Ο «πόλεμος» των προσφορών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Ο «πόλεμος» των προσφορών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Ο «πόλεμος» προσφορών στα σούπερ μάρκετ αποτελεί, πλέον, μια αναπόσπαστη πτυχή της καθημερινότητας του καταναλωτή, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. 

Αυτός ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, του πληθωρισμού και των αυξημένων τιμών σε βασικά αγαθά, με αποτέλεσμα οι προσφορές να παίζουν καθοριστικό ρόλο στις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών.

Οι λόγοι πίσω από το «κυνήγι» των προσφορών

Η οικονομική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, έχει οδηγήσει τα σούπερ μάρκετ σε στρατηγικές που εστιάζουν περισσότερο στις εκπτώσεις και τις προσφορές. 

Οι αυξανόμενες τιμές σε βασικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα, το γάλα, το ψωμί και το λάδι έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για προσφορές που μειώνουν το τελικό κόστος των αγορών.

«Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, είναι, πλέον, πιο αυστηροί με τις τιμές και αναζητούν συνεχώς ευκαιρίες για να μειώσουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Η στρατηγική μας βασίζεται σε εβδομαδιαίες προσφορές και εστιάζει στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία μαζί με τα φρέσκα προϊόντα αποτελούν το 30% των πωλήσεων», αναφέρουν πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος μιλώντας στο Liberal.

Οι προσφορές, όπως εκπτώσεις της τάξης του 20-50%, τα «1+1 δώρο» και τα κουπόνια επιστροφής χρημάτων, αποτελούν κύριες στρατηγικές των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να διατηρήσουν τους πελάτες τους.

Οι τακτικές που ακολουθούν τα σούπερ μάρκετ

Εκπτώσεις σε βασικά προϊόντα: Οι μεγάλες αλυσίδες εστιάζουν στις εκπτώσεις σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής φροντίδας. Αυτά τα προϊόντα προσελκύουν περισσότερους πελάτες, καθώς τα νοικοκυριά τα αγοράζουν τακτικά.

Προσφορές τύπου «1+1»: Αυτή η τακτική, όπου ο καταναλωτής παίρνει δύο προϊόντα στην τιμή του ενός, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Παρότι ενδέχεται να αυξάνει τον όγκο αγορών, οι καταναλωτές αισθάνονται ότι κερδίζουν περισσότερα χρήματα, κάτι που αυξάνει τη συνολική ικανοποίησή τους.

Πιστωτικές κάρτες και προγράμματα επιβράβευσης: Τα σούπερ μάρκετ συνεργάζονται με τράπεζες για να προσφέρουν εκπτώσεις σε όσους χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες για τις αγορές τους. Επιπλέον, τα προγράμματα επιβράβευσης με πόντους και επιστροφή χρημάτων ενισχύουν τη σχέση του καταναλωτή με την αλυσίδα.

Προώθηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Πολλές αλυσίδες εστιάζουν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), τα οποία είναι φθηνότερα από τα επώνυμα. Αυτά τα προϊόντα προσφέρονται συχνά με εκπτώσεις, αυξάνοντας την κατανάλωσή τους.

Ο ρόλος των προμηθευτών

Οι προμηθευτές παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν τη νέα κατάσταση. Συχνά πιέζονται από τις αλυσίδες να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές για να ενταχθούν στις προσφορές. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους τους, ωστόσο τους επιτρέπει να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων και να διατηρήσουν την παρουσία τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ.