Με το τέλος της θερινής περιόδου και ενώ αναμένεται ένας χειμώνας που φέτος θα είναι αρκετά δύσκολος, λόγω της ακρίβειας και του ενεργειακού κόστους, έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους οι πρώτες επιχειρηματικές κινήσεις στον κλάδο των τροφίμων αλλά και σε αυτόν των σούπερ - μάρκετ, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τα τρόφιμα, με στόχο, πάντα τη βελτίωση της θέση τους στην αγορά.
Και δικαιολογημένα. Ο ρυθμός με τον οποίο τρέχουν οι εξελίξεις, ο πληθωρισμός που εμμένει, η ακρίβεια στις πρώτες ύλες και στα ενδιάμεσα προϊόντα, και η αύξηση του ενεργειακού κόστους εκτός από τις δυσχερείς συνθήκες που δημιουργούν στην αγορά, δημιουργούν προβλήματα και στον ανταγωνισμό.
Ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος δεν φαίνεται να επαφίεται στη δόξα της επιτυχίας του να αποκτήσει σημαντικό ποσοστό της ΙΟΝ, το οποίο θα μετατραπεί σε πλειοψηφικό, έδωσε ένα δείγμα της κινητικότητας του με το ενδιαφέρον που δείχνει για την απόκτηση της αναπτυσσόμενης εταιρείας Eurocatering, γνωστής από τις τυποποιημένες σαλάτες «Φρεσκούλης».
Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωρόπουλος είχε επιδείξει και παλαιότερα ενδιαφέρον για την εταιρεία, χωρίς όμως οι σχετικές διαπραγματεύσεις να έχουν επιτυχία.
Βέβαια, το ενδιαφέρον τώρα είναι εντονότερο, αλλά και πάλι ουδείς γνωρίζει αν θα έχει αποτέλεσμα αυτή η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον κ. Θεοδωρόπουλο.
Η εταιρεία Eurocatering δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά από το 2000 και διαθέτει παραγωγικές μονάδες στις Αχαρνές Αττικής και στη Λιβαδειά. Ακόμη, διαθέτει και ιδιόκτητο στόλο φορτηγών. Μάλιστα, στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας έχουν αποκτήσει μειοψηφική συμμετοχή τα funds ΕΟS και Elikonos.
Το ενδιαφέρον, πάντως του Σπύρου Θεοδωρόπουλου για την Eurocatering επιβεβαιώνει και τις σχετικά πρόσφατες δηλώσεις που είχε κάνει στο Liberal, σύμφωνα με τις οποίες δεν ενδιαφέρεται για τη λιανική πώληση και ιδιαίτερα για τη μικρή λιανική, όπως ανέφεραν φήμες που είχαν κυκλοφορήσει. Αντίθετα, στόχος του είναι η απόκτηση εταιρειών του κλάδου των τροφίμων με στόχο τη δημιουργία συνεργιών με αυτές που ήδη ελέγχει αλλά και τη συγκέντρωση τους σε έναν μεγάλο όμιλο του ευρύτερου τομέα των τομέων ο οποίος κάποια στιγμή να καταφέρει να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Νέες εξαγορές αλλά και μεταγραφές στα σούπερ μάρκετ
Οι κινήσεις στον τομέα των τροφίμων και δη στη λιανική αγορά των σούπερ μάρκετ συνεχίζονται. Αυτή τη φορά η ταχέως αναπτυσσόμενη ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός προέβη σε δύο κινήσεις.
Η πρώτη αφορά την ένταξη στο δυναμικό της 17 καταστημάτων του Ομίλου Σούπερ Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός μετά την εξαγορά της Μαθιουδάκης, θα αριθμεί πλέον στο νησί συνολικά 25 καταστήματα από τα 8 που διαθέτει μέχρι τώρα.
Συγκεκριμένα η συμφωνία περιλαμβάνει τη σταδιακή εξαγορά των καταστημάτων τα οποία έως το τέλος του 2022 θα επαναλειτουργούν με το εμπορικό σήμα της ΚΡΗΤΙΚΟΣ, «εφαρμόζοντας την εταιρική ταυτότητα, το όραμα και τις αξίες του Ομίλου και θα προσφέρουν τις ξεχωριστές προϊοντικές προτάσεις της ΚΡΗΤΙΚΟΣ όπως τα προϊόντα «επιλογή μου» & «Θησαυροί της Ελλάδας».
Μετά την εξέλιξη αυτή, ο προβλεπόμενος τζίρος του Ομίλου Κρητικός αναμένεται να αυξηθεί κατά 20.000.000 ευρώ. Εντάσσεται δε, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρίας με στόχο την παρουσία της σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας για την κάλυψη των αναγκών των νοικοκυριών ακόμη και σε απομακρυσμένα χωριά.
Με την εξαγορά αυτή η Κρητικός ενισχύει τη θέση της στην αγορά της Κρήτης, η οποία παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον για όλες τις αλυσίδες μετά, μάλιστα, την εξαγορά του ΣΥΝΚΑ από τη Μασούτης, τους πρώτους μήνες του 2022.
Επιπρόσθετα η αγορά της Κρήτης, όπως και άλλων νησιών του Αιγαίου άρχισε να κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών σούπερ μάρκετ μετά τη θεαματική άνοδο του τουρισμού, φέτος.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Αυγούστου η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ είχε προχωρήσει σε ακόμη μία εξαγορά, αυτή του ομίλου σούπερ μάρκετ «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε» εντάσσοντας στο δυναμικό της, τα 52 εταιρικά καταστήματα του ομίλου, αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.
Το ενδιαφέρον των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τις τουριστικές περιοχές επιβεβαιώνεται και από τις κινήσεις τους. Όπως η Carrefour η οποία επαναδραστηριοποιείται στην Ελλάδα μετά από 11 χρόνια απουσίας κυρίως σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Μεσούσης της θερινής περιόδου ξεκίνησαν να λειτουργούν καταστήματα της Carrefour στη Θάσο, στη Θεσσαλονίκη, στο Καμάρι και την Οία Σαντορίνης και στην Κω. Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα 5 καταστήματα είχαν λειτουργήσει σε Ζάκυνθο και Χαλκιδική.
Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός δεν προχώρησε μόνο σε εξαγορές και στρατηγικές κινήσεις αλλά και σε μεταγραφές, ξεκινώντας τη συνεργασία της με δύο καταξιωμένα στελέχη της αγοράς. Πρόκειται για τον ο Γιώργος Κατωπόδη, με εμπειρία 23 ετών στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, 11 εκ των οποίων στη METRO AEBE και στην ΟΠΤΙΜΑ του ομίλου Παντελιάδη και 2 ως Group HR Director του Ομίλου ΙΑΣΩ.
Η άλλη μεταγραφή, ο Γιώργος Γιαννιός, με 30 χρόνια εμπειρίας στην ΑΒ, εντάσσεται στη Γενική Διεύθυνση Δικτύου και αναλαμβάνει τη θέση νέου Διευθυντή Πωλήσεων όπου θα εργαστεί για την ενδυνάμωση και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των καταστημάτων του δικτύου της αλυσίδας.