Το υπεύθυνο επιχειρείν προϋποθέτει ανταποδοτικότητα, κοινωνικό πρόσωπο, άρση των στερεοτύπων και έμπρακτη κινητοποίηση υπέρ ενός αειφόρου τρόπου ζωής. Υπάρχει άραγε οικονομική ανάπτυξη χωρίς κοινωνική ευημερία; Περιβαλλοντική βιωσιμότητα χωρίς δράση; Εργασιακή ηθική χωρίς συμπερίληψη; Σε αυτά τα ερωτήματα και με τη σκέψη σε έναν «πράσινο» πλανήτη που θα κληροδοτηθεί στις γενιές του αύριο, σε μια κοινωνία συνεκτική και αλληλέγγυα, με ίσες ευκαιρίες για όλους, χωρίς στερεοτυπικούς αποκλεισμούς και σε ένα εργασιακό περιβάλλον που δίνει κίνητρα προσωπικής εξέλιξης και ανόδου, απαντά η Teleperformance στην Ελλάδα, με ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα που «αγκαλιάζει» το περιβάλλον και τους πολίτες.
Όλες οι πρωτοβουλίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με την περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη και εναρμονίζονται με τους δύο στρατηγικούς πυλώνες της Teleperformance στην Ελλάδα, η οποία για 7η συνεχόμενη χρονιά αναδείχθηκε ως Best Workplace στην Ελλάδα: Tο Citizen of the Planet (COTP) αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος για τη διασφάλιση ενός πλανήτη ζωτικού και πράσινου που θα μείνει ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές και το Citizen of the World (COTW) έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και τα κίνητρα που τον εμπνέουν.
Μια… ασπίδα προστασίας για τα ενάλια βάθη
Ένα σημαντικό πρόγραμμα της Teleperformance Greece με στόχο τη φροντίδα του αόρατου αλλά τόσο σημαντικού κόσμου που «φωλιάζει» στα πολύτιμα λιβάδια Ποσειδωνίας, είναι η καμπάνια «Posidonia Oceanica: Do Not Disturb», την οποία υλοποιεί μαζί με την Aegean Rebreath και εντάσσεται στη διεθνή πρωτοβουλία Citizen of the Planet (COTP).
Η καμπάνια «Posidonia Oceanica: Do Not Disturb» στοχεύει στη μείωση της όχλησης από εξωγενείς παράγοντες που μπορεί να υφίστανται τα λιβάδια Ποσειδωνίας, (συχνά τα αναφέρουμε ως «φύκια») ώστε να συνεχίσουν να παρέχουν τις τόσο σημαντικές υπηρεσίες τους στο οικοσύστημα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα για την προστασία των Λιβαδιών Ποσειδωνίας πραγματοποιείται στον Δήμο Μαρκοπούλου – Μεσογαίας, με πρώτη περιοχή ενδιαφέροντος το Πόρτο Ράφτη. Για την υλοποίησή του, συνεργάζονται εκτός από τη Δημοτική αρχή, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μαρκόπουλου και το ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.
Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση της ανεξέλεγκτης αγκυροβολίας, κάτι που καταλήγει να είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες υποβάθμισης των οικοτόπων αυτού του είδους. Το έργο διαρθρώνεται σε πέντε φάσεις, ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2024 με χαρτογράφηση στο λιμάνι του Πόρτο Ράφτη και συνεχίζεται με παρεμβάσεις προστασίας και αποκατάστασης που θα προσφέρουν μελλοντικά σημαντικά συμπεράσματα για την επέκταση της πρακτικής και σε άλλους δήμους της Ελλάδας.
Οι δράσεις πεδίου πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας. Στους επόμενους μήνες θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση σε τοπικό επίπεδο, σχετικά με την αγκυροβολία.
Από αριστερά: Παναγιώτης Κακολύρης, Chief Operating Officer & Head of Strategy στη SOCIALDOO, Γιώργος Σαρελάκος, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Aegean Rebreath, Μυρσίνη Σωτηροπούλου, Chief Marketing Officer στην Teleperformance Greece, Κωνσταντίνος Αλλαγιάννης, Δήμαρχος Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Δρ. Μαρία Σαλωμίδη, ερευνήτρια του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ, Αναστάσιος Νικολακόπουλος, Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Δρ. Βασίλης Γερακάρης, επιστημονικός συνεργάτης του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.
Η καμπάνια της Teleperformance στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Aegean Rebreath, είναι ουσιαστικά ένα κάλεσμα σε όλους, ώστε να καταστούν σύμμαχοι αυτού του αόρατου αλλά σημαντικού υποθαλάσσιου κόσμου, αποτρέποντας τις έξωθεν παρεμβάσεις στα τόσο ευεργετικά για το οικοσύστημα, φυλλώματά του.
Με την ίδια ματιά ευαισθησίας, η Teleperformance Greece στηρίζει για τρίτη φορά τις προσπάθειες της ΕΠ.ΟΜ.Ε.Α (Επίλεκτη Ομάδα Ειδικών Αποστολών Ελλάδος) η οποία λόγω της αντιπυρικής περιόδου, έχει αυξημένες ανάγκες σε καύσιμα και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, για να μπορεί να παρεμβαίνει όπου προκύπτει έκτακτη ανάγκη λόγω πυρκαγιών ή άλλων φυσικών καταστροφών. Η ΕΠ.ΟΜ.Ε.Α. έχει παρουσία ανά την Ελλάδα και πολλές φορές πραγματοποιεί αποστολές και σε άλλες χώρες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Αναγνωρίζοντας τις ανάγκες που προκύπτουν μετά από φυσικές καταστροφές και υποστηρίζοντας τον σκοπό του Save Your Hood, το προσωπικό της Τeleperformance Greece μαζί με συγγενείς και φίλους τους, συμμετείχε τον Φεβρουάριο του 2024, σε δεντροφύτευση που πραγματοποιήθηκε στο Καταφύγιο ΑΝΙΜΑ του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής στα Καλύβια.
Στην περιοχή αυτή είχαν καταστραφεί από τη φωτιά της θερινής περιόδου 2023 τα νεαρά δεντρύλλια που είχαν φυτευτεί νωρίτερα και ήταν επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει παρέμβαση για την αντικατάστασή τους. Έτσι, φυτεύτηκαν 380 φυτά εντός του χώρου του καταφυγίου, καθώς και περιμετρικά της περίφραξης. Η δεντροφύτευση έγινε μετά από ενημέρωση για τον σωστό τρόπο τοποθέτησης των δέντρων, ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες επιβίωσής τους.
Επενδύοντας στην κοινωνία και στους ανθρώπους
Η Teleperformance πιστεύει ότι η στρατηγική ανάπτυξης μιας εταιρείας δεν είναι αποσυνδεδεμένη από την κοινωνική ευθύνη και γι’ αυτό την εντάσσει στις προτεραιότητές της, δημιουργώντας ένα σταθερό σύστημα αξιών.
Σε αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιεί το πρόγραμμα Best Buddies Greece, σε συνεργασία με τη Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Best Buddies. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στο να άρει προκαταλήψεις και αποκλεισμούς προς τους ανθρώπους με αυτισμό, για να συναποτελέσουν μια δυναμική ομάδα με όλους τους εργαζόμενους στην ίδια εταιρεία. Με το ίδιο πρόταγμα απευθύνεται σε τμήματα HR, Recruitment και Higher Management της Teleperformance στην Ελλάδα.
Η σύμπραξη με την Best Buddies παρέχει στους ανθρώπους της εταιρείας εκτενή ενημέρωση και εκπαίδευση σε καίρια και ευαίσθητα ζητήματα όπως ο αυτισμός και οι εργασιακές δυσκολίες, οι συμπεριφορές αυτισμού και μέθοδοι διαχείρισης, εργασία και συμπερίληψη, η διαδικασία μίας συνέντευξης, αξίες, ανθρώπινα δικαιώματα, υποστηρικτικό περιβάλλον, κοινωνική ενσωμάτωση.
Ψηλά στην ατζέντα της Teleperformance Greece είναι η γυναικεία ενδυνάμωση και η κατάργηση των έμφυλων διακρίσεων.
Για τον λόγο αυτό, την Ημέρα της Γυναίκας, τον Μάρτιο του 2024, η εταιρεία με την καμπάνια Gender Unity for Gender Equality, αξιοποιώντας τη δυναμική που έχουν στα social media τρεις γυναίκες, η Μαίρη Συνατσάκη, η Αθηνά Τσαγκαράκη και η Ειρήνη Αντωνοπούλου εξέπεμψε μήνυμα ισότητας. Σήμα της καμπάνιας ήταν το «WM», από τα αρχικά των λέξεων «Woman, Man» το οποίο δείχνει ότι αρκεί η αλλαγή στον τρόπο σκέψης για να δει κανείς τα πράγματα και τις καταστάσεις διαφορετικά και «ισόπλευρα».
Με τον ίδιο προσανατολισμό στην ανάδειξη της μοναδικότητας και στον εναγκαλισμό της διαφορετικότητας, η Teleperformance στην Ελλάδα τιμά κάθε χρόνο τον Μήνα Υπερηφάνειας και τα LGBTQIA+ άτομα. Με αυτό το σκεπτικό, η Teleperformance στην Ελλάδα λάνσαρε μια ακόμα καμπάνια με θέμα: «Together we thrive: Be you. Be bold. Belong» και στόχο να βάλει ακόμα ένα λιθαράκι για την εξάλειψη των διακρίσεων, τόσο στον εργασιακό χώρο, όσο και διαγώνια στην κοινωνία.
Στο βίντεο της καμπάνιας, τέσσερις εργαζόμενοι της εταιρείας η Σόζη, ο Ιωάννης, ο Χρήστος και ο Pablo μίλησαν για την - επίπονη πολλές φορές - πορεία τους προς το να γίνουν αποδεκτοί. Επίσης, η Teleperformance Greece, στο πλαίσιο της φετινής της καμπάνιας συμμετείχε για ακόμα μια φορά στην παρέλαση του Athens Pride, στην πλατεία Συντάγματος, σε μια συμβολική κίνηση υποστήριξης της συμπερίληψης. Η ομάδα της εταιρείας, βρέθηκε στο πλευρό της οργάνωσης Υπερήφανοι Γονείς, η οποία υποστηρίζει γονείς με παιδιά που ανήκουν στην LGBTQIA+ κοινότητα.
Ακόμα, θεωρώντας ως επένδυση για το μέλλον το reskilling and upskilling, η Teleperformance Greece, σε συνεργασία με τον οργανισμό The Tipping Point παρουσίασε το πρόγραμμα «Ctrl, Alt, Change» που εισάγει μαθητές και διδάσκοντες στην έννοια της επαναχρησιμοποίησης των τεχνολογικών συσκευών, καθώς εξοπλίζουν τα σχολεία που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο του The Tipping Point, με ανακατασκευασμένους σταθερούς υπολογιστές.
Οι υπολογιστές αποκτούν μια «δεύτερη ζωή» και έτσι μειώνεται η χρήση πρώτων υλών και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τέλος, τη 14η Φεβρουαρίου, μια ημέρα η οποία συμβολικά έχει «κατακόκκινο» χρώμα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση αιμοδοσίας από το προσωπικό της Teleperformance στην Ελλάδα. Η προσφορά αίματος έγινε στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός και όλη η πρωτοβουλία διήρκεσε για σχεδόν μια εβδομάδα.
Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας της Teleperformance, και τους πυλώνες Citizen of the World (COTW) και Citizen of the Planet (COTP), εδώ.