Κορυφαίος προορισμός φαίνεται ότι θα είναι φέτος η Ελλάδα για τους Γάλλους τουρίστες, όπως προκύπτει από τα δεδομένα που έχουν στα χέρια τους μεγάλοι tour operators της χώρας, αλλά και όσα δηλώνουν στελέχη τους.
Σε μια σεζόν, όπου το στοίχημα είναι τουλάχιστον ο διπλασιασμός των εσόδων έναντι εκείνων της περυσινής χρονιάς, προκειμένου αυτά να «πιάσουν» το 40% εκείνων του 2019, τα μηνύματα από την γαλλική αγορά είναι πιο ενθαρρυντικά από ποτέ.
Η εικόνα που μεταφέρουν Γάλλοι tour operators είναι ότι τις τελευταίες δύο εβδομάδες η ζήτηση επανακάμπτει σταθερά, φέρνοντας την Ελλάδα στην πρώτη θέση των προτιμήσεων για το γαλλικό κοινό, όπως μετέφεραν αρμοδίως εκπρόσωποι του κλάδου κατά τις συναντήσεις που είχαν με τον υπ. Τουρισμού Χ. Θεοχάρη κατά την επίσκεψή του στο Παρίσι.
Άποψη που επιβεβαίωσε και η Διευθύντρια Προϊόντος του tour operator Karavel-Fram, Ναντέζ Κανού, επισημαίνοντας ότι «αυτή τη στιγμή, οι κρατήσεις για την Ελλάδα ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες για τους ανταγωνιστικούς προορισμούς». Σε παρόμοιο μήκος κύματος και ο γενικός διευθυντής του tour operator «Hèliades» Jean Brajon, σημειώνοντας ότι «καθοριστικό στοιχείο για την αύξηση της ζήτησης ήταν η έγκαιρη και αναλυτική ανακοίνωση του ανοίγματος του Ελληνικού Τουρισμού στις 14 Μαΐου.
Κρισιμότερη ίσως είναι η εικόνα που μεταφέρουν ανώτερα στελέχη γαλλικών αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με όσα φέρονται να είπαν στον έλληνα υπουργό, παράγοντες της αεροπορικής εταιρείας Transavia, η Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι πρώτη σε κρατήσεις και όλα δείχνουν ότι θα είναι ο πρώτος προορισμός σε πωλήσεις φέτος για την εταιρεία, υπερβαίνοντας τη ζήτηση για την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Σαν αποτέλεσμα, η Transavia προχώρησε σε αύξηση του προβλεπόμενου αριθμού επιβατών προς την Ελλάδα για το 2021, φτάνοντας τις 1.100.000 θέσεις.
Η γαλλο-ολλανδική εταιρία, που ανήκει στον όμιλο Air France-KLM, συνδέει τέσσερις γαλλικές πόλεις με 12 προορισμούς στην Ελλάδα, ενώ στη λίστα των δρομολογίων της για το 2021 προστέθηκαν οι νέες πτήσεις Παρίσι – Πρέβεζα, Νάντη – Κέρκυρα και Μονπελιέ – Σαντορίνη.
Τα πολύ θετικά μηνύματα από την γαλλική αγορά επιβεβαίωσε πρόσφατα, μιλώντας στο Liberal και η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης Βίκυ Λοΐζου, σημειώνοντας ότι φέτος θα έχουμε περισσότερες απευθείας πτήσεις από ποτέ από τις ΗΠΑ, ενώ είμαστε στις πρώτες θέσεις προτίμησης για τους Γάλλους.
Αντιδράσεις από Βρετανία
Στο μέτωπο της Βρετανίας, οξύνονται οι αντιδράσεις από την τουριστική βιομηχανία της χώρας να αλλάξει η «πράσινη» λίστα που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση Τζόνσον και να συμπεριλάβει μερικούς από τους σημαντικότερους προορισμούς των Βρετανών (Ελλάδα, Ισπανία), που άφησε εκτός. Σύμφωνα πάντως με πηγές της ελληνικής τουριστικής αγοράς, η αλλαγή στη σύνθεση της «πράσινης» λίστας δεν θα αργήσει και η Ελλάδα δεν θα αργήσει να συμπεριληφθεί σε αυτήν.
Βρετανοί παράγοντες του χώρου, και tour operators ζητούν άμεσα αναθεώρηση της ομάδας με τις «πράσινες» χώρες, ενώ τον χορό των… πιέσεων προς την βρετανική κυβέρνηση, άνοιξε πρώτη η British Airways με τον επικεφαλής της να καλεί τον Μπόρις Τζόνσον να κάνει βήμα για περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών στα ταξίδια. Μαζί με τον επικεφαλής του αεροδρομίου του Χίθροου, υπογράμμισαν ότι πρέπει να ανοίξουν συνδέσεις με περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Σημειωτέον ότι βρετανική κυβέρνηση έχει χαρακτηρίσει μέχρι τώρα μόνο 12 χώρες ασφαλείς για ταξίδια χωρίς την υποχρέωση οι ταξιδιώτες να τεθούν σε καραντίνα μετά την επιστροφή τους.
Εδώ και ημέρες ο επικεφαλής του Χίθροου, Τζον Χόλαντ-Κέι έχει δηλώσει ότι στη «πράσινη» λίστα θα πρέπει να προστεθούν η Γαλλία, η Ελλάδα και η Ισπανία. Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος τους αεροδρομίου Γκάτγουικ, Στιούαρτ Γουίνγκεϊτ, δήλωσε στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC ότι «θα θέλαμε να δούμε περισσότερες χώρες στην πράσινη λίστα, ανάμεσά τους και η Ελλάδα».
Στον ίδιο «αστερισμό» με την British Airways κινείται και η Ryanair, με τον CEO της Mάικλ Ο’Λίρι να δηλώνει πως «ανυπομονούμε η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα να προστεθούν στην πράσινη λίστα του Ηνωμένου Βασιλείου τις επόμενες εβδομάδες», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο'Λίρι.
Η δυναμική της βρετανικής αγοράς στον ελληνικό τουρισμό είναι πολύ μεγάλη. Το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ καταγράφηκαν 3,5 εκατ. αφίξεις και έσοδα 2,5 δισ. ευρώ.
Μελέτη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ έδειξε επίσης πως το 26% των δαπανών των Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο δεύτερο τρίμηνο και το 63% στο τρίτο.
Σημειωτέον ότι την ίδια χρόνια η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των Βρετανών τουριστών ανήλθε στα 733 ευρώ, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση 84 ευρώ και η μέση διάρκεια παραμονής 8,7 ημέρες, ενώ οι τρεις κορυφαίοι ελληνικοί προορισμοί που επέλεξαν ήταν τα Ιόνια Νησιά, το Νότιο Αιγαίο και η Κρήτη.
Στους προορισμούς με μεγάλη εξάρτηση από τη βρετανική παρουσία περιλαμβάνονται η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κως και η Ρόδος.