Στα ράφια των σούπερ μάρκετ και η Coffee Lab: Η «επανάσταση» του καφέ στη λιανική

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ και η Coffee Lab: Η «επανάσταση» του καφέ στη λιανική

Η αλυσίδα καφέ Coffee Lab εισέρχεται δυναμικά στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, λανσάροντας κάψουλες espresso σε μια κατηγορία που παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη και φιλοξενεί τόσο ελληνικά όσο και διεθνή brands.

Διαθέτοντας περίπου 170 καταστήματα σε διάστημα μικρότερο των 15 ετών, η Coffee Lab, υπό την καθοδήγηση του Στέλιου Ρουμελιώτη, συνεχίζει τη στρατηγική της επέκταση στην αγορά του καφέ.

Ξεκινώντας από τη Χαλκίδα και υιοθετώντας μια φιλοσοφία βασισμένη στο τρίτο κύμα καφέ, η εταιρεία αναπτύσσεται μέσω του συστήματος franchise, προσελκύοντας συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, όπου διαθέτει δέκα καταστήματα.

Παράλληλα, επενδύει στην υποδομή της και εστιάζει στην αποκλειστική διάθεση single origin ποικιλιών καφέ από χώρες όπως η Βραζιλία, η Γουατεμάλα, η Κένυα και η Αιθιοπία. Οι ίδιες ποικιλίες αποτελούν τη βάση για τις νέες κάψουλες espresso που σχεδιάζει για χρήση με μηχανές Nespresso.

Η Coffee Lab έχει εξασφαλίσει συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, όπου πλέον διατίθενται οι κάψουλες της με ποικιλίες Arabica προερχόμενες από τη Βραζιλία, τη Γουατεμάλα και την Κένυα. 

Ο ανταγωνισμός στις κάψουλες espresso

Οι νέες κάψουλες εντάσσονται σε μια αγορά που κυριαρχείται από καθιερωμένες μάρκες, όπως τα Starbucks και η L’Or της Jacobs Douwe Egberts, που διατηρούν ηγετική θέση, ακολουθούμενες από γνωστά brands όπως Lavazza, Illy, Jacobs, Dimello, Nescafe, αλλά και την Costa Coffee της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Στην κατηγορία δραστηριοποιούνται επίσης η Coffeeway της Cafetex, η Coffee Island, που επικεντρώνεται στο δικό της δίκτυο καταστημάτων, καθώς και διάφορες ιδιωτικής ετικέτας επιλογές.

Οι κάψουλες καφέ αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% της συνολικής κατανάλωσης εσπρέσο σε όρους όγκου, ενώ σε επίπεδο αξίας ξεπερνούν το 70%. Πρόκειται για έναν τομέα που συνεχώς αναπτύσσεται στο λιανεμπόριο, με τον συνολικό τζίρο του καφέ στα σούπερ μάρκετ να ξεπερνά τα 340 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις κάψουλας καφέ αποφέρουν περίπου 60 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.

Οι προκλήσεις στην ελληνική αγορά καφέ

Παρά την αύξηση των τιμών, η ζήτηση για καφέ παραμένει ισχυρή στην Ελλάδα, με την ετήσια κατανάλωση να αγγίζει τους 40.000 τόνους.

Στην ελληνική αγορά, οι επιχειρηματίες του κλάδου καλούνται να διαχειριστούν τις επιπτώσεις των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές, σε συνδυασμό με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος επιβαρύνει τον ανεπεξέργαστο καφέ ποικιλιών Arabica και Robusta. Οι διεθνείς τιμές των ποικιλιών αυτών έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον προκλήσεις για την εγχώρια αγορά.

Παρόλα αυτά, η δημοτικότητα των καψουλών καφέ συνεχίζει να αυξάνεται, χάρη στην ευκολία χρήσης και στη διαθεσιμότητά τους σε πολλαπλά κανάλια διανομής, από καφεκοπτεία και αλυσίδες καφέ μέχρι τα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, το 60% της κατανάλωσης πραγματοποιείται εντός σπιτιού, ενώ το υπόλοιπο 40% εκτός.

Στα σούπερ μάρκετ, ο ελληνικός καφές διατηρεί το υψηλότερο μερίδιο σε όγκο, καταλαμβάνοντας περίπου 50%, αν και η αξία του περιορίζεται στο 30%. Ο στιγμιαίος καφές αντιστοιχεί στο 18% του όγκου και 30% της αξίας, ενώ ο εσπρέσο κατέχει 15% σε όγκο και 25% σε αξία. Ο καφές φίλτρου έχει μερίδιο 17% σε όγκο και 13% σε αξία, συμπληρώνοντας το τοπίο της κατανάλωσης καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο.