Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Mastodon ανακοίνωσε ότι μέσα σε μόνο μία μέρα, μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς του Twitter από τον Έλον Μάσκ, κατέγραψε 30.000 νέους χρήστες. Σύμφωνα με τον δημιουργό του, Γιουτζίν Ρότσκο, οι νέες εγγραφές υπογραμμίζουν την ανάπτυξη που καταγράφει το «αποκεντρωμένο» αυτό μέσο κοινωνικής δικτύωσης από τότε που ο Μασκ εξέφρασε ενδιαφέρον να αποκτήσει το Twitter.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν σημάδια παράλληλων αποχωρήσεων από το Twitter. Σύμφωνα με το NBC News, υψηλού προφίλ λογαριασμοί στο Twitter, χάνουν δεκάδες χιλιάδες followers εξαιτίας «οργανικών» κλεισιμάτων λογαριασμών από χρήστες.
Για παράδειγμα, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπάρακ Ομπάμα έχασε 300.000 χρήστες αφού το Twitter ανακοίνωσε την εξαγορά από τον Μασκ. Ωστόσο, λογαριασμοί που ανήκουν σε Ρεπουμπλικάνους κέρδισαν ακολούθους. Ενδεικτικό είναι ότι αυτός της Μάρτζορι Τέιλορ Γκριν είδε τους followers της να αυξάνονται κατά 100.000.
The Other Reason It's a Perfect Time to Join Mastodon, the Open-Source Twitter Alternative https://t.co/ADQevnhjJ7 pic.twitter.com/6LijW2zWBW
— System Review By You (@SystemReviewByU) April 26, 2022
Ο Ρότσκο αποδίδει την εισροή χρηστών στη δική του πλατφόρμα στο γεγονός ότι «στο Mastodon παρουσιάζουμε ένα όραμα των κοινωνικών δικτύων που δεν μπορεί να εξαγοραστεί και να γίνει κτήμα κανενός δισεκατομμυριούχου».
Το momentum είναι ιδανικό για το Mastodon, αλλά όπως αποδεικνύεται τεχνικά δεν είναι σε θέση να «σηκώσει» το αυξημένο αυτό ενδιαφέρον.
«Αδιαμφισβήτητα, η ξαφνική και εκρηκτική επιτυχία ασκεί πιέσεις στις δυνατότητες μας, ειδικά στους δημόσιους servers που συντηρούμε μόνοι μας, μη κερδοσκοπικά: το mastodon.social και το mastodon.online», έγραψε σε ανάρτηση του στο blog του την Τρίτη, ζητώντας συγγνώμη από τους χρήστες για την ταλαιπωρία.
Τι είναι το Mastodon
To γερμανικό Mastodon, που δημιουργήθηκε το 2016 από τον 24χρονο τότε Ρότσκο, μοιάζει αρκετά με το Twitter στον τρόπο που λειτουργεί αλλά λειτουργεί αποκεντρωμένα μέσω χιλιάδων ανεξάρτητων servers ο καθένας από τους οποίους έχει τους δικούς του κανόνες. Δεν έχει διαφημίσεις και όπως τονίζει ο Ρότσκο, σέβεται την ιδιωτικότητα και επιτρέπει στους ανθρώπους/κοινότητες την αυτοδιαχείριση.
Επειδή είναι μη κερδοσκοπικό, δεν έχει τα οικονομικά μέσα των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών όπως το Twitter και το Facebook και η βάση των χρηστών του παραμένει μικρή. Σύμφωνα με τον Ρότσκο το σάιτ του έχει πάνω από 3 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες την ώρα που το Twitter έχει 217 εκατ. ενεργούς χρήστες καθημερινά! Παρ' όλα αυτά, δεδομένων των εξελίξεων με το Twitter και τους ενδιαφέροντος των χρηστών του που δεν βλέπουν με καλό μάτι τον απόλυτο έλεγχο του Έλον Μασκ σε αυτό να βρουν νέο διαδικτυακό βήμα έκφρασης, το Mastodon λανσάρισε την επίσημη εφαρμογή του για Android.