Τεράστια αύξηση παρουσιάζει η εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε 463.874 ανέρχονταν μέχρι το βράδυ της Τρίτης οι μαθητικοί λογαριασμοί που δημιουργήθηκαν μετά τις 13 Μαρτίου εκ των οποίων μάλιστα οι 310.311 μόνον τις τελευταίες δύο ημέρες. Έτσι, ο συνολικός αριθμός λογαριασμών μαζί με τις εγγραφές που είχαν γίνει πριν την 13η Μαρτίου φτάνουν πλέον τους 631.269.
Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε η αναβάθμιση της υπηρεσίας eClass, με τις διαδικασίες να ολοκληρώνονται την Πέμπτη. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν «ανοικτά μαθήματα», όπως λέγονται, τα οποία δεν απαιτούν σύνδεση στο ΠΣΔ για την παρακολούθηση του μαθήματος. Τα «ανοικτά μαθήματα» παρέχουν περιορισμένες λειτουργίες σε σχέση με τα «κλειστά», ωστόσο θεωρείται ως λύση για όσο διάστημα οι μαθητές δημιουργούν τους λογαριασμούς τους.
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώνει το υλικό του στο «ανοικτό μάθημα» και οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό. Στη συνέχεια τα μαθήματα αυτά μπορούν να μετατραπούν σε «κλειστά» από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Αυτό επιτρέπει την σταδιακή προσαρμογή των μαθητών στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία δημιουργίας των μαθητικών λογαριασμών.
Ερωτήσεις- απαντήσεις για την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Μία σειρά ερωτήσεων- απαντήσεων εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις διαδικασίες της εφαρμογής της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Τί προβλέπεται για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
Για τις παραπάνω περιπτώσεις, παρακαλούμε ανατρέξτε στην εγκύκλιο 39317/ΓΔ4/19-30-2020
Οι ενημερωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου είναι υποχρεωτικές;
Οι ενημερωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους/τις συντονιστές/στριες εκπαιδευτικού έργου έχουν ως στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνουν απαραίτητο, να απευθύνονται στον/στην Συντονιστή/τρια Εκπαιδευτικού Έργου για θέματα τα οποία αφορούν στην υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας.
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα και σε διαφορετικές ώρες πέραν των προτεινόμενων ωρών (08:00 – 14:00);
Οι ώρες κατά τις οποίες οι εκπαιδευτικοί αλληλεπιδρούν στην πλατφόρμα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων στα οποία διδάσκουν, προτείνεται να είναι από 08:00 έως και 14:00.
Σε κάθε περίπτωση τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες, εφόσον το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται και να αξιοποιούν την πλατφόρμα καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας και πέραν των προτεινόμενων ωρών αλληλεπίδρασης. Στο ενδεχόμενο που διαμορφωθεί άλλο ωράριο λειτουργίας για τη διευκόλυνση των μαθητών αλλά και για να μην επιβαρύνεται το σύστημα και να το χρησιμοποιούν πρώτα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι Διευθυντές του σχολείου πρέπει να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς των μαθητών.
Τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών πως διαφυλάσσονται;
Οι διαδικασίες που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους χρήστες του ΠΣΔ είναι πλήρως εναρμονισμένες με όσα προβλέπονται από τον Νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και τις διατάξεις του νόμου 4624/2019 σε σχέση με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών της ομάδας υποστήριξης;
Βασική αρμοδιότητα της ομάδας εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης είναι η τεχνική υποστήριξη των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιήσουν και άλλες πλατφόρμες;
Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων. Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στη σχετική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.