Ανατροπές έρχονται στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης, βάσει νομοσχεδίων που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, με τα οποία θα προβλέπονται όχι μόνο ριζικές αλλαγές αλλά και αυστηρές ποινές. Οι αλλαγές που προωθούνται επηρεάζουν τόσο τους εξεταζόμενους όσο και τις σχολές οδήγησης.
Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, στον Ελεύθερο Τύπο, το υπουργείο μεταξύ άλλων θέλει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο εξέτασης για την άδεια διπλώματος, περνώντας τη διαδικασία σε ψηφιακή μορφή, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο το πλέον καθιερωμένο λάδωμα.
Όπως εξήγησε ο κ. Μαυραγάνης, οι εξεταστές δε θα παρευρίσκονται στο αμάξι αλλά θα δίνουν τις οδηγίες μέσω μικροφώνου και θα βλέπουν την πορεία του αυτοκινήτου μέσω κάμερας. Ο εκπαιδευτής για λόγους ασφαλείας θα είναι μαζί με τον εξεταζόμενο, ωστόσο ο ρόλος του θα είναι περιορισμένος.
Πώς θα γίνονται οι εξετάσεις για δίπλωμα
1. Ο οδηγός θα εξετάζεται από απόσταση και στο αμάξι θα παρευρίσκεται μόνο ο δάσκαλός του.
2. Ο οδηγός θα λαμβάνει οδηγίες μέσω ακουστικού και θα ελέγχεται μέσω κάμερας.
3. Οι εξεταστές θα βρίσκονται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο control panel και θα δίνουν τις οδηγίες τους μέσω μικροφώνου.
4. Ο οδηγός έχει υποχρέωση να παρακολουθήσει όλα τα θεωρητικά μαθήματα.
5. Οι σχολές οδηγών μέσα στο 2019 θα πρέπει να εγκαταστήσουν το νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΥΠΟΜΕΔΙ, με το οποίο θα φαίνεται ότι πράγματι διδάσκονται οι εξεταζόμενοι τα θεωρητικά μαθήματα.
To τελευταίο σημείο σημαίνει πως από το νέο έτος όλες οι σχολές οδήγησης της χώρας είναι υποχρεωμένες να ενσωματώσουν κάμερες οι οποίες θα είναι συμβεβλημένες με ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου, μέσω του οποίου θα φαίνεται ότι ο υποψήφιος οδηγός παρακολούθησε όλα τα θεωρητικά μαθήματα. Στην περίπτωση που οι σχολές δε δεχτούν αυτή τη νέα τροπή, θα βάζουν λουκέτο.
Βέβαια, η εφαρμογή μιας τέτοιας διαδικασίας βρίσκει αντίθετους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Όπως σημειώνουν στον Ελεύθερο Τύπο ιδιοκτήτες Σχολών Οδηγών, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εγκατασταθεί ένα τέτοιο σύστημα, πόσω μάλλον να μπορεί να ελέγχει ολόκληρο το δίκτυο της χώρας. Χρειάζονται αφενός αρκετοί υπάλληλοι για να «τσεκάρουν» τις κάμερες και αφετέρου στο πρακτικό κομμάτι της εξέτασης θα προκύψουν επιμέρους προβλήματα.
Κυκλοφοριακή Αγωγή στα σχολεία
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη, μέσα στο έτος μαθητές του δημοτικού και του γυμνασίου θα ξεκινήσουν να παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου να υιοθετήσουν από μικρή ηλικία τη φιλοσοφία τού να προσέχεις στον δρόμο. Οπως εξήγησε, οι μαθητές του λυκείου, πέρα από το γεγονός ότι διαβάζουν για τις πανελλαδικές εξετάσεις και έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στο να περάσουν σε Πανεπιστήμιο, αν έχουν ήδη εκπαιδευτεί στις μικρότερες τάξεις δεν έχουν λόγο να διδάσκονται αυτό το μάθημα.
Βιωματικές ποινές
Σε δεύτερο χρόνο και με προϋπόθεση να έχει δοθεί το «πράσινο» φως του υπουργείου Δικαιοσύνης, θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών στις βιωματικές ποινές σε όσους προκαλούν τροχαία ατυχήματα. Ειδικότερα, το ΥΠΟΜΕΔΙ προτείνει κοινωνική εργασία σε νοσοκομεία για τους παραβάτες που ενεπλάκησαν σε τροχαία και με υπαιτιότητά τους άλλοι οδηγοί τραυματίστηκαν ή έχασαν τη ζωή τους.