«Η Ελλάδα, ένας ελκυστικός και αυθεντικός τουριστικός προορισμός καθ' όλη τη διάρκεια του έτους», είναι το πνεύμα που κυριαρχεί στο ελληνικό περίπτερο του ΕΟΤ, με το οποίο συμμετέχει η χώρα, στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Παρίσι (21- 23 Σεπτ).
Η ελληνική παρουσία είναι ιδιαίτερα δυναμική φέτος, με τη συμμετοχή 20 συνεκθετών, στο αρκετά ευρύ Περίπτερο των 120τμ (4 περιφέρειες και Δήμοι και 16 τουριστικές επιχειρήσεις).
Μια παρουσία που ενισχύθηκε και από την έντονη δραστηριότητα της αναπληρώτριας υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, η οποία είχε ένα πλούσιο πρόγραμμα επαφών με εκπροσώπους ταξιδιωτικών γραφείων, tour operators, αεροπορικές εταιρείες κ.α, ενώ το ελληνικό Περίπτερο επισκέφθηκε και ο Ματίας Φεκλ, ο Γάλλος ομόλογος της υπουργού.
Με το σκεπτικό μιας καλύτερης γνωριμίας και ανάπτυξης των προσωπικών σχέσεων με συνεργάτες και παράγοντες, ο ΕΟΤ Παρισίων οργάνωσε χθες το βράδυ ειδική εκδήλωση στους χώρους της ελληνικής πρεσβείας.
«Στόχευσή μας είναι», εξήγησε η υπουργός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «να δημιουργήσουμε νέες επαφές και γνωριμίες και να δεθούμε με τους συνεργάτες και φίλους μας. Να παύσουν να είναι απρόσωπες οι σχέσεις. Θέλω να το κάνω σε όλες τις εκθέσεις, σε έναν ελληνικό χώρο, όπως οι πρεσβείες και ανάλογα με την κουλτούρα της κάθε χώρας».
Στη χθεσινή εκδήλωση στο Παρίσι, υπήρξε μια πλατιά γκάμα προσκεκλημένων οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τη διεθνούς φήμης Ελληνίδα σοπράνο, Αναστασία Ζαννή.
Αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην τουριστική μας πολιτική
Κάνοντας μια σύντομη αποτίμηση των έως τα τώρα αποτελεσμάτων του τουρισμού για το 2016 και για το πως βλέπει την επόμενη διετία, η υπουργός εξήγησε:
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι γιατί η στρατηγική που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε το 2015 και η οποία άρχισε να δίνει τους καρπούς της το 2016.
Ένας βασικός άξονας ήταν η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Κάναμε το πιλοτικό πρόγραμμα και ανοίξαμε τη φετινή περίοδο από 7 Απριλίου έως τέλος Νοεμβρίου.
Για πρώτη φορά, οι μήνες Σεπτέμβριος, Οκτώβριος και Νοέμβριος του 2016, αναμένεται να είναι εξαιρετικοί.
Η νέα μας στρατηγική ήταν πολύ συγκεκριμένη, πείσαμε για το άνοιγμα των νέων προορισμών, με κατ' ευθείαν πτήσεις σε νησιά ή σε άλλες πόλεις, εκτός της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, μας εμπιστεύτηκαν παρ' ότι ήταν επαγγελματικά ρίσκα για τους επιχειρηματίες, είδαν όμως ότι τους καθοδηγήσαμε σωστά και έχουμε επιτυχία.
Όλα αυτά κτίζουν μια εμπιστοσύνη, μια συνέπεια, μια αξιοπιστία. Και η αξιοπιστία στον τουρισμό είναι πολύ σημαντική, υπογράμμισε.
Στο ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ κατά πόσο η προσφυγική κρίση επηρέασε τον τουρισμό στα νησιά του Αιγαίου και πως σκοπεύει να ανατρέψει την κατάσταση, η υπουργός αναγνώρισε ότι «υπήρξαν απώλειες» έγιναν όμως πολλές προσπάθειες για τη μείωσή τους.
«Δημιουργήσαμε ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα με ταξίδια δημοσιογράφων, καμεραμάν, μπλόγκερς και travel operators που ήρθαν επισκέφθηκαν, έκαναν γυρίσματα, έφτιαξαν μικρά βίντεο, συνεργαστήκαμε με το ΑΠΕ-ΜΠΕ και καταγράφηκαν μαρτυρίες από τα νησιά για την αίσθηση ασφάλειας, τα οποία ταξίδεψαν από τα γραφεία του ΕΟΤ και τα γραφεία Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας. Έτσι είδαμε ότι η Κως έχει σχεδόν επανακάμψει στα μεγέθη του 2015, που ήταν χρονιά ρεκόρ, η Χίος και η Σάμος έχουν επίσης μειώσει τις απώλειές τους, τόνισε.
Σύμφωνα με την υπουργό, το φετινό φθινόπωρο θα βοηθηθεί και από το πρόγραμμα τους ελληνικού κοινωνικού τουρισμού.
Πρόκειται για 200.000 Έλληνες δικαιούχους, που εάν επιλέξουν να πάνε στα νησιά που δέχθηκαν πιέσεις, ήτοι στη Λέσβο, Χίο, Λέρο και Κω, θα έχουν 10 μέρες δωρεάν διακοπές, οι δε ακτοπλοϊκές εταιρείες προτείνουν εκπτώσεις της τάξεως των 30-50%.
«Ελπίζουμε στον απολογισμό του Νοεμβρίου να δούμε ότι ενισχύσαμε τα νησιά αυτά, δήλωσε η υπουργός» είπε η υπουργός.
Στοχευμένη διεθνής διαφήμιση
Η παρουσία της Ελλάδας στο διεθνές τουριστικό στερέωμα, παρά τα περιορισμένα διαθέσιμα κεφάλαια, είναι η άλλη μεγάλη πρόκληση για την Ελληνίδα υπουργό.
«Μας ενδιαφέρει να τραβήξουμε την προσοχή και να δείξουμε ότι είναι η Ελλάδα ένας δυναμικός παίχτης που έχει μπει δυνατά στην αγορά» είπε η υπουργός και πρόσθεσε:
«Ξέρετε το ρόλο που παίζουν πλέον στη ζωή μας, τα social media, καθώς και τα δορυφορικά κανάλια. Δεν μπορώ για παράδειγμα, να είμαι ανύπαρκτη στα δορυφορικά κανάλια της Αμερικής. Αναζητώ μονίμως τους πιο φτηνούς και πιο στοχευμένους τρόπους για την όσο πιο πλατιά παρουσία της Ελλάδας. Υπάρχουν εταιρείες, που συνεργάζονται για πολλά χρόνια με τα δορυφορικά κανάλια και αγοράζουν χρόνο με μικρό κόστος. Πρόκειται για κοντά 500 κανάλια σε Ευρώπη και Αμερική. Σε αυτές τις εταιρείες μπορείς να διαπραγματευθείς και να δώσεις τα σποτάκια για τους ελληνικούς προορισμούς με ένα σχετικά μικρό ετήσιο έξοδο της τάξεως των 150.000 ευρώ, και να έχεις μια επαναληπτική παρουσία όλο το χρόνο» εξήγησε.
Σύμφωνα με την υπουργό, ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει κατανοήσει τη σημασία της διεθνούς διαφήμισης της Ελλάδας, γι' αυτό και ενέκρινε ένα πρόσθετο κονδύλι 20 εκατ. ευρώ για τη διετία 2017-18 για στοχευμένη και πιο δυναμική διαφήμιση, επιπλέον της τακτικής δαπάνης.
«Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη βοήθεια, γιατί θα μπορούμε πλέον να εμφανισθούμε και εμείς σε μέσα του εξωτερικού που σήμερα είμαστε ανύπαρκτοι» κατέληξε η κ. Κουντουρά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ