Με αφορμή το χάος που επικράτησε στην Αττική Οδό εκδηλώθηκε αμέσως η ενδημική αντιεπιχειρηματική μανία. Αντιγράφω από το Liberal: "Η εισπρακτική λογική δεν μπορεί να είναι το μόνο μέλημα ορισμένων επενδυτών. Η εικόνα της Αττικής Οδού και των εκατοντάδων εγκλωβισμένων οδηγών επί 10 και 12 ώρες μέσα στο χιόνι, εκτός από κακή οργάνωση απέναντι σε ένα καιρικό φαινόμενο γνωστό εδώ και μέρες, δείχνει και μια νοοτροπία μακριά από τη κοινωνική ευθύνη. Οι διοικούντες της Αττικής Οδού έδωσαν εξετάσεις και απέτυχαν." Γαλαντόμος με την τσέπη της εταιρείας ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης όπως διαβάζω και πάλι στο Liberal: "Σε αποζημίωση ύψους 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο όχημα θα προχωρήσει η Αττική Οδός, μετά από αίτημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη."
Χωρίς βέβαια να είμαι ειδικός, θα μου επιτρέψετε ορισμένες παρατηρήσεις που θα διευκολύνουν όσους θέλουν να σκεφτούν ψύχραιμα. Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι όσοι εγκλωβίστηκαν και πάγωσαν για ώρες μέσα στο χιόνι δύσκολα θα δεχτούν να σκεφτούν ψύχραιμα. Είναι όμως όλοι οι άλλοι, οι περισσότεροι, και είναι η κρυφή ελπίδα ότι κάτι θα μάθουμε για το μέλλον.
1. Δευτέρα πρωί απαγορευόταν η κίνηση φορτηγών στην Εθνική Οδό, αλλά ήταν ελεύθερη στην Αττική Οδό. Αποκλειστική αρμοδιότητα για την απαγόρευση έχει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας.
2. Νταλίκες δίπλωσαν στα δύο ρεύματα της Αττικής Οδού και την έφραξαν. Γιατί σε ίσιο δρόμο γλίστρησαν και δίπλωσαν; Διότι, καίτοι μη ειδικός, εκτιμώ ότι φορούσαν φθαρμένα λάστιχα. Όπως, για λόγους λάθος οικονομίας, κάνουν πολλοί κατά παράβαση του άρθρου 81 του Κ.Ο.Κ. Ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής δήλωσε ότι διερευνά τις ευθύνες της Αττικής Οδού, αλλά δεν φάνηκε να ενδιαφέρεται για την παράβαση του Κ.Ο.Κ. που σε συνδυασμό με το χιόνι προκάλεσε το χάος. Τον έλεγχο του πέλματος των ελαστικών των φορτηγών και των λεωφορείων και πούλμαν πρέπει να κάνει συχνά η αστυνομία του κ. Θεοδωρικάκου.
3. Τα περισσότερα Ι.Χ. με καινούργια λάστιχα θα είχαν χθες περιορισμένα προβλήματα. Με φθαρμένα λάστιχα, κατά παράβαση του Κ.Ο.Κ., αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα αλλά, το σημαντικότερο, προκαλούν προβλήματα στους άλλους. Ένα να ακινητοποιηθεί στη ράμπα εξόδου, ακινητοποιούνται όλα τα επόμενα.
4. Η αστυνομία σταματάει ακρίτως όλα τα αυτοκίνητα επειδή δεν φοράνε αλυσίδες. Αυτοκίνητα όμως, για παράδειγμα, με κίνηση στους 4 τροχούς με ειδικά λάστιχα για το χιόνι (που στις βόρειες χώρες είναι υποχρεωτικά τους χειμερινούς μήνες) δεν χρειάζονται αλυσίδες.
5. Είναι ακατανόητη η απόφαση να διακοπεί η λειτουργία του προαστιακού που στη συνέχεια ακυρώθηκε. Φανταστείτε στην Ελβετία, 30 πόντοι χιόνι να ακυρώνουν τη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς. Ποιος ξέρει πόσα προβλήματα στη λειτουργία του αεροδρομίου προκάλεσε και πόσες δυσκολίες πρόσθεσε στους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό; Θα το διερευνήσει ο κ. Καραμανλής που ετοιμάζεται να επενδύσει 4 δις. ευρώ στους σιδηροδρόμους που δυσκολεύονται να λειτουργήσουν όταν χιονίζει;
6. Χάος επικράτησε και εκτός της Αττικής Οδού. Αλλά εκεί δεν υπήρχε μία εταιρεία για να στραφεί η μανία της κοινής γνώμης. Την ευθύνη για το χάος είχαν τα Υπουργεία Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του Πολίτη, η Περιφέρεια και οι Δήμοι. Εκπροσωπήθηκαν επαξίως στις τηλεοράσεις.