Ο Μάρκος Σπυρόπουλος έγραψε ιστορία βάζοντας την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του short handed offshore racing λαμβάνοντας την 11η θέση στην κατηγορία των Πρωτοτύπων στον διεθνή αγώνα Mini Transat!
Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο τύπου, συνολικά 87 ιστιοπλόοι από 19 χώρες έλαβαν μέρος στην 22η διοργάνωση μοναχικού διάπλου του Ατλαντικού με σκάφος 6,5 μέτρων Mini Transat που έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες της ωκεάνιας ιστιοπλοΐας παγκοσμίως.
Ο αγώνας ξεκινά από τη La Rochelle της Γαλλίας και τερματίζει ύστερα από 4.000 και πλέον ναυτικά μίλια στη Μαρτινίκα της Καραϊβικής, με μία στάση στα Κανάρια Νησιά.
Η 22η διοργάνωση ήταν προγραμματισμένη για τις 22 Σεπτεμβρίου, το πέρασμα του τυφώνα Lorenzo όμως στην ανατολική πλευρά του Ατλαντικού είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της πολυπόθητης εκκίνησης για τις 2 Οκτωβρίου.
Το πρώτο σκέλος των 1.350 ναυτικών μιλίων έγινε κάτω από δύσκολες συνθήκες με δυνατό αέρα και υψηλό κυματισμό ενώ δεν έλειψαν και οι ζημιές σε πολλά από τα μικρά σκάφη του στόλου που στέρησαν τη συνέχιση της προσπάθειας σε κάποιους από τους συμμετέχοντες.
Το Σάββατο 2 Νοεμβρίου δόθηκε η εκκίνηση για το 2ο σκέλος του αγώνα, απόστασης 2.700 ναυτικών μιλίων. Οι αληγείς άνεμοι συντρόφευσαν τους ιστιοπλόους στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, οι συνθήκες όμως που επικρατούσαν τις τελευταίες ημέρες κοντά στην περιοχή του τερματισμού ήταν πολύ διαφορετικές. Οι χαμηλές εντάσεις του ανέμου και οι αλλαγές στην κατεύθυνσή του είχαν ως αποτέλεσμα ένα σκληρό ντέρμπι στρατηγικής που κράτησε τη αγωνία για το ελληνικό σκάφος στα ύψη μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Ο Σπυρόπουλος έγραψε ιστορία με τον τερματισμό του στις 20 Νοεμβρίου, βάζοντας την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του short handed offshore racing και λαμβάνοντας την 11η θέση στην κατηγορία των Πρωτοτύπων με χρόνο 17 μέρες, 13 ώρες, 47 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας Έλληνας ιστιοπλόος τερματίζει στον αγώνα στα 42 χρόνια ιστορίας του κι η συμμετοχή αυτή αποτελεί πραγματικά σημείο-σταθμό στην ιστορία της ελληνικής ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης.
"Δεν έχω τα λόγια, αλλά θα έρθουν. Δεν ήθελα να έχω προβλήματα στο σκάφος, ήθελα απλώς να φτάσω στο τέλος, και γι' αυτό δεν ήθελα να πιέσω το σκάφος στο 1ο σκέλος. Το δεύτερο πήγε καλύτερα, αν και σ' αυτό δεν πίεσα όσο θα ήθελα γιατί στόχος ήταν ο τερματισμός χωρίς προβλήματα. Στο δεύτερό μου Mini-Transat, το επόμενο, θα πιέσω περισσότερο! Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ. Κουρασμένος αλλά χαρούμενος" δήλωσε λίγο μετά την άφιξή του στο λιμάνι Le Marin της Μαρτινίκας.
Τα σκάφη της κλάσης Mini 6.50 είναι τα μικρότερα αγωνιστικά σκάφη που μπορούν να περάσουν τον ωκεανό. Το επίπεδο της δυσκολίας του Mini Transat όμως δεν σταματά εκεί. Εδώ απουσιάζουν τα σύγχρονα μέσα πλοήγησης ενώ απαγορεύεται και η επικοινωνία με εξωτερικούς παράγοντες. Έτσι οι συμμετέχοντες καλούνται να διασχίσουν μόνοι τον ωκεανό έχοντας στη διάθεσή τους μόνο ένα GPS χωρίς plotter, το VHF και τον αυτόματο πιλότο.
Για να μπορέσει κανείς να λάβει μέρος στον αγώνα θα πρέπει να έχει λάβει μέρος σε αγώνες single και double handed συνολικής απόστασης 1.500 ναυτικών μιλίων καθώς και να έχει ολοκληρώσει μία ελεύθερη διαδρομή 1.000 ναυτικών μιλίων solo.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία των Πρωτοτύπων του Mini Transat αποτελεί το πεδίο δοκιμής κάθε νέας τεχνολογίας που εφαρμόζεται στη ναυπηγική.