Συνεχίζει το αναπτυξιακό του πλάνο ο ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς έως το τέλος του έτους σχεδιάζει το άνοιγμα νέων καταστημάτων, με στόχο την ενίσχυση του δικτύου της. Την ίδια στιγμή ο όμιλος θα επιταχύνει τις επενδύσεις της στον ψηφιακό μετασχηματισμό, προσφέροντας αξία στον πελάτη και καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα, πέρυσι ο όμιλος κατέγραψε βελτίωση των οικονομικών του μεγεθών με τον τζίρο να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.
Ο όμιλος σχεδιάζει την επιτάχυνση της ανάπτυξής του με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό του, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του δικτύου δικαιόχρησης (franchising) και των καταστημάτων χονδρικής και λιανικής.
Στο 2020 παρ’ όλη την οικονομική κρίση και την συρρίκνωση της αγοράς, ο Όμιλος κατάφερε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στην ελληνική αγορά και βασικός του στόχος είναι να ενδυναμώσει περαιτέρω την ανάπτυξη των καταστημάτων του και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του με συγκεκριμένες επενδύσεις τόσο στις τιμές, όσο και στην ποικιλία των εμπορευμάτων που διαθέτει. Οι κινήσεις αυτές συνδυαζόμενες με την προσεκτική οικονομική πολιτική και διαχείριση και την ολιστική προσέγγιση του πελάτη θα αποτελέσουν τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά της πολιτικής του για να πετύχει τους στόχους του το 2021.
Η ανάγκη που προέκυψε με την κρίση της πανδημίας και ουσιαστικά επέβαλλε τη λειτουργία ενός νέου επιχειρησιακού μοντέλου είναι αυτή της πολύπλευρης αγοραστικής εμπειρίας (omnichannel) η οποία ενσωματώνει πολλές επιλογές προς τους πελάτες του ομίλου, όπως on-line, φυσικό κατάστημα, τηλέφωνο, application.
Αυτό είναι και το δεύτερο στοίχημα της διοίκησης του ομίλου. Η ολοκλήρωση δηλαδή των προγραμματισμένων επενδύσεων που αφορούν στην υλοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος καταμέτρησης πελατών εντός των φυσικών καταστημάτων, του συστήματος αναμονής και ειδοποίησης στο κινητό για τα διάφορα τμήματα εξυπηρέτησης εντός του καταστήματος, την υλοποίηση ηλεκτρονικής σηματοδότησης τιμών με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού προσωπικού μέσα στο κατάστημα, αλλά κυρίως την υλοποίηση νέων εφαρμογών προσωποποιημένης πληροφόρησης και προσφορών.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου το 2020 το ύψος των επενδύσεων άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, ένα ποσό που διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων του.
Ειδικότερα, πέρυσι τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 36 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης, ενώ το δίκτυο του ομίλου στα τέλη του 2020 αριθμούσε 543 καταστήματα λιανικής. Υπενθυμίζεται πως το 2020 δημιουργήθηκε επίσης το πρώτο υπερσύγχρονο AB Home Shop Center, που αποτελεί μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική και δημιούργησε άμεσα 260 νέες θέσεις εργασίας,.
Σε ό,τι αφορά στα αποτελέσματα της περυσινής χρήσης, ο όμιλος κατέγραψε βελτίωση των οικονομικών του δεικτών και ειδικότερα αύξηση 3,7% του κύκλου εργασιών στα 2,021 δισ. ευρώ , κάτι που οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης. Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 2,33% στα 174,4 εκατ. ευρώ και τα κέρδη εκτινάχθηκαν 40,20% στα 28 εκατ. ευρώ.