Στην αυστηροποίηση των προϋποθέσεων εισόδου στην Ελλάδα των επισκεπτών από το εξωτερικό στέκεται δημοσίευμα της Deutsche Welle, ενώ παράλληλα τονίζεται πως η ελληνική κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε συστάσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες για την διαδικασία συμπλήρωσης των απαραίτητων εγγράφων από τους τουρίστες πριν την έλευσή τους στην χώρα.
Αναλυτικότερα, το γερμανικό μέσο ενημέρωσης προχώρησε στην αναδημοσίευση ενός περιστατικού που έλαβε χώρα στο αεροδρόμιο του Nτίσελντορφ της Γερμανίας, που παρουσιάστηκε αρχικά από τον τηλεοπτικό σταθμό RTL, σύμφωνα με το οποίο «ένα μικρό λάθος από τους τουρίστες μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση των διακοπών τους».
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Merkur.de, το περιστατικό είχε ως εξής: «Μια οικογένεια από το Ντίσελντορφ είχε κανονίσει ταξίδι στη Ρόδο αξίας 3.000 ευρώ, όμως στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ δεν τους επετράπη η επιβίβαση στο αεροπλάνο. Ο λόγος: η διαδικτυακή φόρμα, μέσω της οποίας δημιουργείται ένας κωδικός QR που πρέπει να επιδεικνύουν όλοι οι τουρίστες, συμπληρώθηκε εσφαλμένα. Το όνομα του πατέρα είχε τοποθετηθεί σε λάθος στήλη. Γι αυτό η αεροπορική εταιρεία δεν τους επέτρεψε να πετάξουν».
Παράλληλα, στο δημοσίευμα της DW γίνεται αναφορά και στις συστάσεις της ελληνικής πλευράς προς τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις προς την Ελλάδα, σχετικά με την ορθή συμπλήρωση των απαιτούμενων εγγράφων πριν την επιβίβασή τους στα αεροσκάφη.
«Η ελληνική κυβέρνηση έχει δώσει εντολή σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες να μην επιβιβάζουν επισκέπτες με λανθασμένα έγγραφα. Στην ουσία πρόκειται για κανονική βίζα» αναφέρει χαρακτηριστικά εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού πρακτορείου Ltur, μετά από ερώτηση του ειδικού σε θέματα τουρισμού Ραλφ Μπένκε.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται στο άρθρο της Deutsche Welle, κατά τον Μπένκε και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες φέρουν ευθύνη: «Ως συμβατικός εταίρος, ο ταξιδιωτικός πράκτορας είναι ο βασικός συνομιλητής για τους παραθεριστές και συχνά φέρει την ευθύνη για τέτοια λάθη, διότι σε περιπτώσεις πακέτων διακοπών είναι αυτός που κλείνει την πτήση για λογαριασμό των παραθεριστών. Δεν φέρει ευθύνη βέβαια για τις απαιτήσεις των χωρών κατά την είσοδο στη χώρα, αλλά μπορεί να είναι υπεύθυνος για λάθη που έχουν να κάνουν με το κομμάτι που τον αφορά».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο συγκεκριμένος ταξιδιωτικός πράκτορας πρότεινε στην οικογένεια που έχασε τις διακοπές της να μεταθέσουν το ταξίδι για αργότερα ή να τους επιστρέψει τα χρήματά τους.
Στο πλαίσιο της περιγραφής των όσων ισχύουν μέχρι τώρα για τα ταξίδια προς Ελλάδα το δημοσίευμα της Merkur αναφέρεται και σε ένα άλλο περιστατικό τουριστών από το Βερολίνο που βρέθηκαν για διακοπές στην Κρήτη. «Από 1ης Ιουλίου οι τουρίστες πρέπει να παρουσιάσουν κατά την είσοδό τους στην Ελλάδα ηλεκτρονικά συμπληρωμένη φόρμα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό των τουριστών. Όσοι φτάνουν με αεροπλάνο, πρέπει να το κάνουν τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την άφιξη. Δύο επιβάτες από το Βερολίνο προς την Κρήτη δεν είχαν δώσει αυτή την ηλεκτρονική προειδοποίηση και κλήθηκαν να πληρώσουν πρόστιμο 500 ευρώ. Οι τουρίστες ανέφεραν σε δημοσιογράφους στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου ότι δεν είχαν ενημερωθεί για τους όρους εισόδου από κανέναν, όπως αναφέρει και το dpa. Σύμφωνα με την ελληνική κρατική τηλεόραση, είναι η πρώτη περίπτωση κατά την οποία οι ελληνικές αρχές επέβαλαν το ανακοινωθέν πρόστιμο».