Ο «πόλεμος» προσφορών στα σούπερ μάρκετ αποτελεί, πλέον, μια αναπόσπαστη πτυχή της καθημερινότητας του καταναλωτή, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.
Αυτός ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, του πληθωρισμού και των αυξημένων τιμών σε βασικά αγαθά, με αποτέλεσμα οι προσφορές να παίζουν καθοριστικό ρόλο στις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών.
Οι λόγοι πίσω από το «κυνήγι» των προσφορών
Η οικονομική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, έχει οδηγήσει τα σούπερ μάρκετ σε στρατηγικές που εστιάζουν περισσότερο στις εκπτώσεις και τις προσφορές.
Οι αυξανόμενες τιμές σε βασικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα, το γάλα, το ψωμί και το λάδι έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για προσφορές που μειώνουν το τελικό κόστος των αγορών.
Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, είναι, πλέον, πιο αυστηροί με τις τιμές και αναζητούν συνεχώς ευκαιρίες για να μειώσουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.
Οι προσφορές, όπως εκπτώσεις της τάξης του 20-50%, τα «1+1 δώρο» και τα κουπόνια επιστροφής χρημάτων, αποτελούν κύριες στρατηγικές των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να διατηρήσουν τους πελάτες τους.
«Στην αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών της ΑΒ Βασιλόπουλος, η εταιρεία παρέχει, κάθε εβδομάδα, 3ευρες και 6ευρες επιταγές έκπτωσης με την ΑΒ Plus κάρτα, μέσω μεγάλων προσφορών σε προϊόντα και κατηγορίες για κάθε καλάθι. Παράλληλα, παρέχοντας οφέλη και προνόμια μέσω της κάρτας AB Plus, η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνει την ευκαιρία στους κατόχους της να κερδίζουν πόντους με τις αγορές τους, κουπόνια κ.ά..
Ειδικότερα, κάθε εβδομάδα, προσφέρονται επιταγές 3€ και 6€, με αγορές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, όπως φρέσκο κρέας, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, προϊόντα κατάψυξης, τυριά, αλλαντικά, είδη άρτου, πρωινού, γαλακτοκομικά, αναψυκτικά, μπίρες, κρασιά αλλά και απορρυπαντικά, χαρτικά ή είδη προσωπικής περιποίησης.
Αυτό σημαίνει πως διπλασίασε τις επιταγές έκπτωσης των προσφορών σε όλα τα προϊόντα κατάψυξης και όλα τα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων, με αγορές των 20€ και άνω. Σημειώνεται ότι ο διπλασιασμός ίσχυε για όλες τις προσφορές που δίνουν πόντους και όχι μόνο για τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα κατάψυξης. Η προωθητική ενέργεια ισχύει για πάνω από μία συναλλαγές, είτε πραγματοποιηθούν σε μία είτε σε περισσότερες αγορές. Η προσφορά ίσχυε σε όλα τα καταστήματα αλλά και online (e-commerce)», αναφέρουν πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος μιλώντας στο Liberal.
Οι τακτικές που ακολουθούν τα σούπερ μάρκετ
Εκπτώσεις σε βασικά προϊόντα: Οι μεγάλες αλυσίδες εστιάζουν στις εκπτώσεις σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής φροντίδας. Αυτά τα προϊόντα προσελκύουν περισσότερους πελάτες, καθώς τα νοικοκυριά τα αγοράζουν τακτικά.
Προσφορές τύπου «1+1»: Αυτή η τακτική, όπου ο καταναλωτής παίρνει δύο προϊόντα στην τιμή του ενός, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Παρότι ενδέχεται να αυξάνει τον όγκο αγορών, οι καταναλωτές αισθάνονται ότι κερδίζουν περισσότερα χρήματα, κάτι που αυξάνει τη συνολική ικανοποίησή τους.
Πιστωτικές κάρτες και προγράμματα επιβράβευσης: Τα σούπερ μάρκετ συνεργάζονται με τράπεζες για να προσφέρουν εκπτώσεις σε όσους χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες για τις αγορές τους. Επιπλέον, τα προγράμματα επιβράβευσης με πόντους και επιστροφή χρημάτων ενισχύουν τη σχέση του καταναλωτή με την αλυσίδα.
Προώθηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Πολλές αλυσίδες εστιάζουν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), τα οποία είναι φθηνότερα από τα επώνυμα. Αυτά τα προϊόντα προσφέρονται συχνά με εκπτώσεις, αυξάνοντας την κατανάλωσή τους.
Ο ρόλος των προμηθευτών
Οι προμηθευτές παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν τη νέα κατάσταση. Συχνά πιέζονται από τις αλυσίδες να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές για να ενταχθούν στις προσφορές. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους τους, ωστόσο τους επιτρέπει να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων και να διατηρήσουν την παρουσία τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ.