Συνεχίζεται και στη χρήση 2023 η αναπτυξιακή πορεία του ομίλου Intrafashion, ο οποίος έκλεισε το 2022 με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 28,8%, ο οποίος υπερέβη για πρώτη φορά τα 35,5 εκατ.ευρώ.
Ο όμιλος, ο οποίος διαχειρίζεται το brand ειδών γυναικείας ένδυσης «Pink Woman» σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας, κατέγραψε μείωση -31,9%, (ή – 1,2 εκατ. ευρώ) έναντι του 2021, στα 2,54 εκατ.ευρώ, ως αποτέλεσμα μιας σειράς παραγόντων, μεταξύ των οποίων:
- Το σύνολο ωφελειών (επιδοτήσεις και μη πληρωμές ενοικίων) που η εταιρεία έλαβε το 2021 έναντι του 2022 δημιούργησε μια ad-hoc αρνητική διαφορά ≥ 1,7 εκατ. ευρώ.
- Η μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους, η οποία επηρέασε σημαντικά τα κόστη παραγωγής και μεταφοράς προϊόντων συμπιέζοντας το μικτό περιθώριο, ενώ συγχρόνως αύξησε τα κόστη λειτουργίας του δικτύου καταστημάτων λιανικής.
- Η απόφαση της Διοίκησης για αυξημένες προβλέψεις υποτιμήσεων αποθεμάτων στο πλαίσιο μιας πιο συντηρητικής και προδραστικής στρατηγικής διαχείρισης.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η γενικότερη εικόνα του λιανεμπορικού κλάδου γυναικείας ένδυσης παρουσίασε το 2022 θετικό πρόσημο έναντι του 2021, κυρίως λόγω των περιορισμών εξαιτίας της πανδημικής κρίσης που επηρέασαν το 2021 αρνητικά την κατανάλωση.
Συνολικά παρατηρήθηκε επαναφορά της αγοράς στο επίπεδο του 2019, με εντονότερες ωστόσο τάσεις ολιγοπωλιακής συγκέντρωσης υπέρ των οργανωμένων αλυσίδων, καθώς και αισθητή βελτίωση καταστημάτων τουριστικών προορισμών, εξαιτίας της θετικής επίδρασης - αύξησης των τουριστικών εισροών και εσόδων.
Παράλληλα, η χρονιά χαρακτηρίστηκε από έντονες πιέσεις στη λειτουργική κερδοφορία, ως αποτέλεσμα των αυξήσεων του κόστους παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων καθώς και των εξόδων λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δημήτρης Ματεμτζής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Intrafashion, «…σε ένα σύνθετο και με έντονη μεταβλητότητα μακροοικονομικό περιβάλλον, ο Όμιλος Intrafashion κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων. Εφάρμοσε μια πετυχημένη στρατηγική ανάπτυξης, κατακτώντας σημαντικό έδαφος έναντι των ανταγωνιστών του, μέσω της συνέχισης του επενδυτικού του προγράμματος που περιλάμβανε ανακαινίσεις και νέα ανοίγματα καταστημάτων, αυξάνοντας την προσέλκυση καταναλωτριών, με αποτέλεσμα να ξεπεράσει τα 7,9 εκατ. επισκέψεων το 2022».
Με βάση την πορεία του πρώτου πενταμήνου του 2023, όπου ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση +18,5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022 και υπό την προϋπόθεση διατήρησης κλίματος πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας, ο Όμιλος στοχεύει σε διψήφιο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, με διψήφιο ποσοστό EBITDA επί του κύκλου εργασιών, ως αποτέλεσμα του συνδυασμού οργανικής αύξησης και του πλάνου ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων του που ήδη αριθμεί 110 στην Ελλάδα.