Η Meta Platforms, μητρική εταιρεία του Facebook, έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς προσπαθεί να συμβαδίσει με τις Υπέροχες 7 (Magnificent 7). Ο τεχνολογικός «κολοσσός» γνωστοποίησε ότι οι δαπάνες αυτές θα αυξηθούν από το επόμενο έτος.
Στην έκθεση αποτελεσμάτων γ' τριμήνου που δημοσίευσε την Τετάρτη, η Meta αύξησε τις εκτιμήσεις για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες για το οικονομικό έτος 2024 στα 38-40 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 37-40 δισ. δολάρια. Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει «σημαντική αύξηση των κεφαλαιακών δαπανών το 2025».
Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζάκερμπεργκ έδωσε στους αναλυτές μια ιδέα για το πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν ορισμένες από αυτές τις επενδύσεις αλλά δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσφέρει περισσότερες λεπτομέρειες μόλις οριστικοποιήσει τον προϋπολογισμό της το τέταρτο τρίμηνο.
«Πρώτον, είναι σαφές ότι υπάρχουν πολλές νέες ευκαιρίες να χρησιμοποιήσουμε τις νέες εξελίξεις της Τεχνητής Νοημοσύνης για να επιταχύνουμε την κύρια δραστηριότητά μας που θα πρέπει να έχει ισχυρή απόδοση επένδυσης τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Ζάκερμπεργκ. «Έτσι, νομίζω ότι πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο εκεί».
«Και δεύτερον, οι επενδύσεις μας στην Τεχνητή Νοημοσύνη συνεχίζουν να απαιτούν σοβαρές υποδομές και αναμένω να συνεχίσουμε να επενδύουμε σημαντικά και εκεί», πρόσθεσε.
Η μετοχή της Meta στον Nasdaq σημείωνε πτώση 1,8% την Πέμπτη λίγο μετά το άνοιγμα των συναλλαγών ενώ οι απώλειες διευρύνθηκαν αργότερα στο -4% (19:00 ώρα Ελλάδος).
Οι στρατηγικοί αναλυτές της Jefferies εκτιμούν ότι τα έξοδα του επόμενου έτους θα ανέλθουν σε 110 δισ. δολάρια - αυξημένα κατά 14% από τα 97 δισ. δολάρια που εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν φέτος. Προβλέπουν επίσης κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 52 δισ. δολαρίων (ετήσια αύξηση 33%).
«Οι επενδυτές επιδεικνύουν ανοχή στις δαπάνες για την Τεχνητή Νοημοσύνη, εφόσον μπορούν να κατανοήσουν το όραμα, τις επιπτώσεις και να δουν ουσιαστική πρόοδο», δήλωσε ο Κρίστοφ Πόνσαρ της Qvest.
Η εταιρεία προσπάθησε να δείξει την Τετάρτη πώς οι υφιστάμενες επενδύσεις της στο ΑΙ παρουσιάζουν σημάδια απόσβεσης, ανακοινώνοντας μάλιστα ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο διαφημιστές χρησιμοποίησαν εργαλεία Gen AI για να δημιουργήσουν περισσότερες από 15 εκατομμύρια διαφημίσεις τον περασμένο μήνα.
Το Meta AI, το AI chatbot της εταιρείας που ενσωματώνεται στις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Facebook, μετρά περισσότερους από 500 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες. Ο Ζάκερμπεργκ είχε δηλώσει προηγουμένως ότι μπορεί να γίνει ο πιο δημοφιλής βοηθός ΑΙ στον κόσμο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Την ίδια στιγμή, οι προτάσεις στο feed (ή «αρχική» σελίδα) μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης οδήγησαν σε αύξηση 8% του χρόνου που δαπανάται στο Facebook και 6% στο Instagram το 2024.
Οι αναλυτές της Wedbush με επικεφαλής τον Σκοτ Ντέβιτ δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι «η αυξημένη επένδυση δικαιολογείται με δεδομένα τα οφέλη που το ΑΙ έχει ήδη προσφέρει στην επιχείρηση [...]».
Οι ερευνητές της Bank of America ανέφεραν σε σημείωμά τους την Πέμπτη ότι «η αυξανόμενη προσοχή της Meta στην Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να οδηγήσει σε θετικές εκπλήξεις προϊόντων στα επόμενα τρίμηνα». Συνολικά, η Wedbush δήλωσε ότι τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου της Meta ήταν «υγιή» και έδειξαν την αυξανόμενη δυναμική της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η Meta ανέφερε καθαρά κέρδη 15,69 δισ. για το τρίμηνο, ή 6,03 δολάρια ανά μετοχή, από 11,58 δισ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι - ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της Wall Street. Τα έσοδα ανήλθαν σε 40,59 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 19% από 34,15 δισ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της Wall Street για έσοδα τριμήνου ύψους 40,19 δισ. δολαρίων.
Η Meta διανύει μια ισχυρή χρονιά, με τη μετοχή της να έχει αυξηθεί κατά 68% μέχρι στιγμής το 2024.
Πηγή: Quartz