«Διάθεση συνεργασίας» για τη μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητά ο Κ. Γαβρόγλου

«Διάθεση συνεργασίας» για τη μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητά ο Κ. Γαβρόγλου

Τη σημασία της συναίνεσης στο ακαδημαϊκό πλαίσιο, υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στη σημερινή, τρίτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. «Όταν λέμε συναίνεση δεν λέμε πλήρη συμφωνία σε όλα, αλλά τη διάθεση συνεργασίας τουλάχιστον σε όσα συμφωνούμε» ανέφερε, με αφορμή τον νέο τρόπο εκλογής διοίκησης στα ΑΕΙ και χαρακτήρισε τη σχετική πρόταση του νομοσχεδίου «εμβληματική κίνηση».

Ως προς τον χαρακτηρισμό «master» των πτυχίων των πενταετών κύκλων σπουδών, ο κ. Γαβρόγλου διέκρινε ότι γίνεται «προσπάθεια υπονόμευσης» από το ΕΜΠ, που θεωρεί «δώρον-άδωρον» το γεγονός ότι δεν συνδυάζεται ο χαρακτηρισμός με αντίστοιχα μισθολογικά και βαθμολογικά δικαιώματα. «Από εποχής πρύτανη Μουτζούρη στο ΕΜΠ, τότε που είχε γίνει η υποβολή της πρότασης με το συγκεκριμένο αίτημα, επισημαίνονταν οι ακαδημαϊκοί λόγοι και πουθενά τα βαθμολογικά και μισθολογικά οφέλη», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι προβλέπεται το θέμα να εξετάσει επιτροπή του υπουργείου, στην οποία θα συμμετέχουν πρυτάνεις και πρόεδροι των ΤΕΙ και που θα δέχεται τα αιτήματα των τμημάτων. «Δεν θα γίνεται αυτόματα η αναγνώριση, αλλά έπειτα από αίτημα της σχολής. Αν κάποια τμήματα θεωρούν ότι γι'' αυτούς η διαδικασία είναι κενή περιεχομένου, τότε δεν είναι ανάγκη να κάνουν αίτηση» είπε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου επεσήμανε ότι τα Περιφερειακά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΠΣΑΕ), που θεσπίζονται με το νομοσχέδιο, δεν αντικαθιστούν τα Συμβούλια Ιδρύματος και εξήγησε ότι «είναι απολύτως σαφές ότι δεν θα εμπλέκονται στη διοίκηση των ανωτάτων ιδρυμάτων».

Όσον αφορά στα μεταπτυχιακά, ο υπουργός επανέλαβε για μία ακόμη φορά ότι δίνεται η δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στους οικονομικά ασθενέστερους και ότι μπαίνουν κανόνες ακαδημαϊκότητας. «Η ρύθμιση είναι αναγκαία καθώς τα ιδρύματα δεν μπόρεσαν από μόνα τους να αυτορρυθμιστούν ως προς την σχέση κόστους μεταπτυχιακού και τελών εγγραφής των φοιτητών. Σύμφωνα με έρευνα που κάναμε, ένα ποσοστό περίπου 12% των μεταπτυχιακών δεν ανταποκρίνεται σε αυτή την προϋπόθεση» σημείωσε.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Γαβρόγλου γνωστοποίησε ότι ζήτησε να επιστραφεί υπηρεσιακώς «ως απαράδεκτο» το υπόμνημα που απέστειλε ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ), με αφορμή την συζήτηση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση. «Είναι απαράδεκτος ο δημόσιος λόγος τον οποίο επιλέγει ο ΣΙΣ για να εκφράσει τις θέσεις του» είπε σχετικά.

Σημειώνεται ότι, στο υπόμνημά του ο ΣΙΣ επικρίνει σε έντονο τόνο τα άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν στην ιδιωτική εκπαίδευση, κάνοντας λόγο για «σοβιετικού τύπου νομοθέτηση» και τονίζει ότι δίνεται αναδρομική ισχύς (από 6-9-2016) «σε αποφάσεις υπηρεσιακών συμβουλίων του Δημοσίου, που στήθηκαν ή θα στηθούν για να απορρίψουν προγενέστερες καταγγελίες συμβάσεων εργασίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών».

Από την πλευρά της ΝΔ, η τομεάρχης Παιδείας, Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι το νομοσχέδιο θα επιφέρει «πολλά πλήγματα» στην εκπαίδευση και επέκρινε τον υπουργό, ότι παρουσιάζει μία εικόνα γενικής συναίνεσης, ενώ δεν υπάρχει. «Δυστυχώς για την παιδεία μας, δεν είναι έτσι» είπε και πρόσθεσε, απευθυνόμενη στον κ. Γαβρόγλου: «όσο και να προσπαθείτε απεγνωσμένα να το παρουσιάζετε διαφορετικά, κινείστε μόνος στο αντίθετο ρεύμα». Παράλληλα, έκανε λόγο για «ρυθμίσεις σε μεγάλο βαθμό ακοστολόγητες, που δεν δίνουν καμία αναπτυξιακή προοπτική στα ιδρύματα, οπισθοδρομικές, που εν τέλει, καταδικάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σε περίκλειστη εσωστρέφεια».

Για «στοχευμένη προσπάθεια αποδόμησης του νόμου του 2011 (σ.σ. νόμο Διαμαντοπούλου)» έκανε λόγο, από τη μεριά του ο εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος και τόνισε ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «δεν υπηρετεί την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» και φέρνει ρυθμίσεις «που ανήκουν σε άλλη εποχή».

Τη βαθύτερη στόχευση του νομοσχεδίου, «να προσδέσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στις οικονομικές ανάγκες του κεφαλαίου» ανέλυσε, από τη μεριά του, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελλής.

Εκ μέρους του Ποταμιού, ο Γιώργος Μαυρωτάς επέκρινε το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντάς το «ρεβανσιστικό» και λέγοντας ότι «κλείνει το μάτι» στο κομματικό κοινό του ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην κοινωνία.

Στον αντίποδα, «καινοτόμες» χαρακτήρισε τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου ο Κώστας Κατσίκης των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ