Ξεκινά από την 1η Δεκεμβρίου η διασύνδεση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με το Μητρώο Πολιτών του υπουργείου Εσωτερικών μέσω του αναβαθμισμένου Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης που τερματίζει την υποχρέωση των πολιτών να προσκομίζουν ληξιαρχικά γεγονότα και μεταβολές στις φορολογικές αρχές, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη.
Αυτό στην ουσία σημαίνει ότι οι πολίτες δεν θα είναι υποχρεωμένοι να προσκομίζουν οι ίδιοι τα έγγραφα στις φορολογικές αρχές για ληξιαρχικά γεγονότα που τους αφορούν όπως η γέννηση, γάμος, σύμφωνο συμβίωσης, διαζύγιο, θάνατος ή άλλες μεταβολές στην οικογενειακή τους κατάσταση.
Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης «οι πολίτες απαλλάσσονται από ένα σημαντικό βάρος και μια ταλαιπωρία δεκαετιών που σχετίζεται με την προσκόμιση πιστοποιητικών στην εφορία για σημαντικές πράξεις όπως η σύναψη γάμου, συμφώνου συμβίωσης κ.α» και πρόσθεσε πως η κυβέρνηση προχωράει με σταθερά βήματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους με γνώμονα την απλοποίηση των διαδικασιών και την επικοινωνία των φορέων του Δημοσίου.
Νωρίτερα ο υπουργός γνωστοποίησε ότι έως τα τέλη του 2021 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία για τη συγχώνευση του αριθμού των μητρώων των πολιτών σε έναν, η οποία θα ξεκινήσει από τις αρχές του επόμενους έτους, τονίζοντας ότι με το ενιαίο μητρώο οι πολίτες θα πραγματοποιούν όλες τις συναλλαγές με το δημόσιο, καθιστώντας παρελθόν τις ουρές και τα προβλήματα σε κάθε υπηρεσία.
Στην πράξη οι ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, γάμου και θανάτου καθώς και τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης θα συλλέγονται από την ΑΑΔΕ απευθείας και μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ ενώ οι πολίτες δεν θα αναγκάζονται να συλλέξουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά από τον δήμο ή τα ΚΕΠ καθώς αυτό θα γίνεται ηλεκτρονικά και αυτοματοποιημένα.
Επιπλέον, μέσω της παραπάνω διαλειτουργικότητας επιτυγχάνεται η καλύτερη άσκηση των αρμοδιοτήτων της ΑΑΔΕ, καθώς θα μπορεί από σήμερα να αξιοποιεί άμεσα δεδομένα σχετικά με:
- Μεταβολές στοιχείων στο Φορολογικό Μητρώο,
- Μεταβολές στοιχείων Δήλωσης Απόδοσης ΑΦΜ / Μεταβολής Ατομικών Στοιχείων,
- Ορισμό φορολογικού εκπροσώπου στην Ελλάδα,
- Απενεργοποίηση κωδικών πρόσβασης χρήστη σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet σε περίπτωση θανάτου.
Να σημειωθεί ότι η διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφόρων φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου βρίσκεται σε πλήρη υλοποίηση καθώς ήδη αρκετά υπουργεία και δήμοι έχουν αξιοποιήσει το Κέντρο Διαλειτουργικότητας για να ενημερωθούν για τα στοιχεία πολιτών.