Η προσωρινή διακοπή των βομβαρδισμών επέτρεψε τον επικεφαλής της καθολικής εκκλησίας του Χαλεπίου, Επίσκοπο Αντουάν Άουδο, να ταξιδέψει στη Μαδρίτη μετά από πρόσκληση του Ιδρύματος Κοινωνικής Προώθησης του Πολιτισμού. Η κατάπαυση του πυρός ξανάνοιξε το μοναδικό δρόμο που συνδέει τη δεύτερη, μεγαλύτερη πόλη της Συρίας με τον έξω κόσμο και επέτρεψε να αναθερμανθεί η ελπίδα για τα δύο εκατομμύρια επιζώντες του Χαλεπίου, συμπεριλαμβανομένης και μιας χούφτας ιερέων, οι οποίοι με επικεφαλής των επίσκοπό τους, αρνούνται να εγκαταλείψουν τους χριστιανούς που παραμένουν στην πόλη, σημειώνει η ισπανική εφημερίδα ABC, η οποία και φιλοξενεί συνέντευξη του Επισκόπου.
Ο Επίσκοπος Χαλεπίου περιγράφει με τα μελανότερα χρώματα την ζωή στην πόλη. Σημειώνει μάλιστα ότι «το τελευταίο δεκαήμερο, πριν την εκεχειρία, ήτα φρικτό. Οι τζιχαντιστές του Daesh (Ισλαμικό Κράτος) επιτέθηκαν στο μοναδικό ανοικτό δρόμο προς το Χαλέπι και εμπόδισαν την μεταφορά τροφίμων στην πόλη. Το Χαλέπι είναι χωρισμένο στα δύο, η δυτική πλευρά του βρίσκεται υπό την εξουσία της κυβέρνησης, ενώ η ανατολική, σχεδόν κατεστραμμένη από τους βομβαρδισμούς, βρίσκεται υπό την κατοχή ενός μωσαϊκού ανταρτικών οργανώσεων με κοινό χαρακτηριστικό τους τον ισλαμικό εξτρεμισμό, οι οποίες χρησιμοποιούν τη θρησκεία για να καταλάβουν την εξουσία».
Αναφερόμενος στο είδος του πολέμου που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Συρία, υπογραμμίζει ότι «υπάρχει μια εσωτερική διαμάχη μεταξύ μιας μειοψηφίας και μιας πλειοψηφίας. Υπάρχει ένα πολύ σημαντικό περιφερειακό πλαίσιο με δύο ανταγωνιστές, τη Σαουδική Αραβία και το Ιράν, ένα κράτος σουνιτικό και ένα σιιτικό. Και υπάρχει ένα διεθνές πλαίσιο, στο οποίο συγκρούονται η Ρωσία και οι ΗΠΑ. Για εμάς δεν πρόκειται για ένα ιδεολογικό, αλλά για έναν οικονομικό και στρατηγικό πόλεμο».
«Πριν από τον πόλεμο», τονίζει ο Επίσκοπος Αντουάν Άουδο, στο Χαλέπι «ζούσαν 260.000 Καθολικοί και Ορθόδοξοι. Τα δύο τρία από αυτούς έχουν διασκορπιστεί σε διαφορετικές κατευθύνσεις: στην Ευρώπη, στη Βηρυτό, ή στην ακτή που ονομάζεται η πιο ήρεμη «κοιλάδα των χριστιανών». Αυτή τη στιγμή, στο Χαλέπι παραμένουν, περίπου 50.000 Χριστιανοί, οι φτωχότεροι και εκείνοι που πιστεύουν ότι, με κάθε κόστος, ο Χριστιανισμός δεν πρέπει να εξαφανιστεί από τη Συρία. Πιστεύουμε ότι σε όλη την επικράτεια, οι μισοί από τους 1.500.000 χριστιανούς έχουν εγκαταλείψει τη χώρα».
Η συμβουλή του προς τους πιστούς είναι η συνέχιση της χριστιανικής παρουσίας στη Συρία, μια παρουσία ιδιαίτερα σημαντική για την πίστη σε ολόκληρη την Μέση Ανατολή. «Επιπλέον», όπως σημειώνει ο Επίσκοπος Χαλεπίου, «είναι αναγκαίο το Ισλάμ να έχει μια Αραβική χριστιανική ετερότητα, ώστε να μπορεί να προβληματιστεί για την κρίση που θέτει η νεωτερικότητα. Αλλά πάνω απ ''όλα, η μας χρειάζεται η παγκόσμια Εκκλησία. Εάν οι χριστιανοί πάψουν να γνωρίζουν τί σημαίνει Αντιόχεια ή Δαμασκός ή Άγιος Παύλος, τί θα τους απομείνει; Φυσικά, για μας ο πόλεμος αποτελεί ένα μεγάλο δίλημμα: τί να πούμε, φύγετε για να σώσετε τη ζωή σας και τις οικογένειές σας ή παραμείνετε; Ο καθένας πρέπει να αποφασίσει κατά συνείδηση».
Δεν αποφεύγει να σχολιάσει και τη συμφωνία της Ευρώπης με την Τουρκία, υπογραμμίζοντας ότι «δεν ξέρω αν η συμφωνία είναι δίκαιη ή όχι. Πρόκειται για μια οικονομική συμφωνία που ταιριάζει στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Αλλά, ως χριστιανός και Σύρος έχω μια φυσική δυσπιστία έναντι των Τούρκων, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Αρμενίων στις αρχές του εικοστού αιώνα».
Θεωρεί ότι αν η Ευρώπη «δεν μπορεί να κάνει κάτι στο πολιτικό και στρατιωτικό πεδίο, μπορεί, τουλάχιστον, να κάνει περισσότερα στον ανθρωπιστικό τομέα, για να ανακουφίσει τον άμαχο πληθυσμό από τα δεινά». «Ευτυχώς υπάρχουν πολλές ευρωπαϊκές οργανώσεις που, ήδη, κάνουν πολλά. Αλλά δεν μου αρέσει να ακούω ότι στο πολιτικό πεδίο τα χέρια της Ευρώπης είναι δεμένα», τονίζει ο Καθολικός Επίσκοπος του Χαλεπίου.
Σημειώνει ότι η κατάπαυση του πυρός δημιουργεί ελπίδες για αντιμετώπιση της κατάστασης και τονίζει «το περασμένο Σαββατοκύριακο περιόδευσα σε πολλές περιοχές του Χαλεπίου και μπόρεσα να δω ότι η κατάσταση έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Είχαμε λίγο νερό, μετά από εβδομάδες χωρίς νερό, και λίγες ώρες ηλεκτρική ενέργεια. Το σημαντικό είναι ότι οι μάχες έχουν σταματήσει εντελώς και οι άνθρωποι μπορούν να επιστρέψουν στην εργασία τους».
Απαντώντας σε ερώτηση αν οι χριστιανοί της Συρίας είναι υπέρ ή κατά του Άσαντ ο Επίσκοπος Αντουάν Άουδο, τονίζει ότι «πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα για το οποίο δεν μιλούν ανοικτά, για να μην δημιουργήσουν προβλήματα με τη σουνιτική κοινότητα, αλλά ωστόσο, δε νομίζω ότι μετά από πέντε χρόνια πολέμου σήμερα όλοι οι Σύροι σουνίτες είναι κατά του Αλ Άσαντ. Ο Συριακός είναι ένας έξυπνος λαός και βλέπει ότι πρόκειται για έναν πόλεμο που χειραγωγείται από το εξωτερικό, προς όφελος άλλων συμφερόντων. Συνήθως δεν κάνω πολιτικές δηλώσεις, διότι δεν είναι δουλειά μου. Αλλά, έχω την εντύπωση ότι σήμερα διεξαγόταν αντικειμενικές και δίκαιες εκλογές στη Συρία, ο σημερινός επικεφαλής του κράτους θα λάμβανε περισσότερο από το πενήντα τοις εκατό των ψήφων, μεταξύ των οποίων θα βρισκόταν και οι ψήφοι πολλών σουνιτών».
Απαντώντας στην ερώτηση αν οι χριστιανοί φοβούνται τον Άσαντ, ο Επίσκοπος Χαλεπίου, Αντουάν Άουδο, απαντά «Ο μεγάλος τους φόβος είναι να επαναληφθούν στη Συρία όσα έγιναν στο Ιράκ».