Κατά προτεραιότητα και ατελώς θα πραγματοποιηθεί η έκδοση – αντικατάσταση διαβατηρίων και ταυτοτήτων σε πολίτες που επλήγησαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Για τα διαβατήρια
Παρέχεται η δυνατότητα στους πυρόπληκτους πολίτες, εφόσον το επιθυμούν, να αντικαταστήσουν μέχρι την 31-12-2021 τα καταστραμμένα διαβατήρια, που ήταν σε ισχύ. Τα νέα διαβατήρια θα έχουν χρονική ισχύ αντίστοιχη των καταστραφέντων.
Η έκδοση – αντικατάσταση των διαβατηρίων πραγματοποιείται ατελώς (χωρίς την καταβολή παραβόλου), κατά παρέκκλιση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Διευκρινίζεται ότι για την έκδοση των διαβατηρίων, πλην των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, απαιτείται και βεβαίωση αστυνομικής ή άλλης αρμόδιας Αρχής περί καταστροφής του διαβατηρίου από τις πυρκαγιές στις περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου.
Για τις ταυτότητες
Η έκδοση – αντικατάσταση των ταυτοτήτων πραγματοποιείται ατελώς (χωρίς την καταβολή παραβόλου) και κατά προτεραιότητα.
Επιπλέον, προς διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης – αντικατάστασης δελτίου ταυτότητας, παρέχεται η δυνατότητα:
- μεταφοράς των πληγέντων πολιτών στις αρμόδιες αστυνομικές υπηρεσίες με υπηρεσιακά οχήματα και
- μετάβασης αστυνομικών στις πληγείσες περιοχές για την παραλαβή των απαραίτητων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους.