Πίνδος: Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ έως το 2030

Πίνδος: Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ έως το 2030

Με επίκεντρο την αειφορία και την καινοτομία, και με μια νέα προοπτική για την επόμενη δεκαετία, ο πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός σχεδιάζει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο, ύψους 45 εκατ. ευρώ, για την περίοδο 2025-2030. 

Έχοντας ήδη υλοποιήσει, κατά 90%, ένα αντίστοιχο πρόγραμμα για την πενταετία 2020-2024, προχωρά δυναμικά προς το νέο του στόχο.

Το νέο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση του εκκολαπτηρίου, με προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ, και την αναβάθμιση της μονάδας έτοιμων ψημένων προϊόντων, με επένδυση 7 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, προβλέπεται η ενίσχυση του στόλου μεταφορικών μέσων με 3 εκατ. ευρώ και η ψηφιοποίηση διαδικασιών με 2 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η κατασκευή νέων πτηνοτροφικών μονάδων, η εγκατάσταση συστημάτων net metering και η δημιουργία μονάδας βιοαερίου 2MW για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, με συνολικό κόστος 23 εκατ. ευρώ. 

Με αυτές τις επενδύσεις, η ΠΙΝΔΟΣ ισχυροποιεί τη θέση της στον κλάδο, προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και ενισχύοντας την περιβαλλοντική της ευθύνη.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η Πίνδος έχει επενδύσει πάνω από 40 εκατ. ευρώ σε νέα προϊόντα, εγκαταστάσεις και ψηφιακό μετασχηματισμό, αξιοποιώντας χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και χρησιμοποιώντας ίδια κεφάλαια.

Εξωστρέφεια και καινοτομία στο επίκεντρο

Όπως τόνισαν, κατά τη διάρκεια παρουσίασης, ο Πρόεδρος του Συνεταιρισμού, κ. Ανδρέας Δημητρίου και ο γενικός διευθυντής, κ. Λάζαρος Τσακανίκας, η «Πίνδος» συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά και το 2024, υιοθετώντας μια στρατηγική ανάπτυξης που επικεντρώνεται στην εξωστρέφεια και την καινοτομία μέσω προϊόντων, κυρίως έτοιμων, που έχουν σημαντικά αυξημένα περιθώρια κέρδους έναντι του νωπού.

Απ’ την αρχή της χρονιάς καταγράφει άνοδο 31% στις πωλήσεις έτοιμων ψημένων προϊόντων και εντυπωσιακή αύξηση 48% στις πωλήσεις γύρου.

«Έχουμε ξεπεράσει τους 300 κωδικούς μέχρι σήμερα και συνεχίζουμε να δημιουργούμε πάντα νέα προϊόντα», ανέφερε ο κ. Δημητρίου.

Σχετικά με τις τιμές των προϊόντων και τυχόν ανατιμήσεις τους, ο κ. Δημητρίου τόνισε: «Μειώσεις είχαμε, όχι ανατιμήσεις. Οι τελευταίες ανατιμήσεις που είχαν γίνει ήταν το 2022».

Ο συνεταιρισμός παράγει ετησίως περισσότερα από 50 εκατ. κοτόπουλα πάχυνσης και 350.000 όρνιθες αναπαραγωγής. Δεν υπάρχει λόγος για εισχώρηση σε άλλη κατηγορία προϊόντων πέρα από τα κοτόπουλα, επεσήμανε ο Πρόεδρος, εξηγώντας: «Δεν πιστεύω ότι οι παραγωγοί μας θέλουν να μπουν σε άλλη διαδικασία. Έχουν μάθει ένα επάγγελμα, το ξέρουν, το κάνουν πάρα πολύ καλά, είναι επιτυχημένο».

Για το 2023, ο κύκλος εργασιών (τζίρος) του Αγροτικού Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού ανήλθε σε 356.512.059 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,5%.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της Πίνδος, στη συνάντηση με δημοσιογράφους, η Πίνδος δυναμικά και το 2024, καταγράφοντας αύξηση τζίρου 3,5% στο εννεάμηνο με παράλληλη βελτίωση κερδοφορίας, μέσω στρατηγικής ανάπτυξης.

Μάλιστα, όπως σημείωσαν, η ανάπτυξη αυτή έρχεται χωρίς αυξήσεις τιμών, καθώς οι τελευταίες ανατιμήσεις, που έκανε η εταιρεία, έγιναν το 2022. Βασικές παράμετροι της αναπτυξιακής φετινής πορείας είναι η άνοδος 31% στις πωλήσεις έτοιμων ψημένων προϊόντων και εντυπωσιακή αύξηση 48% στις πωλήσεις γύρου, ενώ, ταυτόχρονα, η ηγετική της παρουσία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων συνεχίζεται και ενδυναμώνεται.

«Τα κέρδη του 2024 θα είναι λίγο καλύτερα από το 2023», δήλωσε ο κ. Τσακανίκας.

Αύξηση 20% στις εξαγωγές

Όσον αφορά τις εξαγωγές, όχι μόνο σημειώνουν αύξηση κατά 20%, αλλά πλέον αντιπροσωπεύουν το 10% των συνολικών πωλήσεων, γεγονός που αναδεικνύει την επιτυχημένη διείσδυση του Συνεταιρισμού στις διεθνείς αγορές και τη σταθερή εξωστρεφή του πορεία. 

Συγκεκριμένα, εξάγει προϊόντα σε όλα τα Βαλκάνια. Ειδικά, φρέσκο κοτόπουλο εξάγει σε γειτονικές χώρες, όπως Βουλγαρία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Κόσσοβο, Κύπρο, Ιταλία κ.ά. Σε άλλες χώρες εξάγει κατεψυγμένα κοτόπουλα και προϊόντα της κατηγορίας «έτοιμα ψημένα», όπως αυτά της σειράς «ελευθέρας βοσκής», που έχουν τοποθετηθεί στο Ντουμπάι, σε δίκτυο Carrefour και σε τοπική αλυσίδα, καθώς και σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Αγγλία, στη Γερμανία, στην Αυστρία κλπ.