Ο επικεφαλής της SNCF Γκιγιόμ Πεπί αποτιμά σε «πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ» το κόστος των κυλιόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων στους γαλλικούς σιδηροδρόμους, αλλά θεωρεί ότι είναι απίθανο οι απεργίες να επεκταθούν και κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.
Από την πλευρά του το συνδικάτο CFDT το οποίο συμμετείχε σήμερα σε σύσκεψη για την μεταρρύθμιση της SNCF στο υπουργείο Μεταφορών έκανε επιφυλακτικά λόγο μετά την ολοκλήρωσή της για «ανταλλαγή απόψεων που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί διαπραγμάτευση» με την γαλλική κυβέρνηση.
Οι γάλλοι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την κατάργηση του ειδικού εργασιακού καθεστώτος που εγγυάται δια βίου απασχόληση και πρόωρη συνταξιοδότηση, πραγματοποιούν από τις αρχές Απριλίου μαραθώνια απεργιακή κινητοποίηση που περιλαμβάνει διήμερη διακοπή εργασίας κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου.
Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες η συμμετοχή στην απεργία μειώνεται και η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει με την μεταρρύθμιση, ενισχυμένη και από την πλειοψηφία των Γάλλων που την υποστηρίζει.
Το νομοσχέδιο της μεταρρύθμισης, με στόχο το άνοιγμα των γαλλικών σιδηροδρόμων στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, θα συζητηθεί από το τέλος του Μαΐου στην γαλλική Γερουσία, οπότε και μπορούν να κατατεθούν τροπολογίες.
Ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της CFDT Σεμπαστιέν Μαριανί, που συμμετείχε σήμερα στην σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών έκανε λόγο για «τεχνικές συζητήσεις» κατά τις οποίες, ωστόσο, «είχαμε την ευκαιρία να εξετάσουν το σύνολο των 42 τροπολογιών μας», αλλά προειδοποίησε ότι «θα υπάρξουν ακόμη πολλές συζητήσεις». Ωστόσο, δήλωσε ότι η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν «είναι διατεθειμένη να συζητήσει».
Το συνδικάτο UNSA προσήλθε επίσης, μετά την CFDT, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του υπουργείου Μεταφορών και ο γενικός γραμματέας Ροζέ Ντιλανζεγκέρ δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το συνδικάτο του προσέρχεται με την "βούληση να προωθήσει τον φάκελο» των τροπολογιών.
«Η απεργία κοστίζει πολλά χρήματα», δήλωσε στην Franceinfo ο διευθύνων σύμβουλος της SNCF Γκιγιόμ Πεπί, που ανέβασε στα 300 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απεργιακών κινητοποιήσεων, συνυπολογίζοντας και το κόστος των εμπορικών μέτρων που εφαρμόζονται.
Η SNCF ανακοίνωσε μία «επιχείρηση ανάκτησης» των πελατών της, με την πώληση 3 εκατομμυρίων εισιτηρίων του TGV για λιγότερο από 40 φράγκα για αυτό το καλοκαίρι.
«Αυτήν την μεταρρύθμιση την χρειαζόμαστε. Μπορούμε να φαντασθούμε ότι η SNCF θα παραμείνει μονοπώλιο, δηλαδή ότι οι περιφέρειες για παράδειγμα δεν θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν την σιδηροδρομική τους εταιρεία για 10 ή 20 χρόνια;».
«Το ίδιο το status quo είναι θανάσιμο για την SNCF», προειδοποίησε ο Γκιγιόμ Πεπί.
«Δεν πιστεύω ότι οι σιδηροδρομικοί θέλουν να διαταράξουν τις διακοπές των Γάλλων. Ειλικρινά, οι Γάλλοι θα μας θύμωναν για πολύ καιρό», είπε. «Οι σιδηροδρομικοί είναι υπεύθυνοι άνθρωποι. Στις αρχές του Ιουνίου ο νόμος θα έχει υιοθετηθεί, πράγμα που σημαίνει κατά συνέπεια ότι η μεταρρύθμιση θα έχει γίνει στο Κοινοβούλιο», υπενθύμισε ο Γκιγιόμ Πεπί.