Μερικοί θα πρέπει, επιτέλους, να καταλάβουν ότι με την εθνική ασφάλεια δεν πρέπει να «παίζουμε», ούτε να την εργαλειοποιούμε στο πλαίσιο (μικρο)κομματικών επιδιώξεων, ούτε και να επιμένουμε στην ορθότητα της άποψής μας ακόμη και αν αυτή δεν τεκμηριώνεται.
Για άλλη μια φορά οι χειρισμοί της κυβέρνησης και των ελληνικών αρχών στο πρόσφατο θέμα των 38 προσφύγων - μεταναστών του Έβρου, όπως προκύπτει και από τα τελευταία δεδομένα, απέδειξαν τη σοβαρότητα αλλά και την δέουσα προσοχή με την οποία πρέπει να διαχειρίζεται η χώρα τέτοιου είδους θέματα.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Τάκης Θεοδωρικάκος κατέδειξε σαφώς τις διαστάσεις του θέματος, κάνοντας λόγο για οργανωμένα συμφέροντα και επιρρίπτοντας ευθύνες στην Τουρκία ότι εργαλειοποιεί του μετανάστες, ωθώντας τους, ουσιαστικά, δια της βίας στα ελληνικά σύνορα. Μάλιστα, όπως ανέφερε, τις τελευταίες ημέρες έχουν συλληφθεί περί τους 60 διακινητές.
Ακόμη αναφέρθηκε και σε έγγραφο του Γενικού Επιτελείου Στρατού, το οποίο δείχνει, σαφώς, ότι η συγκεκριμένη νησίδα στην οποία αρχικά είχαν εντοπιστεί οι 38 μετανάστες, βρίσκεται εκτός ελληνικής επικράτειας.
Από την άλλη πλευρά, ιδιαίτερη εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι από τις 20 Ιουλίου, όταν προέκυψε το θέμα με τους πρόσφυγες, μετά τις αναφορές των ΜΚΟ, και ειδικότερα της «Human Rights 360» και ενώ οι αρμόδιες αρχές, είχαν ενημερωθεί, σχετικά, από την τοπική Ασφάλεια, ξέσπασε μια έντονη αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, μάλιστα, με ερώτηση που έκανε στη Βουλή, την οποία υπέγραψαν οι τομεάρχες Εξωτερικών, Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γ. Κατρούγκαλος, Θ. Δρίτσας, Χ. Σπίρτζης και Γ. Ψυχογιός, οι πρώην υπουργοί των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ Δ. Βίτσας και Γ. Μουζάλας και η βουλευτής Έβρου Ν. Γκαρά επέμεναν ότι η συγκεκριμένη νησίδα ήταν εγγεγραμμένη στο Εθνικό Κτηματολόγιο, τη στιγμή που η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού είχε έρευνα σε εξέλιξη για το θέμα αυτό.
Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ προέβη και σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Χρησιμοποίησε ένα θέμα υψίστης εθνικής ασφαλείας για να κάνει αντιπολίτευση, βασισμένος σε ένα παράλογο αντικυβερνητικό μένος. Δεν σταμάτησε, όμως, εκεί. Προχώρησε και σε μια προπαγάνδα υπονόμευσης της διεθνούς αξιοπιστίας της χώρας μας, η οποία, όπως υποστήριξε δεν έλαβε υπ όψη της τις υποδείξεις των ΜΚΟ αλλά προτίμησε την απραξία.
Ουδείς τολμά να φανταστεί τι θα γινόταν αν ελληνικές δυνάμεις, ή οι τοπικές αρχές προσπαθούσαν να ανέβουν στη, επίμαχη νησίδα προκειμένου να παραλάβουν τους πρόσφυγες. Η εκτίμηση πολλών είναι ότι δεν υπήρχε περίπτωση να αποφύγουμε ένα θερμό επεισόδιο στον Έβρο, σε μια περίοδο μεγάλης έντασης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Η ένταση αυτή συντηρείται τις τελευταίες ημέρες με την έξοδο του Αμπντούλχαμίντ Χαν, τις δηλώσεις Ακάρ για το Καστελλόριζο, τα δημοσιεύματα τουρκικών εφημερίδων για «αμφισβητούμενα” νησιά, τις δηλώσεις Τσαβούσογλου και κυρίως του Ερντογάν, ο οποίος ευθαρσώς ανέφερε πρόσφατα ότι στο εξής δεν θέλει να συζητήσει με τον Κυριάκο Μητσοτάκη αλλά προτιμά ένα ορθολογιστή συνομιλητή.
Θα είχαμε, λοιπόν, αν μη τι άλλο, μια νέα ένταση στον Έβρο, που θα μετέφερε το «παιχνίδι« από το Αιγαίο στα βόρεια σύνορα μας και φυσικά προς όφελος της γείτονος χώρας.
Θα πρέπει, λοιπόν, μερικοί να καταλάβουν ότι ακόμη και αν παραβλέψουμε τα κυκλώματα παράνομης διακίνησης μεταναστών και τη βίαιη ώθηση από την τουρκική στρατοχωροφυλακή προς τα σύνορα μας αναξιοπαθούντων ανθρώπων και όσο καλή θέληση να έχουμε για την προστασία τους και την περίθαλψη τους υπάρχει ένα κρίσιμο θέμα που δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε.
Αυτό της εθνικής ασφάλειας. Σε τέτοιου είδους θέματα οι χειρισμοί πρέπει να γίνονται με σύνεση, σοβαρότητα, επισταμένη μελέτη των στοιχείων και σχεδιασμό. Και σε αυτά τα θέματα δεν χωρά το «αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση».
Θα πρέπει ορισμένοι να καταλάβουν ότι ο χειρισμός των εθνικών θεμάτων είναι εντελώς διαφορετικός και πόρρω απέχει από αυτόν των θεμάτων του δεκαπενταμελούς.