Στην τελική ευθεία βρίσκεται η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία θα παρέχει όλες τις πληροφορίες για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, τις αμοιβές, τα ρεπό και τις άδειες, μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Το σύστημα της ψηφιακής κάρτας τίθεται σε λειτουργία αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ - μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Η εφαρμογή της θα επεκταθεί στη συνέχεια και σε άλλες επιχειρήσεις.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας ενώ αφορά πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ το οποίο γίνεται πράξη.
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έδωσε στη δημοσιότητα οδηγό με τις βασικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων, βάσει των οποίων:
- Από 1/6/2022, ξεκινά η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.
Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» θα εμφανίζει το προγραμματισμένο ωράριο εργασίας ανά εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή του myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).
- Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις, με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει, λόγω εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας από 1ης Ιουλίου, να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.
- Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της κάρτας εργασίας στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».
- Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της κάρτας εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση/αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».
Η κάρτα εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Δείτε το σχετικό video
Σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης και η γενική γραμματέας του υπουργείου Άννα Στρατινάκη παρουσίασαν την υπουργική απόφαση και τον οδηγό εφαρμογής της κάρτας εργασίας. «Είναι η βάση πάνω στην οποία θα πατήσει η νέα ψηφιακή κάρτα», σημείωσε ο υπουργός Εργασίας, ενώ ξεκινά η απογραφή των εργαζομένων στις επιχειρήσεις στις οποίες θα ισχύσει η κάρτα από τον Ιούλιο (τράπεζες και σούπερ μάρκετ).
Δείτε τον οδηγό για την ενημέρωση των επιχειρήσεων: