Η μορφή του Φεντερίκ Σοπέν, του σημαντικού εκπροσώπου του ρομαντισμού στη μουσική, είχε χαθεί μέσα από τα γυρίσματα της ιστορίας. Έχουν σωθεί μόνο δύο γνωστές φωτογραφίες του περίφημου πιανίστα: μια δαγκεροτυπία (πρώιμη φωτογραφική τεχνική), που τραβήχτηκε από τον Louis-Auguste Bisson στο στούντιό του στο Παρίσι το 1847. Η εικόνα δεν δείχνει τον συνθέτη στο καλύτερο φως, καθώς είναι αρκετά άρρωστος όταν τραβήχτηκε. Παρ΄όλα αυτά συνιστά ντοκουμέντο γιατί ο μουσικός ταλαιπωρήθηκε από χρόνια φυματίωση από την οποία και πιθανώς έφυγε λίγo μετά.
Η δεύτερη, ένα αντίγραφο φωτογραφίας του Σοπέν σχεδόν κατεστραμμένο, ανακαλύφθηκε το 1936. Οι ειδικοί λένε ότι πρέπει να τραβήχτηκε το 1845 όταν ζούσε ακόμη με την τολμηρή για την εποχή συγγραφέα Γεωργία Σάνδη (ψευδώνυμο της Βαρώνης Aurore Dudevant). Δυστυχώς, τα πρωτότυπα χάθηκαν κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, μαζί με το όνομα του φωτογράφου.
Ση διάρκεια της ζωής του ο μουσικός είχε αποδοθεί βεβαίως από μια ποικιλία καλλιτεχνών, αλλά το ζήτημα με τους περισσότερους ζωγράφους είναι ότι διαχειρίστηκαν την προσωπογραφία μάλλον κολακευτικά.
Ο Χαντί Καρίμι, ένας Ιρανός εικαστικός που δημιουργεί ψηφιακά τρισδιάστατα γλυπτά, μέχρι τώρα δούλευε τα θέματά του επάνω σε φωτογραφίες και βίντεο. Στην περίπτωση του Σοπέν, όμως, δε διέθετε σχετικό υλικό. Εργάστηκε από την ταφική μάσκα του συνθέτη, η οποία φτιάχτηκε από τον γλύπτη Jean-Baptiste Clésinger λίγες ώρες μετά το θάνατό του, στις 17 Οκτωβρίου 1849. Για να μπορέσει μάλιστα να κάνει το αποτέλεσμα πιο πειστικό, ο Καρίμι χρησιμοποίησε και μια τούφα από τα μαλλιά του Σοπέν, η οποία φυλάσσεται στο Μουσείο της Βαρσοβίας. «Το μόνο στο οποίο μπόρεσα ουσιαστικά να βασιστώ ήταν το νεκρικό εκμαγείο. Μετά το θάνατο, όμως, όλοι οι μύες χάνουν την έντασή τους και η αριστερή πλευρά ήταν παραμορφωμένη» λέει ο ιρανός και συμπληρώνει. «Έκανα το καλύτερο για να του δώσω πνοή».
Όσοι αγαπούν τον φωτορεαλισμό, σίγουρα δεν θα μείνουν ασυγκίνητοι από τις τρισδιάστατες απεικονίσεις του, καθώς ο ψηφιακός δημιουργός κατορθώνει και φέρνει αρκετά πειστικά τον Πολωνό ρομαντικό στο σήμερα. Αρκεί να δει κανείς τον λογαριασμό του στο Twitter, @hadikarimi.art, όπου ο Karimi δημοσιεύει τα σχέδιά του. «Θαυμάσιο» γράφει ένας χρήστης, ενώ ένας άλλος το αποκαλεί «αριστούργημα».
Όλος ο σχεδιασμός και η απόδοση των χρωμάτων έγινε με το ZBrush, ένα ψηφιακό εργαλείο γλυπτικής που συνδυάζει μοντελοποίηση, υφή και ζωγραφική 3D και 2.5D. Για τα μαλλιά του Σοπέν, ο Karimi χρησιμοποίησε το XGen, ένα διαδραστικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ρεαλιστικών μαλλιών.
Στη σελίδα hadikarimi.com μπορείτε να δείτε κι άλλα πορτρέτα, όπως του Νίτσε, του Σούμπερτ, της Όντρει Χέπμπορν, αλλά και ζώντων δημοφιλών καλλιτεχνών.