Σκληρή κριτική στον Ν. Φίλη από τους έφηβους βουλευτές

Σκληρή κριτική στον Ν. Φίλη από τους έφηβους βουλευτές

Βομβαρδισμό ερωτήσεων για όλα τα μέτωπα της παιδείας δέχτηκε ο υπουργός Παιδείας από τα 286 μέλη της 21ης Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, που δεν του χαρίστηκαν. Άλλοι ευγενικά κι άλλοι πιο επιθετικά, ζήτησαν από τον Νίκο Φίλη να τους δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις για τις προθέσεις του.

Αρχαία Ελληνικά, κατάργηση μαθητικών παρελάσεων, θρησκευτικών και πρωινής προσευχής, βρέθηκαν στο επίκεντρο της Βουλής των Εφήβων.

Η πιο δύσκολη στιγμή για τον κο Φίλη ήταν όταν ο Φώτης Μουρούτσος, τον κατηγόρησε ότι οι απόψεις του για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων και της πρωινής προσευχής σε συνδυασμό με την αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών, στρέφονται κατά της εθνικής μας ταυτότητας.

«Η δημοκρατία αποτελεί τη βάση της εθνικής μας ταυτότητας. Λέτε ότι δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. Είναι λάθος και διχασμός. Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον. Δεν υπάρχει περιούσιος λαός», ήταν η απάντηση του Υπουργού Παιδείας προς τον έφηβο βουλευτή από την Αρκαδία.

Ο κος Φίλης υπεραμυνόμενος των απόψεών του υποστήριξε ότι τα θρησκευτικά και οι παρελάσεις αποτελούν «επίδειξη θρησκευτικής και εθνικής συνείδησης», κάτι το οποίο όπως είπε πρέπει να είναι μακριά από το σχολείο.

Δίνοντας έμφαση στο ζήτημα των θρησκευτικών, επισήμανε ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει ένα σχολείο «ουδετερόθρησκο» που δεν θα λειτουργεί ως κατηχητικό, ενώ για τις παρελάσεις σημείωσε ότι «δεν αποτελούσαν ποτέ στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητας αλλά στοιχείο φρονηματισμού», προτάσσοντας ως καλύτερη λύση τον εορτασμό των εθνικών επετείων με γιορτές στα σχολεία που θα έχουν ως στόχο την εκμάθηση του πολιτισμού και της ιστορίας μας έναντι «της επίδειξης με τρόπους στρατιωτικών αγημάτων» όπως είπε.

«Δεν θα γίνει το θέμα της εθνικής μας ταυτότητας θέμα εκκλησιαστικοποίησης και στρατικοποίησης», τόνισε ο Νίκος Φίλης. Για το, δε, ζήτημα της κατάργησης της πρωινής προσευχής στα σχολεία, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι κατευθυντήρια γραμμή του Υπουργείου Παιδείας είναι αυτή να μην είναι υποχρεωτική αλλά όσα σχολεία το επιθυμούν να έχουν το δικαίωμα να τη συνεχίσουν.

Στη γωνία επιχείρησε να στριμώξει τον Υπουργό Παιδείας και ο Γιώργος Μπακάλης από τα Δωδεκάνησα εγκαλώντας τον κο Φίλη για την απόφασή του μέσω της μείωσης της διδακτέας ύλης να περιοριστεί κατά μία ώρα και η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών. «Αν υπάρχει δυσκολία έκφρασης των ελληνικών από τους μαθητές όπως λέτε πώς θα λυθεί με την απομάκρυνση από τη ρίζα τους; Μια ολόκληρη γενιά είμαστε έρμαιο της ασύμφορης αυτής πρακτικής δοκιμής», υπογράμμισε ο έφηβος βουλευτής.

Ο Νίκος Φίλης επιχειρώντας να αποκρούσει τις κατηγορίες του νεαρού μαθητή, πέταξε το μπαλάκι στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που όπως υποστήριξε λαμβάνει τις αποφάσεις έπειτα από πολύχρονες μελέτες, χωρίς να αποφύγει ωστόσο να αναλάβει και τις προσωπικές του ευθύνες.

«Επιθυμία μας είναι περισσότερη ουσία κι όχι τύπος. Θέλουμε ποιοτικό χρόνο στο σχολείο. Δεν μπορεί στο γυμνάσιο να διδάσκονται περισσότερες ώρες Αρχαία Ελληνικά και λιγότερες Νέα Ελληνικά. Πρέπει να δοθεί έμφαση στη λογοτεχνία και τη ζωντανή γλώσσα. Αν κάποιος δεν γνωρίζει τα αρχαία δεν σημαίνει ότι δεν ξέρει να μιλάει καλά τα νέα ελληνικά ή αντίστροφα. Να συζητήσουμε το θέμα όχι με βάση ιδεολογική αλλά παιδαγωγική», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, προκαλώντας αίσθηση καθώς φάνηκε να χαρακτηρίζει εμμέσως «νεκρή γλώσσα» τα Αρχαία Ελληνικά.

Ο μαθητής όμως που δεν πείστηκε από την απάντησή του φρόντισε να πει την τελευταία του λέξη, προκαλώντας το θερμό χειροκρότημα των άλλων έφηβων βουλευτών.

«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μπακάλης.

Ο κος Φίλης επέμεινε στην «παιδαγωγική» διάσταση του θέματος, ζητώντας την ψύχραιμη αντιμετώπισή του, ενώ προανήγγειλε την πρόθεση του Υπουργείου για την εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως η σεξουαλική ενημέρωση και τα ζητήματα εθισμού όπως στα ναρκωτικά ή στα τάμπλετ.

Αμηχανία προκάλεσε στον Υπουργό, η ερώτηση της Μαρίας Φλιούρα, μαθήτριας σχολείου ειδικής αγωγής, η οποία τον στρίμωξε ρωτώντας τι νόημα έχει να εκπαιδεύεται για ένα επάγγελμα που δεν μπορέσει να ασκήσει στο μέλλον, αφού το σχολείο της δεν της εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα.

«Θα ήθελα εκ μέρους της πολιτείας να εκφράσω την αυτοκριτική ή και την ντροπή μας. Γιατί η ειδική εκπαίδευση στο σύνολό της είναι παραμελημένη», σημείωσε με συστολή ο Νίκος Φίλης, προαναγγέλλοντας την ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου, στο οποίο θα παιδιά που θα φοιτούν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους αποφοίτους ΕΠΑΛ που με το νέο σύστημα θα μπορούν στο τέταρτο έτος να κάνουν πρακτική άσκηση λαμβάνοντας το 75% του βασικού μισθού έχοντας και κοινωνική ασφάλιση. «Έχουμε πλήρη συνείδηση ότι τα σχολεία σας θέλουν περισσότερο έμπρακτο ενδιαφέρον από την πολιτεία και σας το υποσχόμαστε», κατέληξε ο Υπουργός Παιδείας.

Η υποβολή επίκαιρων ερωτήσεων προς τον Υπουργό Παιδείας αποτελεί μία προσομοίωση του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ενώ νωρίτερα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τις προτάσεις τους επί του Εθνικού Σχεδίου Δράσης του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Πηγή: skai.gr