Η Microsoft αν και αποτελεί μια από τις ναυαρχίδες του τεχνολογικού τομέα των ΗΠΑ, δεν συνηθίζει να δίνει οικονομικές προβλέψεις πέραν του επόμενου τριμήνου, ούτε λεπτομέρειες του business plan της επόμενης πενταετίας.
Δείτε την τελευταία ανακοίνωση κερδών. Η εταιρεία παρείχε προβλέψεις μόνο για την τρέχουσα περίοδο, δηλαδή το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο.
Καμιά φορά όμως τα «λαβράκια» τα ψαρεύεις στα πιο αναπάντεχα νερά.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτή την εβδομάδα οι ηγέτες της Microsoft έχουν αναλάβει τη γραμμή «υπεράσπισης» της προτεινόμενης εξαγοράς της Activision Blizzard στην ακροαματική διαδικασία που έχει ορίσει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών, εφεξής FTC.
Υπενθυμίζουμε ότι παρά το γεγονός ότι οι Βρυξέλλες άναψαν το πράσινο φως για την αγορά της εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Activision Blizzard από την Microsoft έναντι 68,7 δις δολαρίων, μιας εξαγοράς που σε περίπτωση που ολοκληρωθεί θα δώσει στη Microsoft τον έλεγχο μεγάλων διαδικτυακών παιχνιδιών όπως το το Call of Duty, το World of Warcraft ή το Candy Crush, εντούτοις η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου –CMA- αλλά και η FTC των ΗΠΑ έχουν βάλει φρένο στο deal λόγω των ανησυχιών ότι θα βλάψει τον ανταγωνισμό στον χώρο του gaming, που περιλαμβάνει τους τομείς της κονσόλας, των παιχνιδιών cloud και των συνδρομιτικών παιχνιδιών.
Για να διαλύσει τις αμφιβολίες σχετικά με το αν αυτή η κίνηση θα βλάψει τον ανταγωνισμό η Microsoft δεσμεύθηκε να τηρήσει συγκεκριμένους όρους για 10 χρόνια.
Παρά ταύτα, την περασμένη εβδομάδα, το ομοσπονδιακό δικαστήριο στην Καλιφόρνια εξέδωσε προσωρινή περιοριστική εντολή κατόπιν αιτήματος της FTC. Η εντολή αυτή ουσιαστικά μπλοκάρει προς το παρόν τη συμφωνία της Microsoft και της Activision Blizzard, μιας και δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η εξαγορά μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου της FTC σχετικά με τη συμμόρφωση της συναλλαγής με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία των ΗΠΑ. (σ.σ:Υπόψιν ότι αν δεν δοθεί το πράσινο φως και η συμφωνία δεν ολοκληρωθεί έως τις 18 Ιουλίου 2023, οι δύο εταιρείες θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτούν).
Αυτή την εβδομάδα λοιπόν, τα στελέχη τη Microsoft και της Activision Blizzard καταθέτουν ενώπιον του ομοσπονδιακού δικαστηρίου των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντα Συμβούλου της Microsoft, Satya Nadella.
Κατά την ακρόαση λοιπόν στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ σχετικά με την απόκτηση της εταιρείας παιχνιδιών Activision Blizzard,ο Satya Nadella αποκάλυψε μεταξύ άλλων και ένα μέρος ενός σημειώματος 15 σελίδων με ένα συνοδευτικό έγγραφο 21 σελίδων,σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία λογισμικού στοχεύει να φτάσει τα 500 δισ. δολάρια σε έσοδα μέχρι το οικονομικό έτος 2030, υπερ διπλασιάζοντας το τρέχον μέγεθός της.
Σύμφωνα με όσα κατέθεσε ο Nadella, η Microsoft στοχεύει να επιτύχει τον στόχο της για το 2030 εφαρμόζοντας μια εξελισσόμενη στρατηγική που είναι προσανατολισμένη στον στόχο «20/20». Ο στόχος αυτός συνεπάγεται αύξηση εσόδων 20% σε ετήσια βάση και 20% αύξηση στα κέρδη προ φόρων για τα επόμενα έτη. Εν ολίγοις η εταιρεία στοχεύει να διατηρήσει τις υψηλές επιδόσεις ανάπτυξης του 2022, έτος κατά το οποίο η Microsoft σημείωσε αύξηση 18% εσόδων- 198,27 δισ. δολάρια εκ των οποίων τα 100 δις προέρχονταν από το Microsoft Cloud -και 19% αύξηση στα κέρδη προ φόρων.
Στο σημείωμα, ο Nadella υπενθύμισε την εμπιστοσύνη του στις επιδόσεις του Microsoft Plus –αφορά τα προϊόντα που απευθύνονται σε καταναλωτές- αλλά υπερθεμάτισε όσον αφορά τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της εταιρείας που δεν είναι άλλος από το Microsoft Cloud, ήτοι η ευρεία σειρά προϊόντων που απευθύνεται σε εμπορικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένου του δημόσιου cloud Azure - ανταγωνίζεται τα Amazon Web Services (AWS) και Google Cloud (GCP)- του Microsoft 365 και τμήματα του LinkedIn.
Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο Nadella στο συνοδευτικό έγγραφο:«Προτεραιότητά μας είναι να διατηρήσουμε την ανάπτυξη πάνω από το επιτόκιο της αγοράς για να επεκτείνουμε το προβάδισμά μας έναντι του GCP και να κλείσουμε το χάσμα με το AWS».
Ο Nadella αποκάλυψε επίσης μια εντυπωσιακή πρόβλεψη για τις αποδόσεις των μετόχων, μέσω μερισμάτων και εξαγορών:«Πιστεύουμε ότι αυτή η φιλοδοξία και η προσέγγιση θα μας βοηθήσουν να προσφέρουμε ετήσιες αποδόσεις άνω του 10% στους μετόχους μας σε αυτό το χρονικό πλαίσιο».
Cloud και GenAI οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης
Η αλήθεια είναι ότι οι προβλέψεις του Νadella έχουν τη δυναμική να επαληθευτούν. Βλέπετε, το τεχνολογικό άλμα λόγω της GenAI –περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ- δημιουργεί ένα εκρηκτικό μίγμα προοπτικών για τη Microsoft, όπως άλλωστε και για τον υπόλοιπο κλάδο.
Πέραν των εσόδων από το Cloud που αναμένεται να αυξηθούν κατά 21,7% παγκοσμίως το 2023, στα 597,3 δισ. δολάρια, η παγκόσμια αγορά παραγωγής Τεχνητής Νοημοσύνης θα σημειώσει σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ετήσια ανάπτυξη 34,2% την επόμενη δεκαετία και θα δημιουργήσει ετήσια έσοδα 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2032, ενώ την ίδια στιγμή το όλο οικοσύστημα θα μπορούσε να δημιουργήσει αγορές για τους προμηθευτές τεχνολογίας και υπηρεσιών αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Microsoft έχει ήδη αρχίσει να δημιουργεί έσοδα από το ChatGPT, οι χρήστες του οποίου τον Απρίλιο έφθασαν τα 173 εκατομμύρια.
Είναι δε εξαιρετικά σημαντικό ότι το OpenAI συνεργάζεται με πολλές εταιρείες προκειμένου να δημιουργήσει προσαρμοσμένες λύσεις για αυτές, χρησιμοποιώντας το GPT-4. (σ.σ:Το GPT-4 είναι η πιο πρόσφατη και πιο προηγμένη έκδοση του chatbot της OpenAI).
Για παράδειγμα μια από αυτές τις εταιρείες είναι η Morgan Stanley, η οποία με τη βοήθεια της Μicrosoft έχει αναπτύξει ένα εσωτερικό chatbot, με στόχο να επιτρέψει στους επαγγελματίες διαχείρισης πλούτου να εντοπίζουν γρήγορα οποιαδήποτε συγκεκριμένη πληροφορία μπορεί να χρειαστούν από μια τεράστια δεξαμενή δεδομένων.
Τέτοιες εταιρικές εφαρμογές είναι ο λόγος που η αγορά chatbot αναμένεται να παράγει ετήσια έσοδα περίπου 19,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2027 σε σύγκριση με μόλις 2,5 δις δολάρια το 2019.
Με μικτό περιθώριο κέρδους 68,45% το OpenAI έχει κάνει το GPT-4 διαθέσιμο μόνο στους χρήστες του ChatGPT Plus, ενός προγράμματος που βασίζεται σε συνδρομή και κοστίζει 20 δολάρια το μήνα.
Οι χρήστες επί πληρωμή μπορούν να έχουν πρόσβαση στο ChatGPT ακόμη και κατά τη χρήση αιχμής, όταν οι διακομιστές είναι πιθανό να είναι σε πλήρη φόρτωση, λαμβάνοντας ταχύτερη απάντηση στα ερωτήματά τους και έχοντας έγκαιρη πρόσβαση σε νέες δυνατότητες. (σ.σ: Το δωρεάν επίπεδο θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά φαίνεται ότι μόνο οι συνδρομητές επί πληρωμή θα έχουν πρόσβαση σε πιο προηγμένες λειτουργίες).
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε κάτι εξαιρετικά σημαντικό: H Microsoft κυκλοφόρησε το ChatGPT στην πλατφόρμα cloud Azure. Αυτή η κίνηση θα επιτρέψει σε προγραμματιστές και οργανισμούς να ενσωματώσουν τον αλγόριθμο ChatGPT, μαζί με άλλα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης μεγάλης γλώσσας, όπως το Dall-E, το Codex και το GPT-3.5, δημιουργώντας προσαρμοσμένες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης συνομιλίας και chatbot.
Η Microsoft έχει τιμολογήσει την υπηρεσία Azure OpenAI και ήδη χρεώνει τους πελάτες για αυτήν την υπηρεσία, κάτι που της δίνει το προβάδισμα σε ένα εξαιρετικό κομμάτι της αγοράς, πέραν του χώρου των μηχανών αναζήτησης (Bing).
Για να δώσουμε μια ευρύτερη εικόνα της σημασίας που έχει η πρόσβαση προγραμματιστών και οργανισμών στο ChatGPT στην πλατφόρμα cloud Azure θα αναφέρουμε μερικά ακόμα παραδείγματα της χρησιμότητας και των νέων δυνατοτήτων που δίνει αυτή η πλατφόρμα στους πελάτες της Μicrosoft:
-Η Ferrovial, η οποία κατασκευάζει και διαχειρίζεται μερικά από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους στον κόσμο, χρησιμοποιεί την υποδομή cloud για την κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων καθώς προετοιμάζεται για ένα μέλλον αυτόνομων μεταφορών.
-Το Peace Parks Foundation, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που συμβάλλει στην προστασία των φυσικών οικοσυστημάτων στη Νότια Αφρική, χρησιμοποιεί το Microsoft Dynamics 365 και το Power BI για να εξασφαλίσει ουσιαστική χρηματοδότηση, καθώς και τις λύσεις Azure AI και IoT για να βοηθήσει τους δασοφύλακες να κλιμακώσουν το έργο τους στη συντήρηση πάρκων και την πρόληψη του εγκλήματος στην άγρια ζωή .
-Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ρομποτικής στον κόσμο, η Kawasaki Heavy Industries, χρησιμοποιεί το εύρος των εργαλείων της Μicrosoft —από το Azure IoT εως το HoloLens— για να δημιουργήσει μια βιομηχανική λύση που εξασφαλίζει ότι το εργατικό δυναμικό της και το δίκτυο συνδεδεμένου εξοπλισμού της έχουν τη μέγιστη παραγωγικότητα και παραμένουν ασφαλείς.
-Η Globo, η μεγαλύτερη εταιρεία μέσων και τηλεόρασης στη Βραζιλία, χρησιμοποιεί την Power Platform για να εξουσιοδοτήσει τους υπαλλήλους της να δημιουργήσουν τις δικές τους λύσεις για τα πάντα, από σετ κρατήσεων έως καθορισμό χρονοδιαγραμμάτων.
-Η Ørsted, η οποία παράγει το ένα τέταρτο της παγκόσμιας αιολικής ενέργειας, χρησιμοποιεί την Microsoft Intelligent Data Platform για να μετατρέψει τα δεδομένα από τις υπεράκτιες ανεμογεννήτριές της σε πληροφορίες για προγνωστική συντήρηση.
Θα κλείσουμε το παρόν με την έναρξη της ομιλίας του Διευθύνοντα Συμβούλου της Microsoft, Satya Nadella, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2022:
«Ζούμε μια περίοδο ιστορικών οικονομικών, κοινωνικών και γεωπολιτικών αλλαγών. Ο κόσμος το 2022 δεν μοιάζει σε τίποτα με τον κόσμο του 2019. Ο πληθωρισμός βρίσκεται σε υψηλό 40 ετών, οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι «τεντωμένες» και ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι σε εξέλιξη.
Ταυτόχρονα, εισερχόμαστε σε μια τεχνολογική εποχή με τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει τρομερές εξελίξεις σε κάθε τομέα της οικονομίας και της κοινωνίας μας. Ως η μεγαλύτερη εταιρεία λογισμικού στον κόσμο, αυτό μας τοποθετεί σε μια ιστορική διασταύρωση ευκαιριών και ευθύνης απέναντι στον κόσμο γύρω μας. Η αποστολή μας να ενδυναμώσουμε κάθε άτομο και κάθε οργανισμό στον πλανήτη να επιτύχει περισσότερα δεν ήταν ποτέ πιο επείγουσα ή πιο αναγκαία.
Παρά την αβεβαιότητα στον κόσμο, ένα πράγμα είναι σαφές: Άνθρωποι και οργανισμοί σε κάθε κλάδο προσβλέπουν όλο και περισσότερο στην ψηφιακή τεχνολογία για να ξεπεράσουν τις σημερινές προκλήσεις και να αναδειχθούν πιο δυνατοί. Και καμία εταιρεία δεν είναι σε καλύτερη θέση να τους βοηθήσει από τη Microsoft».
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά,συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.