Τέλος στο αδιέξοδο της μη διεξαγωγής των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης εδώ και πάνω από τέσσερις μήνες αναμένεται να δώσει το νομοσχέδιο που κατέθεσε εχθές στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει για πρώτη φορά τη δυνατότητα συνοδευόμενης οδήγησης για άτομα 17 ετών. Οι υποψήφιοι 17χρονοι θα περνούν τις ίδιες διαδικασίες εξετάσεων και σε περίπτωση επιτυχίας θα βεβαιώνεται η ικανότητά τους για οδήγηση με συνοδεία οδηγού, ο οποίος πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να διαθέτει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον 5 έτη και να μην έχει συγκεντρώσει κανέναν πόντο στο point system τον τελευταίο χρόνο.
Παράλληλα, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δημιουργία Σώματος Επιθεωρητών-ελεγκτών, το οποίο δεν θα διενεργεί τις εξετάσεις, αλλά θα βαρύνεται με την ευθύνη αξιολόγησης της διαδικασίας καθώς και διερεύνησης των καταγγελιών. Το Σώμα θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό Υποδομών και θα αποτελείται από τον γενικό επιθεωρητή και 40 επιθεωρητές - ελεγκτές.
Η πρακτική εξέταση του υποψηφίου οδηγού θα χωρίζεται στην πορεία (πρώτο στάδιο) και στο δεύτερο στάδιο ειδικές δοκιμασίες (ελιγμοί). Προϋπόθεση για τη συμμετοχή υποψηφίου στο δεύτερο στάδιο είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου, για τη συμμετοχή στο οποίο πρέπει να έχει περάσει επιτυχώς τη θεωρητική εξέταση. Τα δύο στάδια της πρακτικής εξέτασης θα μπορούν να διεξαχθούν την ίδια ημέρα, ενώ ο δάσκαλος οδήγησης θα βγαίνει από το όχημα, καθώς πλέον απαγορεύεται η παρουσία του εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Τέλος, εντός 4 μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου θα καθοριστούν οι τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες θα πρέπει να πληρούν τα εκπαιδευτικά οχήματα. Συγκεκριμένα, το όχημα θα πρέπει να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών, κάμερα με μικρόφωνο, που να απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης για τις περιπτώσεις των μοτοσικλετών. Παράλληλα, υπάρχει υποχρέωση ανάρτησης σε εμφανή σημεία πινακίδων που γνωστοποιούν ότι ο χώρος του οχήματος βιντεοσκοπείται. Αντίστοιχα βιντεοσκοπείται και η θεωρητική εξέταση. Προβλέπονται επίσης διοικητικές κυρώσεις σε εκπαιδευτές και υποψηφίους οδηγούς για παραβάσεις κατά τη διαδικασία ανάλογα με τη σοβαρότητα και τη συχνότητα υποτροπής.