Τρεις σπουδαίες παραστάσεις, δύο που έχουν αφήσει εποχή και μία νεώτερη, μπορείτε να απολαύσετε τώρα διαδικτυακά. #Menoume_spiti αλλά δεν ξοδεύουμε τον χρόνο μας, επικοινωνούμε, διαβάζουμε, ακούμε μουσική, βλέπουμε θέατρο. Τι καλύτερο από τους «Πέρσες» του Αισχύλου, (Εθνικό Θέατρο, 1999 σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή, τη «Μεγάλη Χίμαιρα», sold out και φέτος και άλλες παραστάσεις του Θεάτρου Πορεία και τη «φρέσκια» παράσταση του Θεάτρου Τέχνης με το έργο του Μάμετ «Εντμοντ»; Οι δύο πρώτες παραστάσεις δωρεάν, η τρίτη με μικρή οικονομική επιβάρυνση.
Με σφραγίδα Βογιατζή
Η τραγωδία «Πέρσες» (αυθεντικός αρχαίος τίτλος: Πέρσαι), το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, θεωρείται η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία. Επίσης είναι η πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα (και μάλιστα μόνο κατά επτά χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό): πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα.
Το καλοκαίρι του 1999 το Εθνικό Θέατρο κατέβηκε στην Επίδαυρο με την τραγωδία αυτή, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή και μάγεψε. Την παράσταση μπορείτε να τη δείτε εδώ.
Τμήμα μιας τετραλογίας που παρουσίασε ο Αισχύλος το 472 π.Χ., οι Πέρσες είναι το πρωιμότερο σωζόμενο έργο του ποιητή. Σαν τους περισσότερους από τους ποιητές της Αθήνας στα πρώτα τους βήματα, ο Αισχύλος ως παλιός μαραθωνομάχος αποκαλύπτει μέσω των έργων του μια διαρκή φροντίδα και αγωνία για την Ελλάδα και την κληρονομιά της. Από μία άποψη το έργο του Πέρσαι είναι πιθανώς το πρωιμότερο δείγμα καταγραφής της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο και τονίζει από την εισαγωγή του ήδη τη μαχητική δύναμη των «πολεμόχαρων» Περσών και το αμέτρητο πλήθος του εκστρατευτικού τους στρατεύματος. Αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που αναδεικνύει και τη σημασία της νίκης των Ελλήνων.
Στην τραγωδία αυτή, ο ποιητής μάς επιτρέπει να διακρίνουμε αρκετά καθαρά τα σταθερά περιγράμματα των δικών του ηθικών και θρησκευτικών πεποιθήσεων, το υπόγειο θεολογικό και ηθικό ρεύμα της εποχής του στο οποίο καθορίζεται η έννοια της αμαρτίας, της ύβρης, της ενοχής, της βίας που συνεπάγεται ο κύκλος του αίματος, του θεϊκού «δίκαιου δόλου», που οδηγεί τον υβριστή και τον ένοχο στην καταστροφή και στην εκπλήρωση του τραγικού πεπρωμένου του. Ο δραματικός ποιητής θεωρεί πως η καταστροφή της περσικής βασιλικής δύναμης είναι αποτέλεσμα της ασέβειας και της ύβρης. Θύμα της «άτης», της θεϊκής παγίδας, ο Ξέρξης υπερτιμά τις δυνάμεις του και υπερβαίνει τα όρια του. Η αλαζονεία τον τυφλώνει, οδηγώντας τον στο μεγαλύτερο για την ελληνική θεολογία αμάρτημα της ύβρης.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Πάνος Μουλλάς
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Βογιατζής
Σκηνικά- Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική έρευνα και σύνθεση: Σπύρος Σακκάς
Κίνηση: Δημήτρης Παπαϊωάννου, Αγγελική Στελλάτου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Άτοσσα Μαρία Κατσιαδάκη
Αγγελιοφόρος Ακύλλας Καραζήσης
Δαρείος Σοφοκλής Πέππας
Ξέρξης Φάνης Μουρατίδης
Χορός
Γιάννης Αναστασάκης
Νίκος Αρβανίτης
Άκης Βλουτής
Θωμάς Βούλγαρης
Τάσος Γιαννόπουλος
Μανόλης Δραγάτσης
Νίκος Ζορμπάς
Δημήτρης Ζορμπαλάς
Δημήτρης Ήμελλος
Δημήτρης Καλαντζής
Δημήτρης Κανέλλος
Ακύλλας Καραζήσης
Κωστής Καλλιβρετάκης
Σπύρος Κουβαρδάς
Μιχάλης Μαρίνος
Φάνης Μουρατίδης
Γιάννης Παπαδόπουλος
Προκόπης Πολίτης
Γιάννης Σιαμσιάρης
Ευάγγελος Χρήστου
Ο Δημήτρης Τάρλοου
Το Θέατρο Πορεία, που σε λίγο συμπληρώνει 20 χρόνια δημιουργικής πορείας, προσφέρει στο κοινό, τη δυνατότητα να παρακολουθήσει διαδικτυακά και χωρίς αντίτιμο,12 από τις πλέον σημαντικές του παραγωγές, χωρίς κανένα οικονομικό αντίτιμο.
Κάθε ημέρα θα είναι διαθέσιμη μία διαφορετική παράσταση από το αρχείο του. Μέσα από το site www.poreiatheatre.com στον σύνδεσμο κάθε παράστασης, μπορείτε να παρακολουθήσετε τις παραστάσεις στις ημερομηνίες που έχουν οριστεί.
Η αρχή γίνεται με τη Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση σε διασκευή Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, αύριο Τρίτη 24/3, που θα είναι διαθέσιμη από τις 10:00 το πρωί έως τις 10:00 το πρωί της επόμενης ημέρας. Οι λήψεις των παραστάσεών ιδιαίτερα εκείνων των τελευταίων ετών (όπως λ.χ. η Μεγάλη Χίμαιρα, οι Τρεις Αδερφές, Το Κτήνος στο Φεγγάρι, Το Ευχαριστημένο. κ.ά.), παρουσιάζουν και κινηματογραφικό ενδιαφέρον, καθώς έχουν γυριστεί από επαγγελματίες κινηματογραφιστές με έξι κάμερες και κοντινά πλάνα
Επιπλέον, θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση και στα εξαιρετικά προσεγμένα προγράμματα των παραστάσεων αυτών, τα περισσότερα εκ των οποίων περιέχουν και το κείμενο της παράστασης.
«Η θεατρική τέχνη παίρνει υπόσταση μόνο διά ζώσης και δεν μπορεί να αποτυπωθεί σε όλη της την έκταση πουθενά αλλού παρά στη σκηνή του θεάτρου, καθώς η αμιγώς κιναισθητική εμπειρία που προσφέρει το θέατρο στον θεατή νοείται μόνο με την αλληλεπίδραση ηθοποιών-κοινού» σημειώνουν οι υπεύθυνοι του «Πορεία». «Ωστόσο, το θέατρο στην παρούσα συγκυρία -έστω δια της οθόνης- μπορεί να παρηγορήσει και κυρίως να θυμίσει την αξία όσων θεωρούσαμε αυτονόητα. Μπορεί επίσης να εμψυχώσει το κοινωνικό σύνολο, που τόση ανάγκη έχει τώρα από ποιοτική ψυχαγωγία. Είμαστε βέβαιοι ότι το τέλος αυτής της παγκόσμιας περιπέτειας θα μας βρει διαφορετικούς, πιο ενωμένους, με μεγαλύτερη συμπόνια και ανθρωπιά, πιο δημιουργικούς ουσιαστικά.
Η βοήθειά σας, όταν θα ανοίξει πάλι το θέατρο Πορεία, θα είναι πολύτιμη. Η συνδρομή σας, που θα σας κάνει Μέλη, Φίλους, Υποστηρικτές του θεάτρου μας, πέραν των προνομίων που προσφέρει, θα μας δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε πραγματικότητα το πολύ ενδιαφέρον και εξαιρετικά προσεγμένο πρόγραμμα της χειμερινής περιόδου '20-'21, με τη μεγαλύτερη πάντα φροντίδα στην ποιότητα και τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και μας έχουν καταστήσει την τελευταία δεκαετία σημαντικό πολιτιστικό πόλο της Αθήνας.»
Το ακριβές πρόγραμμα παραστάσεων είναι:
Η Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση, σε διασκευή Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, 2015, αύριο Τρίτη 24/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας).
Η ιστορία μιας παθιασμένης με την ελληνική κλασική παιδεία Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή. Όμως στη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.
Το Ευχαριστημένο της Μαρίνας Καραγάτση, σε διασκευή Έρις Κύργια και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, 2018, Τετάρτη 25/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Ύψωμα 731 σε κείμενο και σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, 2019, Πέμπτη 26/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Η Αγριόπαπια του Χένρικ Ίψεν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, 2017, Παρασκευή 27/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Οι Τρεις ευτυχισμένοι του Eugène Labiche, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, 2017, Σάββατο 28/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Τρεις Αδερφές του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, 2016, Κυριακή 29/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Μιράντα βασισμένο στην Τρικυμία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε διασκευή και σκηνοθεσία του OskarasKorsunovas, 2016, Δευτέρα 30/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Το Κτήνος στο Φεγγάρι του Richard Kalinoski (Playwright 615 DoveSt. Oshkosh, WI 54902 920.232.5635 [email protected] [email protected]), σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, 2009, Τρίτη 31/3 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)*
Η Υπόθεση της Οδού Λουρσίν του Eugene Labiche, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα, 2010, Τετάρτη 1/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Βάκχες του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Renate Jett, 2008, Πέμπτη 2/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Το Τυφλό Σημείο του Γιάννη Μαυριτσάκη, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα, 2008, Παρασκευή 3/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Δάφνης και Χλόη, Ταξίδι Αναψυχής βασισμένη στο αρχαίο ελληνικό μυθιστόρημα Σάββατο 4/4 (10:00 π.μ. έως 10:00 π.μ. της επόμενης ημέρας)
Το Θέατρο Τέχνης
«Το Θέατρο Τέχνης -και- στο σπίτι», με χαμηλό αντίτιμο δίνει τη δυνατότητα της on demand παρακολούθησης των παραστάσεων που διακόπηκαν λόγω της αναστολής λειτουργίας των θεατρικών σκηνών της χώρας. Παράλληλα το Θέατρο Τέχνης ετοιμάζει “βιβλιοθήκη” με αρχειακό υλικό από παραστάσεις περασμένων ετών που θα διατίθενται δωρεάν.
Η παράσταση που εγκανιάζει τη νέα υπηρεσία, είναι ο “Εντμοντ” του Ντέηβιντ Μάμετ. Πρόκειται για την κινηματογράφηση της τελευταίας παράστασης που δόθηκε με κοινό στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Επίσης είναι διαθέσιμη και η παράσταση για παιδιά 5 έως 12 ετών “Χωρίς οικογένεια” του Έκτορος Μαλό που παιζόταν στη σκηνή της Φρυνίχου μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα.
Την κινηματογράφηση και την επεξεργασία των παραστάσεων ανέλαβε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Διαμαντής Καραναστάσης.
Μπείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Θεάτρου Τέχνης www.theatro-technis.gr ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Θεάτρου Τέχνης και ακολουθήστε τις οδηγίες για να επιλέξετε την παράσταση που επιθυμείτε να παρακολουθήσετε μέσω streaming. Το κόστος παρακολούθησης είναι 3.50 ευρώ, με δυνατότητα streaming για 24 ώρες. Τα έσοδα από την νέα υπηρεσία θα διατίθενται στους καλλιτέχνες, στους συντελεστές και σε όλους τους άλλους εργαζόμενους του Θεάτρου Τέχνης.
Στις επόμενες ημέρες θα ανακοινώνονται οι ημερομηνίες διαθεσιμότητας των παραστάσεων, καθώς επίσης και οι νέες διαδικτυακές δράσεις του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.
Για πληροφορίες μπορείτε να καλείτε καθημερινά 10.00-13.00 στα τηλέφωνα:
210 3222760-6982012514 ή να στείλετε μέηλ στο [email protected]