Του Γκάρεθ Χάρις
Η αγαπημένη από το κοινό εγκατάσταση γλυπτικής της Γιαόι Κουσάμα «Οι Πατημασιές της Ζωής» (Footprints of Life) θα εκτεθεί στην Χαβάη σε μια πολυτελή περιοχή οικιστικής ανάπτυξης στη Χονολουλού. Το έργο αυτό δοκιμαστικό για την Μπιενάλε της Χονολουλού, η οποία θα λάβει χώρο την χρονιά που μας έρχεται.
Το έργο της Κουσάμα που αποτελείται από 12 ροζ πουά κομμάτια, θα εκτεθεί στον περίβολοτου κτιρίουτης IBM, που είναι κομμάτι του σχεδίου οικιστικής ανάπτυξης «Ward Village» το οποίο είναι υπό κατασκευή από την Howard Hughes Corporation.
Η βετεράνος Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα θα δημιουργήσει επίσης ένα νέο έργο για συγκεκριμένο χώρο για την Μπιενάλε της Χονολουλού, η οποία οργανώνεται από τον Φούμιο Νάντζο, τον διευθυντή του Tokyo's Mori Art Museum. Η μπιενάλε, η οποία είναι να ανοίξει τον Μάρτιο του 2017, θα περιλαμβάνει καλλιτέχνες από την Χαβάη όπως τους Les Filter Feeders, το ντουέτο καλλιτεχνών του Κιθ Τάλετ και της Σάλι Λούντμπουργκ και τον γλύπτη Τσάρλτον Κουπάε Χι.
Ο Νάντζο λέει σε μια δήλωση: «Πολλοί από τους καλλιτέχνες που επέλεξα, είναι αυτοί που η δουλειά τους ασχολείται άμεσα με κάποια από τα κοινωνικά, πολιτικά, εθνικά και γεωγραφικά προβλήματα νησιώτικων πολιτισμών η περιοχών (όπως η Χαβάη και η Νέα Ζηλανδία) που η ιστορία των ντόπιων αλλά και των αποικιακών πολιτισμών τους είναι μεγάλη.»
Ανάμεσα στους διεθνούς καλλιτέχνες που συμμετέχουν περιλαμβάνετε ο Μοχάμετ Καζέμ από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ο Μπρέτ Γκραχέμ από την Νέα Ζηλανδία. Οι διοργανωτές λένε ότι τα έργα θα εκτεθούν «σε αστικούς, ιστορικούς και δημόσιους χώρους», αλλά και στα γειτονικά νησιά.
Πίσω από την νέα αυτή Μπιενάλε, βρίσκεται ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός «Honolulu Biennial Foundation» (Ίδρυμα Μπιενάλε τηςΧονολουλού). Σε μια διαδικτυακή δήλωση μας λέει ότι ο σκοπός της δημιουργίας της είναι να επαναφέρει την Χονολουλού στο επίκεντρο της σύγχρονης τέχνης και του πολιτισμού στον Ειρηνικό ωκεανό». Οι υπεύθυνοι του Ιδρύματος λένε ότι η προτεραιότητά τους είναι το να προβάλουν «αξιόλογη σύγχρονη τέχνη από την Χονολουλού αλλά και από την τοπική δημιουργική κοινότητα της Χαβάης».
Επιμέλεια: Χρόνης Μούγιος