Ανήλικοι εντός και εκτός αιθούσης...

Ανήλικοι εντός και εκτός αιθούσης...


Της Αγγελικής Κώττη

Πολλοί ανήλικοι πήγαιναν στις αίθουσες για να παρακολουθήσουν την ταινία Joker παρότι είχε σήμανση ακατάλληλη για θεατές μέχρι 18 ετών. Μέσα στη φρενίτιδα για την παρακολούθηση της ταινίας,, «διελάνθαναν»με ή χωρίς εισαγωγικά της προσοχής των υπαλλήλων στους κινηματογράφους και «έκοβαν» εισιτήρια.

Ένας «αντίπαλος» διανομέας ταινιών τηλεφώνησε σε υπάλληλο της υπηρεσίας κινηματογραφίας του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και ζήτησε- πίεσε σύμφωνα με όσα είπε ο γενικός διευθυντής σύγχρονου πολιτισμού Μάριος Κωστάκης- να γίνει έλεγχος.

Και έτσι άρχισαν όλα. Ένα απόγευμα Σαββάτου. Όταν η υπάλληλος αποφάσισε να κάνει έλεγχο σε σινεμά του Μall. Βρήκε ανήλικα στην αίθουσα και το κατήγγειλε στην Αστυνομία, η οποία αποφάσισε να δράσει.

Καλά μέχρι εδώ; Όχι. Διότι:

-η υπάλληλος, μέλος της γνωμοδοτικής επιτροπής για την καταλληλότητα των ταινιών, είχε υποχρέωση να συντάξει αναφορά και όχι να απευθυνθεί σε μηχανισμό άλλου υπουργείου.

- ανάλογος έλεγχος είχε να γίνει τουλάχιστον 15 χρόνια, όπως θυμάται η ίδια η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο κ. Κωστάκης.

Πώς συνέβησαν όλα αυτά ξαφνικά; Η εν λόγω υπάλληλος δεν ενημέρωσε κανέναν προϊστάμενο; Και καλά. Δεν ενημέρωσε πριν να κάνει τον έλεγχο. Αλλά ούτε και μετά είπε τίποτα στην υπηρεσία της; Μόνο στην Αστυνομία στην οποία δεν είχε καμία δουλειά να το πει;

Σύμφωνα με όσα είπαν στην συνέντευξη Τύπου η υπουργός, ο γενικός γραμματέας σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης και ο γενικός διευθυντής σύγχρονου πολιτισμού Μάριος Κωστάκης, ουδείς εκ των τριών ενημερώθηκε.

Σύμφωνα με την υπουργό, ερευνάται αν το γνώριζε η διευθύντριά της κα Αλεξομανωλάκη και η προϊσταμένη του τμήματος. Σε κάθε περίπτωση, η υπουργός έχει διατάξει ΕΔΕ και από το αποτέλεσμα θα μάθουμε πολλά.

Παράλληλα, η Λίνα Μενδώνη προανήγγειλε «σημειακές» αλλαγές στον νόμο για τον κινηματογράφο, καθώς; από το 2010 οπότε και ψηφίστηκε υπάρχουν καταιγιστικές αλλαγές κυρίως στα ψηφιακά.

Και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες, ή μάλλον ο ΣΥΡΙΖΑ και τα τρολ του. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μάθαμε πως έχουμε χούντα, πως ο συντηρητισμός επιτίθεται, πως πρόκειται για μια μαύρη περίοδο την οποία ζει η χώρα και άλλα τέτοια... τερπνά. Διότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο πεδίο που θεωρεί προνομιακό- χωρίς να είναι- και θεώρησε πως επιτέλους μπορείς να κάνει αντιπολίτευση. Αμ δε! Ας πούμε, ο νεοφώτιστος Γιάννης Ραγκούσης- Κλουζό βρήκε τον ένοχο: «Οι κ.κ. Μητσοτάκης και Χρυσοχοΐδης είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι γι'' αυτές τις αδιανόητες εξελίξεις που γυρίζουν την Ελλάδα και την Ελληνική Αστυνομία σε πολύ σκοτεινές εποχές».

Ο Δημήτρης Παπαδημούλης γράφει: «η εισβολή αστυνομικών σε κινηματογραφικές αίθουσες, είναι προκλητική και επικίνδυνη ενέργεια. Θυμίζει μαύρες, σκοτεινές περιόδους που έζησε η χώρα μας». Κόψε κάτι, διότι θα γίνουμε ρεζίλι.

Ο Αλέξης Τσίπρας αποφάσισε να θέσει υποψηφιότητα για μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου. Γράφει ότι είδε τον Joker και «πέραν της μοναδικής ερμηνείας του Χοακίν Φίνιξ, η ταινία καταπιάνεται με δυο πολύ καυτά κοινωνικά ζητήματα. Την ψυχική νόσο και το μπούλινγκ απέναντι στους ασθενείς και ταυτόχρονα τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος και κάποια στιγμή την εξέγερση των από κάτω, σε ένα καλοδουλεμένο κοινωνικό, οικονομικό και μιντιακό σύστημα, που παρά τη συντονισμένη προσπάθειά του να παράξει κοινωνικό αυτοματισμό και συγκρούσεις μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που ελέγχει, κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο» Ουάου που θα έλεγε και ο Γιάνης.

Ο Νάσος Ηλιόπουλος το... προχώρησε λέγοντας: «η κυβέρνηση που διαλύει ελεγκτικούς μηχανισμούς, όπως η Επιθεώρηση Εργασίας, έχει το θράσος να στέλνει την αστυνομία για να ελέγχει τι παρακολουθούν οι έφηβοι σε ένα σινεμά. Αν δεν ήταν επικίνδυνοι για την δημοκρατία, θα ήταν πραγματικά αστείοι. Είναι καθαρό ότι η αυταρχική δεξιά ατζέντα, στην οποία επένδυσε η Νέα Δημοκρατία και μερίδα των ΜΜΕ, αρχίζει να αποκτά δική της δυναμική»

Η τέως υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, το... τερμάτισε. Σύμφωνα με όσα έγραψε, υπό τον τίτλο «Αυτογελοιοποίηση», «η παρέμβαση της αστυνομίας για τους ανήλικους στην ταινία Τζόκερ, μετά και την προ μηνών γνωστή εγκύκλιο του υπουργείου Πολιτισμού για λογοκρισία στους ίδιους τους υπαλλήλους του, αποτελεί ένα ακόμη σύμπτωμα της ατμόσφαιρας πολιτισμού που η ηγεσία του υπουργείου καλλιεργεί. Αλλά όσο κι αν στο μυαλό κάποιων ο νόμος Μεταξά του 1937 είναι ακόμη ζωντανός, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι ο αυταρχισμός, σε οποιοδήποτε επίπεδο, δεν συνιστά στις μέρες μας παρά μόνο αυτογελοιοποίηση».

Και εδώ φτάνουμε στο κρίσιμο ζήτημα Ο νόμος υπήρχε και επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ και η υπουργική απόφαση που ορίζει τις δικαιοδοσίες των μελών σχετικών επιτροπών επίσης. Μάλιστα, η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ Μαρία Βλαζάκη είχε υπογράψει τις σχετικές ταυτότητες αναγνώρισης των μελών των συγκεκριμένων επιτροπών. Δεν πάει πολύ να καμώνονται τους ανήξερους;

Τέλος πραγματικά αναμένουμε με ενδιαφέρον την αντίδραση της ΕΛΑΣ αν τελικά πήγε όπως προανήγγειλε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης σινεμά με τον 15χρονο γιο του να δουν την επίμαχη ταινία.