Συμφωνία μαμούθ για την Airbus: Εξαγόρασε 500 αεροσκάφη από την IndiGo
Shutterstock
Shutterstock

Συμφωνία μαμούθ για την Airbus: Εξαγόρασε 500 αεροσκάφη από την IndiGo

Ιστορική συμφωνία εξαγοράς 500 αεροσκαφών από την IndiGo πέτυχε η Airbus στην πρώτη μέρα της αεροπορικής έκθεσης του Παρισίου.

Η συμφωνία ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων επισκιάζει τη συνδυασμένη αγορά 470 αεροσκαφών από την Air India νωρίτερα φέτος, καθώς οι δύο μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ινδίας σχεδιάζουν μια απότομη επέκταση της ζήτησης για περιφερειακά ταξίδια.

«Αυτή είναι μόνο η αρχή, υπάρχουν κι άλλα που θα προχωρήσουν. Με την ανάπτυξη της Ινδίας (και) την ανάπτυξη της ινδικής αεροπορικής αγοράς ... είναι η κατάλληλη στιγμή για εμάς να δώσουμε αυτή την παραγγελία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo, Pieter Elbers, σε συνέντευξη Τύπου.

Τα αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2030 και 2035.

Οι προσπάθειες των ινδικών αερομεταφορέων να συμβαδίσουν με την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά του κόσμου, που εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο πληθυσμό, έχουν στείλει τα ρεκόρ του κλάδου σε πτώση, παρόλο που οι κατασκευαστές αγωνίζονται να επιτύχουν τους στόχους παραγωγής.

Οι ινδικοί αερομεταφορείς έχουν πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών, με μερίδιο άνω του 6% του ανεκτέλεστου του κλάδου, πίσω μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με έκθεση της Barclays της 1ης Ιουνίου.

Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές έχουν εκφράσει την ανησυχία ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να παραγγείλουν υπερβολικά αεροσκάφη στοχεύοντας όλες στο ίδιο κοινό, ενδεχόμενο που αφήνει χώρο σημαντικών αποτυχιών.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την IndiGo, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Guillaume Faury δήλωσε ότι είναι πρόωρο να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ρυθμούς παραγωγής αεροσκαφών στενής ατράκτου υψηλότερους από τους προγραμματισμένους 75 ανά μήνα.

Η Airbus αντιμετώπισε προβλήματα στην ανασυγκρότηση της παραγωγής μετά την πανδημία και ανέβαλε τον στόχο για τα μέσα της δεκαετίας μέχρι το 2026, αλλά ο Faury δήλωσε ότι η διακοπή του εφοδιασμού ήταν ένα σχετικά βραχυπρόθεσμο ζήτημα σε σύγκριση με τα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων που ξεκινούν την επόμενη δεκαετία.

Η Airbus έχει δηλώσει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να αναπτύξει έναν διάδοχο του A320neo μεταξύ 2035 και 2040, πράγμα που σημαίνει ότι η IndiGo είναι πιθανό να έχει διαπραγματευτεί την επιλογή να μεταβεί σε οποιοδήποτε νέο μοντέλο ή να ακυρώσει τις καθυστερημένες παραδόσεις αντί να κάνει άλμα, δήλωσαν οι αναλυτές.

Η IndiGo, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% της ινδικής εγχώριας αγοράς, διατηρεί την Airbus ως προμηθευτή αεροσκαφών ενός διαδρόμου για να αποσπάσει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας. Αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει ποιον προμηθευτή κινητήρων θα χρησιμοποιήσει για την τελευταία παραγγελία.

Άλλαξε προμηθευτή από την Pratt & Whitney στην GE-Safran, την κοινοπραξία CFM International, πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, μετά από προβλήματα με την αντοχή των κινητήρων.

Η IndiGo έχει ακόμη σχεδόν 480 αεροσκάφη στην Airbus από προηγούμενες παραγγελίες. Ο Elbers δήλωσε ότι η τελευταία παραγγελία θα επιτρέψει στην αεροπορική εταιρεία να διπλασιάσει το μέγεθός της.

Η IndiGo συνεχίζει να διεξάγει ξεχωριστές συνομιλίες με την Airbus και την ανταγωνίστρια Boeing BA.N για 25 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, τα οποία θα μπορούσαν να είναι είτε Airbus A330neos είτε Boeing 787, ανέφεραν πηγές.