Χρέη ύψους 86 εκατ. ευρώ δημιουργήθηκαν μέσα σε διάστημα δύο ετών που είχε τα ηνία του ΟΑΣΘ η διοίκηση υπό τον Στέλιο Παππά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, ο οποίος μίλησε στο voria.gr. Όπως επισήμανε ο ΟΑΣΘ χρωστάει προς την Εφορία 48,5 εκατ. ευρώ, έχει συσσωρευμένα χρέη προς τον ΕΦΚΑ 27,5 εκατ. ευρώ και χρωστάει 10 εκατ ευρώ σε προμηθευτές.
«Την ίδια ώρα η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε φέσι στον Οργανισμό ύψους περίπου 45 εκατ. ευρώ καθώς δεν κατέβαλε τα ποσά τα οποία όφειλε για τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων και άλλων οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, αναφέρεται στο δημοσίευμα», σημειώνεται.
Τις ημέρες αυτές η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, παράλληλα με την προσπάθεια που καταβάλλει για να βγάλει όσα περισσότερα λεωφορεία μπορεί στους δρόμους, επιχειρεί να διαπιστώσει και τι ακριβώς συμβαίνει με τα οικονομικά του Οργανισμού.
Όπως ανέφερε ο διευθύνοντας σύμβουλος Γιώργος Σπανός, από μία πρώτη διερεύνηση που έγινε τις προηγούμενες ημέρες διαπιστώθηκε ότι ο ΟΑΣΘ οφείλει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία, δηλαδή στην Εφορία, στα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και σε προμηθευτές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Σπανό, τα χρέη προς την Εφορία τα οποία προέρχονται κυρίως από την μη καταβολή του ΦΠΑ, ανέρχονται σε περίπου 48,5 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα έχουν συσσωρευτεί χρέη και προς τον ΕΦΚΑ της τάξης των 27,5 εκατ. ευρώ. «Δηλαδή, σε διάστημα μόλις δύο ετών ο ΟΑΣΘ φέσωσε το ελληνικό δημόσιο με 76 εκατ. ευρώ», υπογραμμίζεται.
«Ωστόσο αυτά δεν είναι τα μοναδικά χρέη. Φεύγοντας η διοίκηση του κ. Παππά άφησε απλήρωτους λογαριασμούς προς διάφορους προμηθευτές ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ. Καθημερινά έρχονται προμηθευτές οι οποίοι ζητούν να τους εξοφλήσουμε οφειλές παλαιότερων μηνών που παρέμειναν απλήρωτες» αναφέρει o διευθύνων σύμβουλος κ. Σπανός.
Σημειώνεται ακόμα ότι «η διοίκηση του κ. Παππά φρόντισε να προεισπράττει την κρατική επιδότηση προκειμένου να καταβάλει τη μισθοδοσία των εργαζομένων, μιας και τα έσοδα του ΟΑΣΘ είχαν βουλιάξει και δεν αρκούσαν για να καλύψουν τη μισθολογική και ασφαλιστική δαπάνη. Αποχωρώντας τον Αύγουστο, η προηγούμενη διοίκηση είχε ήδη προεισπράξει τις επιδοτήσεις του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου προκειμένου να καταβάλει τη μισθοδοσία του Αυγούστου». «Αναγκαστήκαμε κι εμείς με τη σειρά μας να ζητήσουμε προείσπραξη της αντισταθμιστικής οφειλής του μηνός Νοεμβρίου προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας» αναφέρει ο κ. Σπανός.
Στο μεταξύ, δύο χρόνια τώρα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε λάβει μια σειρά μέτρα άσκησης κοινωνικής πολιτικής μέσω του ΟΑΣΘ, όπως για παράδειγμα η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων χωρίς ωστόσο, να φροντίσει να καταβάλει στον Οργανισμό τα ποσά τα οποία αντιστοιχούν σε αυτές τις μετακινήσεις, αναφέρεται στο δημοσίευμα και σημεώνεται:
«Συγκεκριμένα, μόνο για το 2018 το χρέος προς τον ΟΑΣΘ ανήλθε σε 23,2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 14,5 εκατ. οφείλει το υπουργείο Εργασίας για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων καθώς και τη μετακίνηση με μειωμένο εισιτήριο των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών και άλλα 8,7 εκατ. ευρώ οφείλει το υπουργείο Παιδείας για τις μετακινήσεις φοιτητών και μαθητών με μισό εισιτήριο».
«Τα δύο συγκεκριμένα υπουργεία δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ, ούτε για το έτος 2019 για το οποίο υπολογίζεται ότι οι συνολικές οφειλές θα ανέλθουν στα 22,5 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, το συνολικό χρέος των δύο υπουργείων προς τον ΟΑΣΘ θα φτάσει στα 45,7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται, δε, πως η προηγούμενη διοίκηση του κ. Παππά δεν φρόντισε ούτε καν να υπογραφεί σύμβαση με τα δύο αυτά υπουργεία, για την καταβολή των συγκεκριμένων ποσών, όπως συμβαίνει με τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα όπου έχουν υπογραφεί αντίστοιχες συμβάσεις», καταλήγει μεταξύ άλλων.