Μεγάλο μέρος του ενεργού μαθητικού πληθυσμού, που εκτιμάται στους 1.350.000 μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν δηλώσει παρών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από την υφυπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, στις 20 Μαρτίου ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών ανερχόταν σε 165.248, ενώ μέσα σε τρεις ημέρες στις 23 Μαρτίου υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε τους 389.881 μαθητές, ενώ τετραπλασιάστηκε έως τις 25 Μαρτίου όπου υπήρχαν εγγεγραμμένοι 664.841 μαθητές.
Εντυπωσιακή χαρακτηρίζει το υπουργείο και την αύξηση της συμμετοχής και της χρήσης των εργαλείων της ασύγχρονης εκπαίδευσης (πλατφόρμες e-me και e-class) τα οποία πρότεινε το με σχετική εγκύκλιό του και έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης τόσο από μαθητές όσο και από εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα, καταγράφεται αύξηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών μαθημάτων στην πλατφόρμα e-me με 70.982 μαθητές-χρήστες και 48.936 εκπαιδευτικούς-χρήστες στις 25 Μαρτίου οι οποίοι είχαν πρόσβαση συνδυαστικά σε 49.263 κυψέλες-τάξεις
Αντίστοιχος ρυθμός αύξησης συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών υπήρξε και στην πλατφόρμα e-class. Συγκεκριμένα ενώ στις 20 Μαρτίου συμμετείχαν 28.200 μαθητές σε 18.775 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 21.358 εκπαιδευτικοί, στις 25 Μαρτίου η συμμετοχή των μαθητών έφτασε στους 118.245 σε 109.856 μαθήματα τα οποία είχαν δημιουργήσει 57.942 εκπαιδευτικοί.
«Ήδη, οι περισσότεροι μαθητές της χώρας μας συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω διαδικτύου» σημείωσε η κυρία Ζαχαράκη. «Μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί μας στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και αξιοποιούν επιτυχημένα ψηφιακά εργαλεία για τη μάθηση και τη δικτύωση της σχολικής κοινότητας, όπως η εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me αλλά και e-class. Παράλληλα, δουλεύουμε μαζί τους ώστε τις επόμενες μέρες το σύνολο των μαθητών να έχει πρόσβαση σε ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία. Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, όλα τα παιδιά της πατρίδας μας οφείλουν να έχουν την δυνατότητα να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία», ανέφερε.
Πρόσθεσε πάντως πως «είναι κρίσιμο όμως και οι ίδιες οι οικογένειες, και παρά τις αρκετά δύσκολες συνθήκες, να ενθαρρύνουν και να βοηθήσουν τα παιδιά για να συμμετέχουν σε μια διαδικασία, με σημαντικά οφέλη για τη ψηφιακή τους εκπαίδευση».
Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών έχει προβλεφθεί η δημιουργία σε κάθε σχολική μονάδα μιας ομάδας ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες.
Ταυτόχρονα για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση έχει προβλεφθεί η υλοποίηση ενημερωτικών – υποστηρικτικών συναντήσεων των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των εκπαιδευτικών με χρήση σύγχρονης ή και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.