Οι τέσσερις τομείς των νέων εσόδων για την κινητή τηλεφωνία
Shutterstock
Shutterstock

Οι τέσσερις τομείς των νέων εσόδων για την κινητή τηλεφωνία

Μια αγορά άνω των 400 δισ. δολαρίων, παγκοσμίως, δημιουργούν μέσα στα επόμενα χρόνια για τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας οι προοπτικές ανάπτυξης στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, τη μεταποίηση, στην αυτοκινητοβιομηχανία και την αεροπλοΐα.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έκθεσης του παγκόσμιου φορέα GSMA Intelligence, η οποία παρουσιάσθηκε στο πλαίσιο του παγκόσμιου συνεδρίου κινητών επικοινωνιών,  MWC που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στο Λας Βέγκας

Το παραπάνω ποσόν, σύμφωνα με την έκθεση μπορεί να αυξήσει την υφιστάμενη βάση εσόδων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων κατά 35%, περίπου. 

Η ίδια έκθεση δείχνει, ακόμη, ότι οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί πρέπει να κοιτάξουν πέρα από τις λύσεις και τις υπηρεσίες που βασίζονται στη συνδεσιμότητα και να δουν ευρύτερα την ευκαιρία. Οι βασικοί τομείς τηλεπικοινωνιακών λύσεων και υπηρεσιών, όπως το SD-WAN, οι ενοποιημένες επικοινωνίες και οι υπηρεσίες φωνής και δεδομένων συνεισφέρουν σήμερα περίπου το 70% των εσόδων σε επίπεδο Β2Β. Αυτό μεταφράζεται σε ένα τζίρο περίπου 250 δισ. δολαρίων περίπου, παγκοσμίως,  για το 2023. 

Αντίθετα, οι δαπάνες των επιχειρήσεων για τεχνολογικές υπηρεσίες πέραν των προαναφερόμενων βασικών υπηρεσιών - συμπεριλαμβανομένων του cloud, των data centers, της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, του Internet of Things, των analytics, της Τεχνητής Νοημοσύνης,  του blockchain και των δικτυακών APIs - είναι περίπου πενταπλάσιες από τις δαπάνες για τις παραδοσιακές επικοινωνίες, με τζίρο 1,16 δισ. δολάρια το 2023, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 14% έως το 2030, όπου και θα αυξηθούν για να γίνουν μια αγορά αξίας 2,91 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τον Tim Hatt, επικεφαλής του τμήματος έρευνας της GSMA Intelligence, «η αγορά αυτή θα είναι η μεγαλύτερη αγορά που έχει αναπτυχθεί ποτέ. Συνεπώς, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις επενδύσεις τους στο 5G πρέπει να κοιτάξουν πέρα από τις περιπτώσεις χρήσης που επικεντρώνονται στον καταναλωτή και στη βασική συνδεσιμότητα». 

Ανάγκη για προηγμένες λύσεις

Χρειάζεται μεγαλύτερη εστίαση στην προσφορά προηγμένων λύσεων δικτύου, όπως το network slicing και τα ιδιωτικά δίκτυα, βραχυπρόθεσμα, και στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων για την υποστήριξη ποικίλων περιπτώσεων χρήσης από επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με δυνατότητες ολοκλήρωσης μακροπρόθεσμα. Οι επιχειρήσεις αναζητούν ολοένα και περισσότερο παρόχους υπηρεσιών για την ενσωμάτωση ενός μείγματος τεχνολογιών που ταιριάζουν στα συγκεκριμένα τεχνολογικά περιβάλλοντα και τις επιχειρηματικές τους ανάγκες. Αν και ο ανταγωνισμός είναι έντονος, οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες διαθέτουν τα απαραίτητα περιουσιακά στοιχεία και δυνατότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν για να παίξουν σε πάνω από το ένα τρίτο αυτής της αγοράς τρισεκατομμυρίων δολαρίων, καταλήγει ο Tim Hatt.

Η έκθεση υπογραμμίζει τα χαρακτηριστικά τεσσάρων βασικών κάθετων τομέων: χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, μεταποίηση, αυτοκινητοβιομηχανία και αεροπλοΐα.

Το 2023, αυτοί οι τομείς παρουσίασαν σημαντικές ευκαιρίες για τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, αξίας 59 δισ. δολαρίων, 61 δισ. δολαρίων, 22 δισ. δολαρίων και 16 δισ. δολαρίων αντίστοιχα. Συνολικά, δε, αντιστοιχούν στο 37% των συνολικών ευκαιριών της αγοράς, ύψους 159 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι προβλέψεις δείχνουν ισχυρή ανάπτυξη για αυτές τις αγορές, με αναμενόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 10,9%, 12,1%, 12,0% και 8,4% από το 2023 έως το 2030, αντίστοιχα. 

Οι άλλες αγορές αποτελούν το 63% της αυξανόμενης απευθυνόμενης αγοράς των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών για υπηρεσίες τεχνολογίας επιχειρήσεων πέραν των βασικών ευκαιριών. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε διάφορους κάθετους τομείς, όπως η υγειονομική περίθαλψη, ο δημόσιος τομέας, το λιανικό εμπόριο, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι έξυπνες πόλεις, η ενέργεια και οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, η γεωργία, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι μεταφορές και τα logistics, οι επαγγελματικές υπηρεσίες, οι προσωπικές και καταναλωτικές υπηρεσίες, τα ορυχεία και τα λιμάνια.

Κερδίζουν έδαφος οι υπηρεσίες πέραν της συνδεσιμότητας

Η έρευνα της GSMA Intelligence συμβαδίζει με τα προηγούμενα ευρήματα της έρευνας «Enterprise Opportunity 2024», η οποία ανακοινώθηκε το Μάρτιο του 2024. Στην έρευνα αυτή μόνο το 36% των τηλεπικοινωνιακών παρόχων δήλωσε ότι η ηγεσία στην αγορά της συνδεσιμότητας και των υπηρεσιών για επιχειρήσεις είναι ο πρωταρχικός στόχος της στρατηγικής τους για το B2B- με την ηγεσία στη συνδεσιμότητα των επιχειρήσεων να έρχεται δεύτερη. Ιστορικά, η συνδεσιμότητα έχει λάβει το υψηλότερο μερίδιο στις προηγούμενες εκδόσεις αυτής της έρευνας. 

Πρόκειται, όπως παρατηρούν οι ερευνητές της GSMA Inrtelligence, για την πρώτη φορά που οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι προσδιορίζουν τη συνδεσιμότητα και τις υπηρεσίες ως πρωταρχικό τους στόχο. Επιπλέον, η πλειονότητα (64%) των συμμετεχόντων δήλωσε ότι έχουν ήδη δρομολογήσει υπηρεσίες 5G πέραν της συνδεσιμότητας για επιχειρήσεις, όπως 5G IoT, ιδιωτικά δίκτυα και Mobile Edge Compute. Αυτό σηματοδοτεί μια μετατόπιση της εστίασης προς τις υπηρεσίες και την ανάγκη να βελτιστοποιήσουν τη δυνατότητα τους στο να συνδυάζουν τη συνδεσιμότητα με υπηρεσίες κατάλληλες για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.