Εντός του 2016 αναμένεται να προκηρυχθεί το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου θα προχωρήσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων, που έχουν πληγεί από την κρίση, όπως γνωστοποίησε η υφυπουργός Οικονομίας, Θεοδώρα Τζάκρη, αρμόδια για θέματα βιομηχανίας, απευθυνόμενη σε κοινό επιχειρηματιών στο Κιλκίς.
Μάλιστα, ανέλυσε τις τρεις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να ενταχθούν στο σχέδιο, οι οποίες είναι οι εξής: τα κτήρια και τα μηχανήματα της υπό αναδιάρθρωσης επένδυσης θα πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση, οι προηγούμενοι επιχειρηματίες να έχουν ουσιαστικά «αποξενωθεί» απ΄ τη διοίκηση και να εδρεύουν εντός συγκεκριμένης βιομηχανικής περιοχής (ΒΙΠΕ).
Στη διάρκεια συνάντησης με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), η κ. Τζάκρη επανέλαβε ακόμη ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη δημιουργία ειδικού φορολογικού καθεστώτος για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, ειδικά για όσες είναι εγκατεστημένες στην παραμεθόριο περιοχή. Τόνισε όμως ότι είναι χρονοβόρα η γραφειοκρατική διαδικασία που θα πρέπει να ολοκληρωθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την έγκριση εξαίρεσης και τη δημιουργία ουσιαστικά ειδικού καθεστώτος ενίσχυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Πρότεινε επίσης τόσο η σιδηροδρομική, όσο και η οδική σύνδεση της ΒΙΠΕ Κιλκίς, να ενταχθούν άμεσα στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να υπάρξουν οι σχετικές προκηρύξεις των έργων εντός του 2016 και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες το συντομότερο δυνατόν.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ ΑΕ, που είναι ο φορέας διαχείρισης της Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκίς. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι πρόεδροι του ΣΒΒΕ, Αθανάσιος Σαββάκης, της ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ ΑΕ, Βασίλειος Σεργιαννίδης, ο βουλευτής Θεόδωρος Παραστατίδης, και εκπρόσωποι των εταιρειών ΑΛΟΥΜΥΛ ΑΕ, ΚΛEEMAN ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ, ΓΙΟΥΡΙΜΑΚ ΑΕ και ΚΟΝΣΕΡΒΟΠΟΙΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΒΕΕ.
Από τον πρόεδρο της ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ ΑΕ, Βασίλη Σεργιαννίδη αναλύθηκαν τα χρονίζοντα προβλήματα της βιομηχανικής περιοχής τα οποία επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία της, αποτελούν αντικίνητρα για υποψήφιους νέους επενδυτές και προσκόμματα στην καθημερινή λειτουργία των είδη εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Τα κυριότερα από τα προβλήματα που συζητήθηκαν είναι σύμφωνα με τον ΣΒΒΕ τα εξής:
-Η σιδηροδρομική σύνδεση της ΒΙΠΕ με την υφιστάμενη γραμμή: ενώ είχε εξασφαλιστεί σχετική πίστωση 7,2 εκατ. ευρώ, λόγω της κυβερνητικής αλλαγής δεν προχώρησαν οι σχετικές διαδικασίες.
-Η οδική σύνδεση της ΒΙΠΕ Κιλκίς με το δρόμο Κιλκίς - Δοϊράνης: ενώ έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη, το έργο θα πρέπει οπωσδήποτε να ενταχθεί άμεσα σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης.
-Η μετεξέλιξη της ΒΙΠΕ του Κιλκίς σε Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη (ΕΟΖ): επειδή ακριβώς η ΒΙΠΕ Κιλκίς κατέχει στρατηγική γεωγραφική θέση και στα όρια της λειτουργούν εταιρείες μεγάλου εξαγωγικού κύκλου εργασιών, οι οποίες μάλιστα την εποχή της οικονομικής κρίσης αυξάνουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα και συνολικά τον κύκλο εργασιών τους, προτάθηκε η ΒΙΠΕ Κιλκίς να χαρακτηριστεί Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη (ΕΟΖ) αφού: 1) είναι πλήρως οριοθετημένη, 2) είναι αυτοδιοικούμενη με φορέα διαχείρισης τη ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ ΑΕ και 3) μπορεί άμεσα να υποστηρίξει τη λειτουργία τελωνειακής αρχής με την παραχώρηση χώρων του υπάρχοντος διοικητικού κέντρου ή την άμεση κατασκευή από τον φορέα διαχείρισης (ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ ΑΕ) κατάλληλου χώρου στην είσοδο της ΒΙΠΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ