myEFKAlive: Μέσω βιντεοκλήσης η εξυπηρέτηση πολιτών στα νησιά - Ποιες οι παρεχόμενες υπηρεσίες

myEFKAlive: Μέσω βιντεοκλήσης η εξυπηρέτηση πολιτών στα νησιά - Ποιες οι παρεχόμενες υπηρεσίες

Τη νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μαζί με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Πρόκειται για ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης, καθώς επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί για μία σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί στο κοντινότερο υποκατάστημα του φορέα. Ως εκ τούτου, η νέα υπηρεσία διευκολύνει πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία, που δυσκολεύονται να μετακινηθούν, αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Ειδικότερα, από σήμερα μέσω του myEFKAlive, θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, πλην της Κω, που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου, καθώς τα υποκαταστήματά της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης. Ειδικά, για ασφαλισμένους σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον φορέα, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί, για να εξυπηρετηθούν.

Στόχος είναι, μέχρι το τέλος του χρόνου, να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.

Όπως επισημαίνεται σε σχσετική ανακοίνωση η διαδικασία είναι εύκολη και απλή. Μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με τη χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση, προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά κι επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.

Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που θα παρέχονται σε πρώτη φάση, μέσω του myEFKAlive, στους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων είναι οι εξής:

  1. Επίδομα ασθενείας
  2. Επίδομα μητρότητας
  3. Ηλεκτρονική αίτηση εξόδων κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
  4. Βεβαίωση ασφάλισης (χρόνου ασφάλισης-προϋπηρεσία)
  5. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
  6. Ασφαλιστική ικανότητα
  7. Παραλαβή απόφασης ΚΕΠΑ
  8. Απογραφή ασφαλισμένου
  9. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑ)
  10. Βεβαίωση απογραφής
  11. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
  12. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης.

Το προσεχές χρονικό διάστημα, θα ενταχθούν και νέες υπηρεσίες στο myEFKAlive, για να καλυφθεί το μεγαλύτερο κομμάτι των συναλλαγών με τους πολίτες.

Χατζηδάκης: Ποιοτική, ευρωπαϊκού επιπέδου, εξυπηρέτηση


Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά: «Η ενεργοποίηση από σήμερα της ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive, ξεκινώντας από τους νησιώτες μας στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, παρέχει στους πολίτες αυτό που δικαιούνται: Ποιοτική, ευρωπαϊκού επιπέδου, εξυπηρέτηση, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Αυτό φιλοδοξούμε να πετύχουμε συνολικά στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνει ένας οργανισμός με δομή, σύστημα και ψηφιακές λειτουργίες, που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πολιτών, αλλά και των υπαλλήλων του. Θέλουμε ο ΕΦΚΑ να σταματήσει να είναι πλέον ο φτωχός συγγενής της Δημόσιας Διοίκησης.

Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο να συνδιαλλαγεί σε πραγματικό χρόνο με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, από το κινητό ή τον υπολογιστή του. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθεί ή να ξοδέψει χρόνο ή χρήματα, για να ταξιδέψει από το χωριό στην πόλη ή από το ένα νησί στο άλλο, για να βρει το κοντινότερο τοπικό υποκατάστημα. Διευκολύνουμε, λοιπόν, πρωτίστως τους συμπολίτες μας με αναπηρία, τους κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών, αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Και θα ήθελα να ευχαριστήσω τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του υπουργείου του για τη σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση της νέας αυτής υπηρεσίας.

Η υπηρεσία myEFKAlive θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες συναλλαγών και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Τέλος του μήνα θέτουμε σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ενισχύουμε και αυξάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατομμύριο ψηφιακές συναλλαγές. Μονιμοποιούμε και διευρύνουμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Ενισχύουμε τη συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ - ήδη έχουν γίνει 44.000 συναλλαγές τους τελευταίους δύο μήνες.

Εκσυγχρονίζουμε τον ΕΦΚΑ, ρίχνοντας όλα τα όπλα στη μάχη, διότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και συνεχίζουμε τις προσπάθειες, ώστε να το πετύχουμε για όλες και για όλους».

Πιερρακάκης: Οριοθετεί ένα κράτος φιλικό απέναντι στον πολίτη


Από την πλευρά του, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σημείωσε: «Με το υπουργείο Εργασίας έχουμε πολύ στενή συνεργασία, είμαστε αρωγοί στο έργο αυτής της μεγάλης προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού. Το myEFKAlive είναι η τηλεδιάσκεψη στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι ένα εργαλείο ενδυνάμωσης κι έχουμε δει την εφαρμογή του σε άλλες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, στα ΚΕΠ, την ΑΑΔΕ, τον ΟΑΕΔ, στα προξενεία. Ξεκινάμε από εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και στην πορεία θα επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, απλουστεύουμε διαδικασίες, αλλά και διευρύνουμε υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.

Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη διοίκηση του ΕΦΚΑ όσο και στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για την υπηρεσία τηλεδιασκέψεων με τον φορέα. Οι πολίτες θα έχουν στην πράξη την ευκαιρία να διαπιστώσουν πόσο φιλική στο χρήστη είναι η υπηρεσία. Άλλωστε, ο σχεδιασμός όλων των ψηφιακών υπηρεσιών από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης γίνεται με γνώμονα τον πολίτη και τις ανάγκες του και για εμάς είναι πολύτιμη η εμπειρία του χρήστη από την υπηρεσία.

Η τεχνολογία, γενικά, εξυπηρετεί τους πιο αδύναμους, δεν κάνει διακρίσεις και μειώνει τις ανισότητες. Σήμερα, ξεκινάμε το myEFKAlive από τους νησιώτες μας. Όλα αυτά είναι ένα κομμάτι ενός βηματισμού που οριοθετεί ένα κράτος κι έναν ΕΦΚΑ φιλικό απέναντι στον πολίτη. Και πιστέψτε με, είναι απολύτως εφικτό».

Τσακλόγλου: Άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις


Ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου, ανέφερε: «Η λειτουργία της νέας ψηφιακής υπηρεσίας "myEFKAlive", που ξεκινά σήμερα, αποτελεί ακόμη μία σημαντική μεταρρύθμιση που έχει στον πυρήνα της την ουσιαστική και άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να μπορεί να επικοινωνήσει με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, χωρίς περιττές μετακινήσεις.

Χωρίς να ισχυριστώ ότι ο ελληνικός δημόσιος τομέας είναι υπόδειγμα αποτελεσματικότητας, νομίζω ότι, όπως συχνά υπενθυμίζει ο καλός συνάδελφός μου από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Στέφανος Τραχανάς, "Ποιότητα και Δημόσιο δεν είναι έννοιες ασυμβίβαστες". Σε αυτήν την κατεύθυνση πορευόμαστε σαν κυβέρνηση και σε αυτή θα παραμείνουμε αταλάντευτα. Αυτή είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση και η χώρα μας έχει μεγάλη ανάγκη μεταρρυθμίσεων. Ο χρόνος για μεταρρυθμίσεις δεν σταματά ποτέ. Για να αναφερθώ σε δύο άλλες σημαντικές μεταρρυθμίσεις που εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μου, αυτές τις μέρες εισάγεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης, ενώ ήδη έχει αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση η προκήρυξη για την κωδικοποίηση της ιδιαίτερα περίπλοκης στη χώρα μας ασφαλιστικής νομοθεσίας. Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη για τους ασφαλισμένους θα είναι μεγάλα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του υπουργείου του για τη σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση του myEFKAlive. Ήδη, βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σχεδιάζουμε συνεργασίες σε νέα πεδία, με απώτερο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».