ΚΕΦίΜ: Η απελευθέρωση της εκπαίδευσης από τα δεσμά του κράτους οδηγεί σε οικονομική ανάπτυξη

ΚΕΦίΜ: Η απελευθέρωση της εκπαίδευσης από τα δεσμά του κράτους οδηγεί σε οικονομική ανάπτυξη

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά, στο ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη την περασμένη Τρίτη 16 Απριλίου εκδήλωση του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών Μάρκος Δραγούμης (ΚΕΦίΜ) με θέμα: Η επίδραση της Εκπαίδευσης στην Οικονομική Ανάπτυξη.

Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης, ο πρόεδρος του ΚΕΦίΜ Αλέξανδρος Σκούρας και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Δημοσιονομικών Μελετών και υποψήφιος βουλευτής Α'' Πειραιώς και Νήσων με τη Νέα Δημοκρατία Τάσος Αβραντίνης.

Στην εκδήλωση ο κ. Σκούρας ανέπτυξε την πρόσφατη πρόταση για την εκπαίδευση του ΚΕΦίΜ στα πλαίσια της Ατζέντας 2021 «Για την ελευθερία και την ευημερία» υπερτονίζοντας τη σημασία της ελεύθερης επιλογής στην επιτυχία ενός εκπαιδευτικού συστήματος σε αντίθεση με το συγκεντρωτισμό και την ομοιομορφία, αναφέροντας πλήθος επιτυχημένων διεθνώς παραδειγμάτων.

Ο κ. Αβραντίνης στην ομιλία του παρουσίασε λεπτομερή στοιχεία και πλήθος παραδειγμάτων από τα οποία προκύπτει ότι τα φιλελεύθερα εκπαιδευτικά συστήματα δημιουργούν και ανανεώνουν το ανθρώπινο κεφάλαιο μιας χώρας αυξάνοντας έτσι τις παραγωγικές της δυνατότητες. Τόνισε ακόμη, ότι μόνο ένα ανοιχτό και ελεύθερο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ικανό να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και να αποτρέψει να διευρυνθεί κι άλλο το χάσμα μεταξύ Ελλάδας και προηγμένου κόσμου.

Επιπλέον, ο κ. Αβραντίνης επεσήμανε την ανάγκη η Ελλάδα να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, το οποίο θα μπορέσει να προσελκύσει την υπερβάλουσα διεθνώς ζήτηση για υπηρεσίες ανώτατης εκπαίδευσης. Αναφέρθηκε ακόμη στην παγκόσμια αρνητική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας να διατηρεί το μονοπώλιο του κράτους στην ανώτατη εκπαίδευση και παρουσίασε τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη που αποκόμισαν οι γειτονικές χώρες από τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων και ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών (Κύπρος, Βουλγαρία, Ρουμανία κ.λπ.).

Τέλος ο κ. Αβραντίνης υπολόγισε τα οφέλη που θα μπορούσαν να προκύψουν για την Ελλάδα τόσο από τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και από την αυτονόμηση των δημόσιων πανεπιστημίων από τη γραφειοκρατία, τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του κράτους και τον πατερναλισμό του υπουργείου παιδείας σε 3,5%-5% στο ΑΕΠ, 25.000 θέσεις εργασίας διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, 8.000 θέσεις εργασίας διοικητικού προσωπικού, 100.000 θέσεις εργασίας στην οικονομία έμμεσα σχετιζόμενες με τα πανεπιστήμια (αγορά ακινήτων, κατασκευές, βιομηχανία, εστίαση, διασκέδαση, τουρισμός, ασφαλιστική αγορά κοκ.). Θετικές επιπτώσεις θα υπήρχαν στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας από την παραμονή και τον επαναπατρισμό χιλιάδων Ελλήνων φοιτητών στην Ελλάδα.

Ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γεωργιάδης με τη σειρά του αναφέρθηκε στη δαιμονοποίηση του νεοφιλελευθερισμού στην Ελλάδα για να αποκρυβεί ότι ο πραγματικός υπεύθυνος της οικονομικής και όχι μόνο κατάπτωσης της χώρας είναι οι αριστερές ιδεοληψίες και ο κρατισμός, ο οποίος κυριάρχησε και εφαρμόστηκε τις προηγούμενες δεκαετίες με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αναφέρθηκε ακόμη στις χαμένες ευκαιρίες των συνταγματικών αναθεωρήσεων του 2006 και της πρόσφατης του 2019 να αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος και να καταργηθεί το κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση καθώς και στις ευκαιρίες που σε αντίθεση με την Ελλάδα εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο όλες οι γειτονικές μας χώρες. Επεσήμανε πως η Κύπρος εξαιτίας της λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων βελτίωσε σε όλους τους τομείς της οικονομίας της επιδόσεις της και έχει μεταμορφωθεί σε μια σύγχρονη χώρα, η οποία διαρκώς αλλάζει προς το καλύτερο.