Π. Ξενοκώστας: Η Ελευσίνα, το πρώτο «έξυπνο» Ναυπηγείο
Eurokinisi
Eurokinisi

Π. Ξενοκώστας: Η Ελευσίνα, το πρώτο «έξυπνο» Ναυπηγείο

Μια ακόμη πρωτιά ετοιμάζει ο όμιλος ONEX του Πάνου Ξενοκώστα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετατρέποντάς το στο πρώτο «έξυπνο» Ναυπηγείο, στο πλαίσιο των επενδύσεων ύψους 170 εκατ. ευρώ που προγραμματίζονται, δίνοντας έτσι στο δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας ισχυρό  πλεονέκτημα σε σχέση με τον διεθνή ανταγωνισμό.

Ο πρόεδρος και διευθύνων  σύμβουλος της ONEX, Πάνος Ξενοκώστας, στο περιθώριο των εγκαινίων του Κέντρου Καινοτομίας που έγιναν χθες στη Σύρο, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα καινοτομήσουμε ξεκινώντας από τον εαυτό μας» και συνέχισε σκιαγραφώντας το σχέδιο σύμφωνα με το οποίο σε συνεργασία με αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η CISCO και η Amazon, αλλά και με τη συμβολή της Cosmote το ναυπηγείο θα διαθέτει συνδέσεις 5G και όλες οι διασυνδέσεις θα “πέφτουν” σε ένα κεντρικό αυτοματοποιημένο σύστημα.

Αναλύοντας την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος σημείωσε ότι το ναυπηγείο περιλαμβάνει παραγωγή, εργατικό δυναμικό, έγκαιρη παράδοση, αναζήτηση υλικών και τοποθέτηση τα οποία πρέπει να ευθυγραμμιστούν και να δουλέψουν αρμονικά. Με στόχο τη μείωση των χρόνων αλλά και τη μείωση των πιθανοτήτων ατυχήματος ήδη έχει υπάρξει συμφωνία με εταιρεία drones ώστε να μεταφέρονται υλικά με αυτά.

Εξηγώντας τη συλλογιστική σημείωσε: «Μόνο όταν κάποιος που ανεβαίνει σε ένα πλοίο που βρίσκεται στο ναυπηγείο δεν μετακινείται από το πλοίο. Πώς θα γίνει αυτό; Μόνο όταν του τα πηγαίνεις όλα στο πλοίο.   

Μέχρι τώρα  σε όλα τα ναυπηγεία που επισκέφθηκαν, πηγαίνουν όλοι στην αποθήκη. Εμείς όμως θέλουμε να πηγαίνουμε την αποθήκη στο πλοίο. Και πως θα το πετύχουμε αυτό; Με drones.  Θα πηγαίνουμε μικρά υλικά πάνω στο πλοίο με drones»  και υπογράμμισε:

«Αυτό που πάμε να κάνουμε δεν έχει προηγούμενο. Γιατί η Ελευσίνα ως ναυπηγείο κάνει  νεότευκτα πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό και ενεργειακές  κατασκευές και επισκευές. Είναι σύνθετη η λειτουργία του. Και όλα αυτά πρέπει να τα κάνει μαζί.»

Επεσήμανε δε ότι «δεν υπάρχει άλλο ναυπηγείο στον κόσμο άρα δεν αντιγράφουμε, Καινοτομούμε με μοναδικό σχεδιασμό»
Όπως εξήγησε ο Πάνος Ξενοκώστας «σε ένα ναυπηγείο όπως της Ελευσίνας μία έκταση 600 στρεμμάτων πρέπει να το κάνεις όλο 5G. Είναι πολύ  δύσκολο. Πρέπει να κάνεις χωροθεσίες, να μοιράσεις κομμάτια, ποιος πηγαίνει που, που βρίσκεται ο καθένας κτλπ. Με λίγα λόγια για να δουλέψει σωστά ένα μεγάλο  και πολυδιάστατο όσον αφορά  τις εργασίες που γίνονται σε αυτό, ναυπηγείο, δεν είναι απλό. Και αυτό υπολογίζεται ότι θα γίνει περίπου 18 μήνες μετά τη μεταβίβαση του Ναυπηγείου Ελευσίνας στην ΟΝΕΧ».

Αναφερόμενος στο σχέδιο για το 5G σημείωσε ότι αυτό θα διασφαλίσει εκτός των άλλων και την αύξηση των θέσεων εργασίας, ενώ δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι ο ανθρώπινος παράγοντας και ο εναρμονισμός τους με το νέο πλάνο αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας.

Σημείωσε δε ότι «Το 5G είναι ομπρέλα κάτω από την οποία θα πρέπει να μπουν πάρα πολλά πράγματα. Πρέπει να το σχεδιάσεις όλο  ώστε να μπορεί να ολοκληρωθεί κομμάτι-κομμάτι, σε στάδια. Στην Ελευσίνα δεν μπορεί να διοικηθεί από λίγους ανθρώπους. Πρέπει να υπάρχει ένας κεντρικός έλεγχος. Πρέπει να υπάρχει ένα κεντρικός «εγκέφαλος»  που οι άνθρωποι οι οποίοι θα το επανδρώνουν θα μπορούν να παίρνουν τα data και να το τρέχουν. Αλλιώς δεν θα ξέρεις ποιος είναι που; Ποιο κομμάτι φεύγει από που και που πάει. Οι άνθρωποι θα πρέπει να δουλεύουν μαζί με την τεχνολογία».

Όσον αφορά στην πορεία της διαδικασίας εξυγίανσης, υπενθυμίζεται ότι 15 Φεβρουαρίου αναμένεται η επικύρωση της συμφωνίας από το αρμόδιο δικαστήριο που θα δώσει το τελικό «πράσινο φως», θέτοντας έτσι το σχέδιο σε λειτουργία με το Ναυπηγείο να λειτουργεί πλήρως από το καλοκαίρι. Ωστόσο, ήδη σε αυτό ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στο πρώτο εμπορικό πλοίο του εφοπλιστή Π. Παππά της Star Bulk.