Πώς το Netflix έγινε μια εταιρεία 289 δισ. δολαρίων
SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK

Πώς το Netflix έγινε μια εταιρεία 289 δισ. δολαρίων

«Η σκληρή δουλειά δεν είναι αυτό που κάνει μια εταιρεία πασίγνωστη», λέει ο συνιδρυτής του Netflix, Μαρκ Ράντολφ.

Οι επιτυχημένοι CEOs και επιχειρηματίες συχνά πρωτοστατούν επειδή έχουν μια μοναδική ικανότητα: να δίνουν προτεραιότητα στα ζητήματα που χρειάζονται πρώτα λύσεις, σημείωσε ο κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου podcast του «The Diary of a CEO with Steven Bartlett».

«Νομίζω ότι η σκληρή δουλειά που οδηγεί στην επιτυχία, είναι μύθος», είπε. «Αν μπορώ να συμπεριφέρομαι πολύ έξυπνα σχετικά με τα προβλήματα στα οποία επιλέγω να επικεντρωθώ, [αυτό] θα κάνει τη διαφορά. Δε χρειάζεται να τα κάνω όλα σωστά, γιατί τα περισσότερα πράγματα δεν κάνουν τη διαφορά. Υπάρχουν, όμως, κάποια πράγματα που την κάνουν».

Στο Netflix, ο Ράντολφ συνήθιζε να διαφωνεί με κάθε λέξη και με κάθε φωτογραφία των προϊόντων που απευθύνονταν στους καταναλωτές - προσπαθώντας απεγνωσμένα να βεβαιωθεί ότι όλα ήταν τέλεια πριν τα δει ένας πελάτης, είπε.

Με την πάροδο του χρόνου, συνειδητοποίησε ότι οι αντιδράσεις των πελατών είχαν ελάχιστα να κάνουν με το «φινίρισμα» μιας καινούριας ιδέας και ότι στόχος του θα έπρεπε να ήταν να λάβει feedback στην πραγματική ζωή από τις ατελείς, μισοτελειωμένες δοκιμές το συντομότερο δυνατό, εξήγησε.

«Αν υπάρχει έστω και η υπόνοια ότι μια ιδέα είναι καλή, ανεξάρτητα από το πόσο κακό ήταν το τεστ, τη βγάζουμε», είπε ο Ράντολφ. «Οι πελάτες θα γυρίσουν αμέσως να κοιτάξουν».

Ένα από αυτά τα τεστ ήταν το μοντέλο συνδρομής του Netflix, το οποίο εξάλειψε την ανάγκη χρέωσης για ενοικιάσεις DVD. Οι πελάτες ανταποκρίθηκαν θετικά στην απλούστερη, λιγότερο αγχωτική εμπειρία χρήστη - μια απλή επιδιόρθωση που βοήθησε στην ανάπτυξη της πελατειακής βάσης του Netflix, οδηγώντας το στην πορεία στην τρέχουσα κεφαλαιοποίηση των 289,29 δισ. δολαρίων.

Όταν η σκληρή δουλειά έχει σημασία

Ενώ οι υπεύθυνοι στελέχωσης αλλά και οι δισεκατομμυριούχοι βάζουν ψηλά την αξία μιας ισχυρής εργασιακής ηθικής, ο Ράντολφ δεν είναι το μόνο άτομο που πιστεύει ότι η σκληρή δουλειά, μερικές φορές, υπερεκτιμάται.

Η σκληρή δουλειά συχνά οριζόταν ως το να εμφανίζεσαι πρώτος στο γραφείο και να φεύγεις τελευταίος, αλλά αυτό δεν εγγυάται ότι θα γίνεις Διευθύνων Σύμβουλος ή θα χτίσεις μια εταιρεία με τζίρο δισεκατομμυρίων. Επιπλέον, μια μελέτη του Στάντφορντ του 2014 έδειξε ότι η ωριαία παραγωγικότητα μειώνεται απότομα, εάν κάποιος εργάζεται περισσότερες από 50 ώρες την εβδομάδα.

Αντίθετα, η μελέτη ενθαρρύνει τη δημιουργία καλών σχέσεων με τους συναδέλφους κατά τη διάρκεια του 8ώρου. Ειδικά αν μπορούν να σας δώσουν feedback για τη δουλειά σας, είπε στο CNBC Make It νωρίτερα αυτό το μήνα η Στέισι Χάλερ, επικεφαλής σύμβουλος σταδιοδρομίας στο ResumeBuilder.

Μερικές φορές, θα χρειαστεί να κάνετε σπριντ - δουλεύοντας πολλές ώρες - ειδικά στην αρχή της καριέρας σας ή αν ξεκινάτε τη δική σας εταιρεία, σημείωσε ο Ράντολφ.

«Όταν είσαι νεότερος, όταν δεν ξέρεις πραγματικά τι κάνεις… καλύτερα να δώσεις πόνο», είπε, προσθέτοντας: «Ιδανικά, πας αρκετά μπροστά... για να μπορέσεις να βρεις χώρο να αναπνεύσεις.»

Τελικά, το συνεχές σπριντ φτάνει σε σημείο φθίνουσας απόδοσης. Το στρατηγικό focus διαχωρίζει τους σκληρά εργαζόμενους από τους έξυπνα εργαζόμενους, είπε ο Ράντολφ.