Σε δίμηνη παράταση του χρονοδιαγράμματος ιδιωτικοποιήσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το iefimerida.gr, προκείμενου να διευκρινιστούν λεπτομέρειες από τους ενδιαφερομένους επενδυτές, ενώ δεν εκφράζονται αντιρρήσεις από την Κομισιόν.
Την παράταση έχουν ζητήσει οι ίδιοι οι επενδυτές, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου κ. Στέργιος Πιτσιόρλας θα συναντηθεί στις επόμενες ημέρες με εκπροσώπους μεγάλων εταιριών- υποψηφίων επενδυτών, τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016 και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών την Τρίτη 26 Απριλίου 2016. Η μετάθεση θεωρείται επιβεβλημένη, καθώς εντείνεται το ενδιαφέρον των υποψήφιων για την εταιρία. Η μετάθεση της διαγωνιστικής διαδικασίας θα συμπαρασύρει και τον διαγωνισμό πώλησης της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προγραμματίζει να συμπέσει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών με εκείνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το ενδιαφέρον για τους ελληνικούς σιδηρόδρομους είναι έντονο, καθώς υπάρχουν τουλάχιστον τρεις υποψήφιοι. Κίνεζοι, Ρώσοι και Ιταλοί.
Κινέζοι
Το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής πρόσβασης στα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη θα δώσει στην κινεζική Cosco ενδεχόμενη εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε συνδυασμό δε με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ, του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας οι συνέργειες που αποκτήσει της δίνουν ένα επιπλέον ανταγωνιστικό ατού. Η υποβολή προσφοράς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρείται σχεδόν βέβαιη αν και δεν επιβεβαιώνεται από την πλευρά του ΤΑΪΠΕΔ.
Ρώσοι
Το ενδιαφέρον των Ρώσικων Σιδηρόδρομων είναι γνωστό, ωστόσο στις επιδιώξεις τους είναι η ταυτόχρονη εξαγορά της επισκευαστικής ROSCO και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Οι «Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι» συνεχίζουν να εξετάζουν το ενδεχόμενο αγοράς ελληνικών περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τον Ρώσο υπουργό Μεταφορών Μαξίμ Σοκολόφ, ο οποίος δήλωσε στο πρακτορείο Ria Noviosti: «Οι Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι» διεξάγουν συνομιλίες. Υπήρξαν ορισμένες προτάσεις από την πλευρά της ρωσικής εταιρίας, σχετικά με την ανάγκη μιας ολοκληρωμένης προσφοράς, διότι τα περιουσιακά στοιχεία ξεχωριστά δεν είναι ενδιαφέροντα και δε δημιουργούν μια νέα ποιότητα για τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους.»
Ιταλοί
Ο νέος ενδιαφερόμενος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προκύπτει από δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, είναι η Trenitalia, Η εταιρία είναι ελεγχόμενη κατά 100% από το ιταλικό Δημόσιο και ανήκει στον όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane Group. Θεωρείται ότι είναι μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες στον τομέα της εκμετάλλευσης σιδηροδρομικού δικτύου. Το 2014, η εταιρεία είχε έσοδα 8,5 δισ. ευρώ και κέρδη 300 εκατ. δολ. Η εταιρία πρόσφατα ανακοίνωσε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του στόλου των τρένων ύψους 4,5 δισ. ευρώ, με στόχο την απόκτηση 500 νέων ηλεκτροκίνητων και ντιζελοκίνητων συρμών.
Προειδοποιητικές στάσεις εργασίας την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη στο σιδηρόδρομο
Σε τρίωρες προειδοποιητικές στάσεις εργασίας προχωρούν την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ και στη συνεχή απαξίωση του σιδηρόδρομου.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, έχει προκηρύξει στάσεις εργασίας για τις παραπάνω ημέρες τις εξής ώρες: 5:00 - 8:00 το πρωί, 13:00 - 16:00 το απόγευμα και 21:00 - 24:00 το βράδυ.
Επίσης, έχει εξαγγείλει στάση εργασίας και για την Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016 από τις 12.00 έως τις 16.00. "Οι σιδηροδρομικοί κατανοούν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στο επιβατικό κοινό εξαιτίας αυτών των στάσεων, όμως η κυβερνητική αδιαλλαξία δεν αφήνει κανένα περιθώριο" επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους και προσθέτουν: "Η ιδιωτικοποίηση είναι προ των πυλών καθώς μέχρι τις 28 Μαρτίου 2016 κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Η πλήρης εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου δυσχεραίνει τη λειτουργία του φτάνοντας πλέον στα ελάχιστα απαιτούμενα όρια ασφάλειας. Η τραγική έλλειψη προσωπικού και η έλλειψη σχεδίου για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού έργου συνθέτουν μια ζοφερή εικόνα.
Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα προβλήματα με την έλλειψη του προσωπικού, με τη μη υπογραφή Σ.Σ.Ε., την εκπόνηση ενός Κανονισμού Κυκλοφορίας που ελαχιστοποιεί τα στάνταρντ ασφαλείας, σε συνάρτηση με τα ζητήματα του ασφαλιστικού και φορολογικού που αφορούν όλους μας, τότε οι προειδοποιητικές αυτές στάσεις εργασίας είναι μονόδρομος για τους εργαζόμενους".
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ