Η ναυτιλιακή Maersk με έδρα την Κοπεγχάγη προειδοποίησε ότι οι διαταραχές στη ναυτιλία και τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας θα επεκταθούν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, τονίζοντας επίσης τον κίνδυνο μεγάλης συμφόρησης και καθυστερήσεων για τα εμπορεύματα που κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ.
Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, επιλέγοντας να χρησιμοποιήσουν μια μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, έπειτα από τις επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης.
«Να είστε προετοιμασμένοι ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει και το δεύτερο εξάμηνο του έτους και να ενσωματώσετε μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης στον προγραμματισμό της εφοδιαστικής σας αλυσίδας», ανέφερε την Τρίτη ο επικεφαλής της Maersk για τη Βόρεια Αμερική, Τσαρλς βαν ντερ Στιν.
Ο ναυτιλιακός «κολοσσός» έχει αυξήσει κατά περίπου 6% τη χωρητικότητα των πλοίων για να αντισταθμίσει τις καθυστερήσεις καθώς τα πλοία επιλέγουν τη διαδρομή της Νότιας Αφρικής, δήλωσε.
Η Maersk ενημέρωσε επίσης τους πελάτες της, στους οποίους περιλαμβάνονται μεγάλες εταιρείες του λιανικού εμπορίου, όπως η Walmart και η Nike, να προετοιμαστούν για υψηλότερο κόστος στην αλυσίδα εφοδιασμού. Οι μεγαλύτεροι χρόνοι απόπλου έχουν ήδη αυξήσει τις τιμές των εμπορευματικών μεταφορών.
«Πολλοί πελάτες συνυπολογίζουν το κόστος ανά μονάδα στον προϋπολογισμό τους, και αν αυτό αλλάξει ριζικά λόγω όλης αυτής της αστάθειας, θα μπορούσε να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο συνολικό κόστος», δήλωσε ο βαν ντερ Στιν.
Οι αυξημένοι χρόνοι πλεύσης γύρω από την Αφρική έχουν επίσης οδηγήσει σε σημαντικές καθυστερήσεις για τα πλοία που κατευθύνονται προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, δήλωσε η Maersk, συμβουλεύοντας τους πελάτες να εξετάσουν εναλλακτικά λιμάνια στο Μεξικό, τον βορειοδυτικό Ειρηνικό και το Λος Άντζελες για τα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην Ανατολική Ακτή.
Η έντονη συμφόρηση στο Όκλαντ της Καλιφόρνιας έχει επίσης οδηγήσει σε καθυστερήσεις για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επιστρέφουν στην Ασία για να παραλάβουν εμπορεύματα, σημείωσε η Maersk.