Μια πρωτοφανή θεωρία για τα νέα διόδια της Εγνατίας Οδού που θα αυξήσουν κατακόρυφα το κόστος της διαδρομής έδωσε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Απόστολος Αντωνούδης με αφορμή τις αντιδράσεις που έχουν εκδηλωθεί τις τελευταίες μέρες.
Όπως ισχυρίστηκε, "είτε έχεις 10 σταθμούς είτε έχεις 18 για τον πολίτη δεν αλλάζει τίποτα" και παρέπεμψε με τη σειρά του στο αναλογικό διόδιο για να πείσει ότι τελικά οι πολίτες δεν θα έχουν καμιά επιπλέον επιβάρυνση και να καμφθούν οι αντιδράσεις που είναι μεγάλες.
Είπε συγκεκριμένα:
«Η χρέωση παραμένει σταθερή στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο μέχρις ότου παραχωρηθεί η Εγνατία. Από εκεί και πέρα λοιπόν, είτε έχεις 10 σταθμούς είτε έχεις 18 -γιατί 38 προφανώς δεν έχεις σε καμία περίπτωση- για τον πολίτη δεν αλλάζει τίποτα. Ίσα- ίσα που γίνεται περισσότερο αναλογικό το ζήτημα».
«Τώρα όσον αφορά τους 20 επιπλέον πλευρικούς σταθμούς να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτοί δεν είναι μετωπικοί, δεν είναι πάνω στον άξονα. Είναι για τις εισόδους και για τις εξόδους του άξονα. Βέβαια αυτός ο σχεδιασμός, για να φτάσουμε να τον δούμε υλοποιημένο, θα χρειαστούν αρκετοί μήνες. Αυτές οι προθεσμίες που αναφέρονται μέσα στην ΚΥΑ, οι πεντάμηνες, προφανώς δεν είναι δυνατό να υλοποιηθούν. Θέλουμε μελέτες θέλουμε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις που, όπως ξέρουμε, απαιτούνται πολλοί μήνες και βέβαια θέλουμε και την κατασκευή του έργου».
Ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού», υποστήριξε ότι το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα για τα διόδια θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα με πρώτη την Εγνατία, εντός του 2018. «Άρα λοιπόν, ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση των πλευρικών διοδίων και όχι μόνο των πλευρικών, αλλά και της Σιάτιστας και του Αρδανίου, που είναι δύο νέοι σταθμοί που μπήκαν στην ΚΥΑ προφανώς θα προλάβει το αναλογικό σύστημα αυτό που σχεδιάσαμε».
Αύριο θα έχει συνάντηση με τους περιφερειάρχες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Ηπείρου.