Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον «πέταξε» στην πίστα του Πορτιμάο, στο τρίτο Grand Prix της Formula 1. Δεύτερη νίκη για τον Αγγλο πιλότο της Mercedes, που προσπέρασε εντυπωσιακά τον Μαξ Φερστάπεν (Red Bull, 2ος) και τον Βάλτερι Μπότας (3ος, Mercedes), ενώ ο Σέρχιο Πέρες (4ος, Red Bull) δεν αποτέλεσε πρόβλημα στην πορεία του για να τερματίσει πριν απ' όλους. Μια εξαιρετική εμφάνιση που έδειξε τη δύναμη του επτά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Το πιο ξεχωριστό στοιχείο του Grand Prix, όμως, ήταν το ρίσκο που πήραν τόσο η Mercedes όσο και η Red Bull στους τελευταίους γύρους. Η πρώτη κάλεσε τον Βάλτερι Μπότας στα pits με κίνδυνο να χάσει την 3η θέση προκειμένου να διεκδικήσει τον έναν βαθμό που δίνει ο ταχύτερος γύρος. Το ίδιο έκαναν και οι «κόκκινοι ταύροι» με τον Φερστάπεν, στην συνέχεια, ενώ προηγουμένως καθυστέρησαν την αλλαγή ελαστικών του Πέρες, ώστε να του βάλουν την πιο μαλακή γόμα όσο πλησίαζε στο τέλος, ώστε να έχει καλύτερες πιθανότητες να πάρει εκείνος τον πόντο. Ο Ολλανδός τελικά έκανε τον ταχύτερο γύρο, αλλά η επίδοσή του σβήστηκε γιατί ξεπέρασε τα όρια της πίστας και το «έπαθλο» πήγε στον Μπότας! Πριν τον τερματισμό, δε, η Mercedes πρόσφερε την ίδια επιλογή και στον Χάμιλτον. Να τον βάλουν στα pits για αλλαγή ελαστικών και να διεκδικήσει κι εκείνος τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. «Οχι», απάντησε έχοντας εξασφαλισμένη την πρώτη θέση.
Ωστόσο και μόνο που το σκέφτηκαν δείχνει πως προβλέπουν ότι η μάχη του Χάμιλτον με τον Φερστάπεν θα έχει συνέχεια σ' αυτή τη «μαραθώνια» σεζόν των 23 αγώνων. Ζήτησαν από τον Μπότας να πάρει τον βαθμό για να μην το κάνει ο νούμερο ένα πιλότος της Red Bull. Η διαφορά Χάμιλτον – Φερστάπεν στην κατάταξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των οδηγών είναι 69 – 61, ενώ η Mercedes προηγείται της Red Bull στη βαθμολογία των κατασκευαστών με 101 – 83. Η επόμενη «μάχη», την Κυριακή 9 Μαΐου στην πίστα της Βαρκελώνης.
Οι αποφάσεις των ομάδων δίνουν, πλέον, μεγαλύτερη βαρύτητα στους νέους αγώνες σπριντ που εισέρχονται στο πρόγραμμα της Formula 1 αυτή την σεζόν σε τρία Grands Prix: του Σίλβερστοουν (18/7), της Μόντσα (12/9) και του Ιντερλάγκος (7/11). Σ' αυτούς του αγώνες θα βαθμολογούνται οι τρεις πρώτοι με τρεις, δύο και έναν βαθμό αντίστοιχα. Οπότε στο Σίλβερστοουν, για παράδειγμα, οδηγός που θα τερματίσει πρώτος στο Grand Prix μπορεί να συγκεντρώσει συνολικά 29 βαθμούς: 25 για τη νίκη, έναν για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και τρεις από τον αγώνα σπριντ. Η διοργανώτρια αρχή ήθελε να μπει στο καλεντάρι το σπριντ προκειμένου να γίνει πιο συναρπαστικό το τηλεοπτικό προϊόν (αλλά και όπου επιτρέπονται θεατές). Γι' αυτό και έκανε σημαντικές οικονομικές παραχωρήσεις τόσο για την συμμετοχή των ομάδων, όσο και αυξάνοντας τα όρια του badget cap. Με δεδομένη την... κόντρα Mercedes – Red Bull και Χάμιλτον – Φερστάπεν για τους τίτλους, μοιάζει να έρχονται στο καλύτερο σημείο και με τη δυνατότητα επηρεάσουν αρκετά την εξέλιξη της σεζόν.