«Θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν νέο κώδικα κοινωνικών αξιών και συμπεριφοράς. Αυτό δεν μπορεί να γίνει κρατώντας το ίδιο θεσμικό πλαίσιο... να αισθάνεται ο πολίτης ότι για κάθε παράβαση ο μόνος στόχος που υπάρχει είναι να μπει ένα πρόστιμο, μία εισπρακτική αντίληψη του κράτους για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες κοινωνικές συμπεριφορά», είπε ο κ. Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο Ρ/Σ «Στο Κόκκινο».
Επίσης, «στόχος είναι η οδική ασφάλεια, καθώς αν δεν κατανοήσουμε ότι ένα όχημα... είναι επικίνδυνο εργαλείο και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στη δική μας συμπεριφορά, δεν πρόκειται να βελτιώσουμε ούτε την κοινωνική συμπεριφορά ούτε την οδική ασφάλεια ... Θέλουμε λοιπόν να περάσουμε ως αντίληψη το να συνειδητοποιήσουμε όλοι πόσο επικίνδυνες είναι κάποιες κακές συνήθειες. Δεν υπάρχει διάθεση τιμωρίας μέσω ενός προστίμου και μόνο... το point system έχει άλλα χαρακτηριστικά».
Ανέφερε ως παράδειγμα το να πετάξει ένας οδηγός ένα τσιγάρο από το παράθυρο, προκαλώντας ένα ατύχημα ή δυστύχημα στην επερχόμενη μηχανή ή ΙΧ. «Αυτό δεν μπαίνει σε λογική προστίμου 40, 50, 100 ευρώ. Θα πάει στην λογική της αντικοινωνικής συμπεριφοράς ή της υψηλής πρόκλησης ατυχημάτων και θα αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης».
Περαιτέρω, θεσπίζονται:
- κανόνες για τον ΚΟΚ και για τη σήμανση όσον αφορά τα ποδήλατα και τους ποδηλατόδρομους.
- κανόνες και έλεγχοι όσον αφορά τις μεταφορές επικίνδυνων υλικών.
- κανόνες για ειδικές κατηγορίες μεταφορών όπως τα τρενάκια, τα τουριστικά λεωφορεία κτλ.