Ανατροπές έρχονται από τον ΕΟΠΥΥ στη διαδικασία με την οποία οι ασφαλισμένοι αποκτούν γυαλιά οράσεως και ειδικότερα στον τρόπο αποζημίωσης. Πλέον, σύμφωνα με τα Νέα, ο Οργανισμός θα αποζημιώνει όχι τον ασφαλισμένο αλλά το κατάστημα οπτικών από το οποίο ο πολίτης προμηθεύτηκε τα γυαλιά και στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει η διαδικασία ατομικών συμβάσεων του ΕΟΠΥΥ με τα καταστήματα οπτικών ανά τη χώρα.
Μέχρι σήμερα αυτό που ίσχυε είναι ότι ο ασφαλισμένος κατέβαλε ο ίδιος την δαπάνη για γυαλιά και στη συνέχεια κατέθετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να του επιστραφούν τα 100 ευρώ που καλύπτει ο Οργανισμός για γυαλιά κάθε τέσσερα χρόνια.
Με αυτό το σύστημα, ο ΕΟΠΥΥ επιθυμεί να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των ασφαλισμένων αφού με η σύναψη συμβάσεων με ιδιώτες παρόχους οπτικών ειδών, η διαδικασία για τον ασφαλισμένο απλοποιείται, και εκσυγχρονίζεται η διοικητική διαδικασία με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών.
Ειδικότερα, επιτυγχάνεται καλύτερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων, οι οποίοι πλέον δεν θα προπληρώνουν για την αγορά οπτικών ειδών και παράλληλα, αποφεύγεται η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων με την εξάλειψη των φαινομένων συνωστισμού στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ για την υποβολή αιτημάτων αποζημίωσης.
Επίσης, επιτυγχάνεται η αποσυμφόρηση των υπηρεσιών από την κατάθεση αιτημάτων αποζημίωσης από ασφαλισμένους. «Απελευθερώνεται» προσωπικό των περιφερειακών διευθύνσεων του Οργανισμού που μέχρι σήμερα ασχολείται με την πρωτοκόλληση των αιτημάτων, αναφέρουν στελέχη του ΕΟΠΥΥ, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι μόνο τον περασμένο Οκτώβριο, παρελήφθησαν περίπου 29.000 αιτήματα ασφαλισμένων σε όλη τη χώρα για την κατηγορία των οπτικών.
Σημειώνεται ότι το ποσό που θα καλύπτει ετησίως ο ΕΟΠΥΥ για οπτικά είδη, ανέρχεται στα 47 εκατ. ευρώ ενώ σε περίπτωση υπέρβασής του, οι πάροχοι θα καλούνται να επιστρέφουν τη διαφορά ανάλογα με τον τζίρο τους.