Το ενδεχόμενο να επεκταθεί το σχολικό έτος άφησε ανοιχτό η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επισημαίνοντας πως «όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται στο τραπέζι».
Να σημειωθεί ότι στη Γερμανία οι ειδικοί ήδη έχουν προτείνει παράταση του σχολικού έτους ακόμα και μέχρι τον Δεκέμβριο, ενώ με συνέντευξή της στο Liberal η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Αλ. Σολδάτου επεσήμανε ότι «το πρόβλημα της πανδημίας δεν μεγεθύνεται από τη λειτουργία των σχολείων».
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα σχολεία και η κοινωνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία, άρα όσο περισσότερα είναι τα κρούσματα κορονοϊού στην κοινωνία αντίστοιχα θα είναι και στα σχολεία. Για το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους όπως και πέρυσι είπε πως «αν χρειαστεί, όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται στο τραπέζι».
Για τη διδακτέα ύλη υπογράμμισε ότι προχωρά κανονικά με την τηλεκπαίδευση, «αν και τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία», όπως είπε.
Η υπουργός Παιδείας προανήγγειλε ότι το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρει το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή θα αφορά την αποκέντρωση του συστήματος με στόχο ένα πιο αυτόνομο σχολείο.
Τέλος, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που υπερψηφίστηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή, εκτίμησε ότι θα εφαρμοστεί, καθώς η κοινωνία απαιτεί αλλαγές, «απαιτεί να μπει ένα τέλος στη βία και την ανομία στα πανεπιστήμια».
«Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για τις αλλαγές που χρειάζεται η χώρα», σημείωσε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.
Πρόταση για… Δεκέμβριο στη Γερμανία
Το ενδεχόμενο παράτασης της σχολικής χρονιάς έως τα Χριστούγεννα εξετάζεται στη Γερμανία λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ώρα που στην Ιταλία η παράταση της σχολικής χρονιάς έχει εξαγγελθεί από τον ίδιο τον εντολοδόχο πρωθυπουργό Μάριο Ντράγκι έως τον Ιούλιο.
Στη Γερμανία τα σχολεία είχαν μείνει μέχρι προσφάτως ανοικτά, με αυστηρούς κανόνες, αλλά και αυτό όχι σε όλα τα κρατίδια. Στη Θουριγγία, για παράδειγμα, οι μαθητές θα συμπληρώσουν πέντε μήνες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και από το κρατίδιο αυτό προέρχεται και η πρόταση για παράταση του σχολικού έτους.
Την πρόταση ανέλυσε στην ιστοσελίδα του περιοδικού Spiegel ο κοινωνικός επιστήμων και καθηγητής από την Ερφούρτη Μάρσελ Χέλμπικ, σύμφωνα με τον οποίο το πιο σωστό θα ήταν να παραδεχθούμε ότι δεν διανύουμε μια φυσιολογική σχολική χρονιά με τις συνήθεις απαιτήσεις διδακτέας ύλης.
Όσο για τα ιταλικά σχολεία, αυτά έκλεισαν και ξεκίνησαν τηλεκπαίδευση πέρυσι τον Μάρτιο, ενώ δεν ξανάνοιξαν παρά μόνο τον Σεπτέμβριο. Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα έκλεισαν σε κάποιες επαρχίες, μετά ξανάνοιξαν και τώρα είναι κλειστά. Υπό αυτές τις συνθήκες, τα προβλήματα της μαθησιακής υστέρησης συσσωρεύονται και θίγουν ιδιαιτέρως τις οικογένειες που δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στο σπίτι.
Σολδάτου: Απόλυτη προτεραιότητα
Με συνέντευξή της στο Liberal, η Αλ. Σοδάτου, αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, επισημαίνει ότι «όσο παραμένουν τα σχολεία κλειστά, υπάρχει πιθανότητα να μην μπορέσει να αναπληρωθεί αυτό το κενό. Θα το βρούμε μπροστά μας. Οι μεγάλες παιδιατρικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο υποστηρίζουν ακριβώς αυτό. Και αυτός είναι και ο λόγος που υποστηρίζουν σθεναρά το άνοιγμα των σχολείων. Ειδικά από τη στιγμή που το πρόβλημα της πανδημίας δεν μεγεθύνεται από τη λειτουργία των σχολείων».
Και συνεχίζει η κ. Σολδάτου: «Απλώς τα όποια κρούσματα υπάρχουν στην κοινότητα είναι φυσικό να αντανακλώνται και στον μαθητικό πληθυσμό. Όσο περισσότερα κρούσματα έχεις γενικά στην κοινότητα, ένα ποσοστό θα υπάρχει και στους μαθητές. Γι’ αυτό και θα πρέπει να τίθεται ως απόλυτη προτεραιότητα οι κοινότητες που περιβάλλουν τα σχολεία να περιορίσουν άλλες δραστηριότητες προκειμένου τα σχολεία να είναι ανοιχτά. Είναι πρώτη προτεραιότητα».