Το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.Go Life, που αν όλα πάνε καλά θα αρχίσει να κατασκευάζεται σε κάποια τοποθεσία της ελληνικής επικράτειας, η οποία δεν έχει προς το παρόν προσδιοριστεί, με ρυθμό 30.000 μονάδες το χρόνο, έχει τη δική του ιστορία και αξίζει κανείς να το εξετάσει – στο μέτρο του δυνατού - ως αυτοκίνητο και ως προϊόν. Εξάλλου τέτοιες, ευέλικτες και προσιτές μηδενικών ρύπων προτάσεις, προορισμένες να δώσουν λύσεις στο θέμα της βιώσιμης κινητικότητας στα αστικά κέντρα, αποτελούν την πλέον αποδοτική μορφή εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης.
Όμορφο, ευέλικτο και πρακτικό
Κατ’ αρχάς πρόκειται για ένα σχεδιαστικά μοντέρνο, θα τολμούσαμε να πούμε χαριτωμένο μικρό αυτοκίνητο, γνωρίζοντας βεβαίως ότι η αισθητική είναι στοιχείο υποκειμενικό μεν, αλλά ουσιώδες για την επιτυχή πορεία ενός μοντέλου στην αγορά. Και για να μην λέμε πολλά λόγια, μπορούμε να σας παραπέμψουμε σε σχήματα όπως αυτό του Mini Cooper ή του «σκαραβαίου» της VW ή - πιο πρόσφατα και σε άλλη κλίμακα - του Peugeot 206. Δεν υπονοούμε κάποια αντιστοιχία σε καμία περίπτωση όμως εφόσον το Next.e.Go λανσαριστεί εμπορικά, θεωρούμε ότι το design του θα το βοηθήσει.
Ενώ οι εμφανώς περιορισμένες διαστάσεις του (μήκος 3,41 μέτρα) είναι αυτές που το καθιστούν ιδιαίτερα κατάλληλο για χρήση σε ένα αστικό κέντρο.
Έχουμε, λοιπόν, ένα ευέλικτο μεταφορικό μέσο που εκμεταλλευόμενο το προσόν των μηδενικών ρύπων θα μπορεί να κυκλοφορεί παντού και πάντα ξεπερνώντας κάθε απαγόρευση που πραγματοποιείται για περιβαλλοντικούς λόγους, ενώ ταυτοχρόνως θα μπορεί να παρκάρει με μεγάλη ευκολία και να κινείται άνετα στους στενούς δρόμους της πόλης.
Από την άλλη το ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το μήκος του οχήματος ύψος, αλλά και το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο (οι τροχοί είναι τοποθετημένοι στις άκρες του αμαξώματος) προδιαθέτουν για ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Πολύ περισσότερο που το σύστημα κίνησης βρίσκεται στο πίσω μέρος, αφήνοντας να δημιουργηθεί ένα επίπεδο πάτωμα σε ένα σαλόνι που προσφέρει τέσσερις κανονικές θέσεις. Στο σημείο, όμως, αυτό μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι οι πίσω θέσεις δεν θα είναι ότι καλύτερο για ψηλούς ενήλικους επιβάτες – χωρίς πάλι αυτό να αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Λογικά μικρό είναι τέλος το πορτμπαγκάζ των 140 λίτρων, ωστόσο η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων προσφέρει τη δυνατότητα μεταφορών αντικειμένων με συνολικό όγκο 640 λίτρων.
Παιδί της πόλης
Το e.Go Life είναι χτισμένο σε ένα πλαίσιο από αλουμίνιο, ενώ τα μέρη του αμαξώματος που έρχονται να τοποθετηθούν σε αυτό είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, με προφανή στόχο τη συγκράτηση του βάρους.
Μια επίσκεψη στην επίσημη ιστοσελίδα της ενδιαφέρουσας αυτής εταιρίας μας αποκαλύπτει ότι το μικρό ηλεκτρικό e.GO θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδοχές: την «απλή» e.GO Life, την e.GO Life Sport που προσφέρει κάτι παραπάνω σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών και επιδόσεων και την e.GO Life Concept Cross, με την τελευταία να αποτελεί μια SUV/crossover έκδοση η οποία όμως βρίσκεται στο στάδιο του πρωτοτύπου – πολύ κοντά όμως στο τελικό μοντέλο παραγωγής - και δεν έχει πιστοποιηθεί ακόμα. Την πρώτη του επίσημη εμφάνιση το e.Go Life την είχε πραγματοποιήσει στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2019, με τις εκδόσεις e.GO Life, e.GO Life Sport.
Οι αρχικές ανακοινώσεις έκαναν λόγο για τρία επίπεδα πραγματικής αυτονομίας μεταξύ 104 και 154 χιλιομέτρων, που επαρκούν σε κάθε περίπτωση για ένα αυτοκίνητο πόλης, ενώ αντίστοιχο είναι το σχόλιο που θα κάνουμε για την ισχύ και τις επιδόσεις.
Σημειώνουμε πάντως ότι το e.GO Life Concept Cross διαθέτει πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (72 kW) και μεγαλύτερη μπαταρία από το e.GO Life 60, ενώ το βάρος του φτάνει τα 1.280 κιλά.
Κίνηση την ημέρα, φόρτιση τη νύχτα
Στο φλέγον ζήτημα της φόρτισης η πλέον απλή επιλογή είναι το 4 μέτρων καλώδιο φόρτισης με βύσμα Schuko, με τη βοήθεια του οποίου μπορεί κανείς να φορτίσει το e.GO Life σε οποιαδήποτε πρίζα. Εδώ, το e.GO Life φορτίζει με μέγιστη ισχύ φόρτισης 2,3 kW (230 V, 10 A) και η φόρτιση, ανάλογα με την μπαταρία, μπορεί να διαρκέσει έως σχεδόν 10 ώρες.
Για ασφαλέστερη όμως και ταχύτερη φόρτιση, η εταιρία προτείνει τη χρήση του οικιακού επιτοίχιου φορτιστή e.GO Wallbox που στη Γερμανία κοστίζει 549 ευρώ. Με σύνδεση στο e.GO Wallbox home η μέγιστη ισχύς φόρτισης του e.GO Life ανεβαίνει στα 3,7 kW (230 V, 16 A, μονοφασικό) και ο χρόνος για να φορτιστεί η μπαταρία, σε σχέση με μια οικιακή πρίζα, πέφτει στο μισό. Σημειώστε ότι το συγκεκριμένο Wallbox διαθέτει μέγιστη ισχύ φόρτισης 11 kW και είναι ήδη έτοιμο για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων της οικογένειας e.GO, που θα διαθέτουν τη δυνατότητα ακόμα ταχύτερης φόρτισης.
Πόσο καλός θα είναι ο τιμοκατάλογος;
Γνωρίζοντας ότι είναι πολύ νωρίς να γίνει λόγος για την τιμή πώληση του αυτοκινήτου, έχουμε το περιθώριο να αξιολογήσουμε τις τιμές που είχαν ανακοινωθεί παλιότερα, πολύ καιρό πριν η αρχική εταιρία e.Go αντιμετωπίσει τις γνωστές οικονομικές δυσκολίες που οδήγησαν στην αλλαγή του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος και στη μετονομασία της Next.e.Go.
Τον Νοέμβριο του 2019, η εταιρία είχε ανακοινώσει ότι το e.GO Life 20 θα κόστιζε 17.900 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας και του ΦΠΑ. Λόγω της έντονης ζήτησης (άνω των 3.000 προ-παραγγελικών), το e.GO Life 40 αρχικά επρόκειτο να διατεθεί με μεγαλύτερη μπαταρία (23,5 kWh) έναντι 20.600 ευρώ, ενώ το e.GO Life 60 θα κόστιζε 21.900 ευρώ. Οι παραδόσεις θα ξεκινούσαν τον Μάρτιο του 2020. Ήταν ο μήνας που η εταιρία θα έδινε το παρών στη μεγάλη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης με το e.GO Life Concept Cross, η οποία όμως ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19 που θα επηρέαζε εντέλει και την πορεία της ίδιας της εταιρίας.
Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για τιμές που θα μετέτρεπαν το e.Go Life σε «κελεπούρι», αλλά βρίσκονται σχετικά κοντά σε υπάρχουσες προτάσεις μεγάλων κατασκευαστών (πχ. ηλεκτρικά Volkswagen Up, Skoda Citigo, Seat Mii). Με κάθε επιφύλαξη, λοιπόν, καθώς δεν έχουμε πλήρη και χειροπιαστή εικόνα του εν λόγω αυτοκινήτου, θεωρούμε ότι για να έχει τύχη στην αγορά, το e.Go Life θα πρέπει να «βγει» πιο φθηνό. Η εκτίμηση αυτή συνάδει με τις ανακοινώσεις για την πρόθεση επένδυσης στη χώρα μας, που όπως είπαμε και στην αρχή αναπαρήχθησαν ευρύτατα από όλα τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης - και όχι μόνον.