Η ιστορία των Μύλων Θράκης ξεκινάει στις αρχές του 20ού αιώνα, όταν ο Γεώργιος Ουζουνόπουλος, εμποροβιομήχανος από τα Μάλγαρα της Ανατολικής Θράκης, εγκαταστάθηκε στις Φέρρες της Δυτικής Θράκης. Εκεί, το 1920, θεμελιώθηκε ο πιο σύγχρονος για τα δεδομένα της εποχής αλευρόμυλος, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας πορείας που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Στα μέσα του 20ού αιώνα, η εταιρεία πέρασε στα χέρια της επόμενης γενιάς, με τον Ιωάννη Ουζουνόπουλο να αναλαμβάνει τα ηνία το 1955. Στη δεκαετία του 1970, οι Μύλοι Θράκης εστίασαν στις εξαγωγές, ενώ το 1990 πραγματοποίησαν εκσυγχρονισμό της παραγωγής και ανάπτυξη του δικτύου διανομής σε όλη την Ελλάδα. Το 2004, η εταιρεία πέρασε εξ ολοκλήρου στην οικογένεια Ουζουνόπουλου, με την Κωνσταντίνα Ουζουνόπουλου να αναλαμβάνει καθήκοντα Διευθύνουσας Συμβούλου.
Σήμερα, η εταιρεία με σημαντική παρουσία στον κλάδο της αλευροβιομηχανίας, διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις στην Αλεξανδρούπολη και δίκτυα διανομής σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια. Με δυναμικότητα άλεσης 300 τόνων το 24ωρο, η εταιρεία εξυπηρετεί πάνω από 2.500 πελάτες, παράγοντας περισσότερους από 160 κωδικούς αλεύρων και μιγμάτων.
Επενδύσεις 5,5 εκατ. ευρώ
Όσον αφορά την επενδυτική στρατηγική, οι Μύλοι Θράκης προγραμματίζουν επενδύσεις ύψους 5,5 εκατ. ευρώ έως το 2027. Μέχρι τις αρχές του 2025, θα ολοκληρωθεί μια επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για την αυτοματοποίηση της παραγωγής, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα διατεθεί για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.
Παράλληλα, η εταιρεία δίνει έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη. Μέσα στο 2024, ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση ενός μεγάλου φωτοβολταϊκού έργου στις εγκαταστάσεις της στην Αλεξανδρούπολη, καλύπτοντας το 30% των ενεργειακών αναγκών της, με επένδυση ύψους 900.000 ευρώ.
Ανάπτυξη και εξαγωγές
Η εταιρεία παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη 6-7% ετησίως, με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 15-20% του τζίρου της. Τα προϊόντα της ταξιδεύουν στην Κύπρο και σε χώρες των Βαλκανίων, ενισχύοντας τη διεθνή της παρουσία. Ο εκτιμώμενος τζίρος της για το 2024 φτάνει τα 46 εκατ. ευρώ, ενώ μελλοντικά η εταιρεία στοχεύει σε πωλήσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, η ελληνική αλευροβιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της έλλειψης εγχώριων σιτηρών. Παρόλο που οι Μύλοι Θράκης προμηθεύονται στάρι από τη Θράκη και την Ανατολική Μακεδονία, αναγκάζονται να εισάγουν πρώτες ύλες από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Παρά τις διακυμάνσεις στις τιμές των σιτηρών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η εταιρεία απορρόφησε μεγάλο μέρος των αυξήσεων, διατηρώντας τις ανατιμήσεις σε χαμηλά επίπεδα. Με την ομαλοποίηση των τιμών το 2023, η εταιρεία αφαίρεσε το 10% της προσαύξησης που είχε εφαρμόσει.
Σήμερα, με 150 άτομα προσωπικό, 780 τοπικούς προμηθευτές και ένα ευρύ πελατολόγιο, η εταιρεία συνεχίζει να στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη.