Κατά πλειοψηφία εισάγεται στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Το νομοσχέδιο ψηφίσθηκε επί της Αρχής, των άρθρων και στο σύνολό κατά πλειοψηφία και κατά την δεύτερη ανάγνωσή του από τις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές. Ειδικότερα, «υπέρ» του σχεδίου νόμου τάχθηκε η ΝΔ, επιφυλάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 για την συζήτηση στην Ολομέλεια, ενώ το ΚΚΕ το καταψήφισε.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ανακοίνωσε ότι μετά τη συζήτηση του νομοσχεδίου θα υπάρξουν αρκετές νομοθετικές βελτιώσεις κατά την αυριανή συζήτηση στην Ολομέλεια.
Ειδικότερα, προανήγγειλε σχετικά με τα όρια ηλικίας για τους επαγγελματίες οδηγούς, ότι για τους οδηγούς των ΚΤΕΛ το όριο που θα τεθεί τελικά θα είναι στα 67 έτη και όχι στα 69 έτη που έθετε το σχέδιο νόμου. Ακόμη, θα τεθεί όριο, για πρώτη φορά, στα τουριστικά λεωφορεία και στα φορτηγά, που θα είναι τα 67 έτη. Επίσης, θα υπάρξει βελτίωση και για τα τουριστικά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για σχολικά, με το όριο να είναι στα 65 έτη.
Σχετικά με παρατηρήσεις και σχόλια βουλευτών της αντιπολίτευσης, ο υφυπουργός εξήγησε ότι μια σειρά από αυτά τα θέματα θα καθοριστούν κατά την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου. Χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, ότι θα εκδοθούν «επιπρόσθετες δικλείδες ασφάλειας και κριτήρια για τους συνοδηγούς των 17άρηδων». Επίσης, είναι αναγκαίο να καθορίζεται με Αποφάσεις που θα εκδοθούν ο αριθμός θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης των εκπαιδευόμενων, καθώς οι θεωρητικές εξετάσεις διεξάγονται με ηλεκτρονικό τρόπο και αυτό θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με το μέγεθος της αίθουσας και τον αριθμό των θέσεων που υπάρχουν.
Σχετικά με τα προσόντα των εξεταστών, ο υφυπουργός ανέφερε ότι για πρώτη φορά τα προσόντα και η εκπαίδευσή τους θα γίνεται από έναν ανεξάρτητο φορέα, το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και όχι από μια εσωτερική εκπαίδευση που γινόταν παλαιά στο υπουργείο. Στην απόφαση που θα εκδοθεί θα προβλεφθούν ειδικότερα μαθήματα για ΑμεΑ και παροχής πρώτων βοηθειών, οι εξεταστές θα αξιολογούνται και κανένας εξεταστής δεν θα εξετάζει υποψήφιο εάν δεν είναι κάτοχος οδήγησης της ίδιας κατηγορίας.
Αναφορικά με τα Τέλη κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων, είπε πως αυτά που ήδη προβλέπονται σήμερα είναι πολύ χαμηλά, παρά την αντίθετη άποψη που είχε το υπουργείο Οικονομικών. Για τον «εκούσιο» έλεγχό τους από τα ΚΤΕΟ, παρατήρησε πως τα παράβολα είναι πολύ χαμηλά και πολύ λιγότερα από τα αντίστοιχα των υπολοίπων οχημάτων, αφού οι έλεγχοι δεν είναι πλήρεις σημείων αλλά αφορούν το σύστημα διεύθυνσης, πέδησης, φώτων και των αναρτήσεών τους.
Για τις ιατρικές εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, τόνισε ότι προωθείται μια ηλεκτρονική πλατφόρμα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπου θα παρέχει άμεση πρόσβαση στα στοιχεία αυτά των φακέλων και πρόκειται για μια μεγάλη καινοτομία που λύνει θέματα γραφειοκρατίας και ταλαιπωρίας των πολιτών.
Στο θέμα που προκάλεσε και τις μεγαλύτερες ενστάσεις της αντιπολίτευσης και αφορά την εξαίρεση του ΟΑΣΘ από τις παρατάσεις των συλλογικών συμβάσεων των υπόλοιπων εργαζομένων του ΟΑΣΑ, ο υφυπουργός εξήγησε ότι ο ΟΑΣΘ δεν είχε συλλογική σύμβαση. Η τελευταία που υπήρξε έχει λήξει από το 2018. Από τότε έγινε μια προσπάθεια να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση, η οποία όμως απορρίφθηκε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Συνεπώς, όπως είπε, «δεν θα μπορούσε να παραταθεί μια σύμβασης που δεν υπάρχει» και προανήγγειλε ότι «είμαστε στον τελικό στάδιο για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης με τον ΟΑΣΘ οπότε θα εκλείψει το πρόβλημα αυτό».
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως η ψήφιση αυτού του σχεδίου νόμου θα «δώσει ένα όπλο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την καταπολέμηση της διαφθοράς» και με το οποίο «προσπαθούμε να διευκολύνουμε την καθημερινότητα».