Στην 7η θέση μεταξύ 29 κρατών του ΟΟΣΑ κατατάσσει τη χώρα μας μελέτη της Bertelsmann Stiftung ως προς την ανταπόκριση στο πεδίο της εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το κύριο συμπέρασμα είναι ότι, παρ’ ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν ήταν καλά προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει μια τέτοια κρίση, η διαχείριση της κρίσης στην Ελλάδα ήταν πολύ καλύτερη από τον μέσο όρο των χωρών που μελετήθηκαν.
Ως προς την ετοιμότητα του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας να αντιμετωπίσει μια τέτοια κρίση, κρίνεται αρνητικά: η Ελλάδα βρισκόταν στην 22η θέση μεταξύ 29 χωρών, μεταξύ άλλων λόγω του πολύ χαμηλού βαθμού ψηφιοποίησης του εκπαιδευτικού συστήματος πριν τον COVID-19.
Όμως, η επίδοση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ως προς τη διαχείριση της κρίσης κρίνεται θετικά, μεταξύ άλλων λόγω της καθολικής εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης όταν αναστελλόταν η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων, μια επιτυχία της Ελλάδας που δεν υλοποιήθηκε σε όλες τις χώρες.
Μεταξύ άλλων, η έκθεση αναφέρει: «Το γεγονός ότι η ψηφιοποίηση από μόνη της δεν αρκεί για την καθολική επιτυχία στην εκπαίδευση φαίνεται από το παράδειγμα της Δανίας. Παρ’ ότι οι ψηφιακές υποδομές της χώρας είναι αναπτυγμένες και όλα τα νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, μελέτη του σωματείου των εκπαιδευτικών έδειξε ότι περίπου οι μισοί μαθητές δημοτικού δεν παρακολούθησαν κανένα μάθημα όταν τα σχολεία έκλειναν, με τους μαθητές από οικονομικά μειονεκτούσες οικογένειες και από μειονότητες να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία.»
Στόχος της μελέτης είναι η σύγκριση της διαχείρισης της πανδημίας σε 29 χώρες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Η αποτίμηση των ερευνητών για τη διαχείριση της πανδημίας στην Ελλάδα ήταν θετική σε πολλά σημεία, όπως για παράδειγμα 8η στην ανθεκτικότητα των δημοκρατικών θεσμών και 9η στην ανθεκτικότητα της διοίκησης.